• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Beste mede tweakers,

Allereerst zal ik even uitleggen hoe mijn netwerk (althans, het gedeelte waar het hier om gaat in elkaar zit)
modem <kabel> router (DIR-655) <kabel> switch <powerline> DIR-635 <kabel> mijn PC
Nu wil powerline nog wel eens uitvallen, en dan wordt niet automatisch de verbinding weer opgebouwd.
Mijn idee was dus, om naast de bestaande powerline verbinding ook een draadloze verbinding te maken zodat wanneer 1 van beide uitvalt de vebinding behouden blijft.

Dan wordt de situatie ongeveer zo:
modem <kabel> router (DIR-655) <kabel> switch <powerline> routerX <kabel> mijn PC
modem <kabel> router (DIR-655) <draadloos> routerX <kabel> mijn PC
Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat realiseren? Ik heb hier een TP-link TL-WR1043ND met DD-WRT staan, alleen bij het volgen van deze handleiding: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged krijg ik al niet dat de router verbind met het AP.
Het zou overigens wel handig zijn als routerX in dit verhaaltje ook nog steeds te gebruiken is als Access point.
Terugkomend op de vraag, kan wat ik wil en zo ja heb ik de spullen die benodigd zijn? En zie ik mogelijkerwijs iets over het hoofd?
Overigens, een kabel trekken is geen optie, daar krijg ik ondanks flink aandringen geen toestemming voor.
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting helpen, alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door moppentappers op 30-12-2010 21:15 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien kan je ook eens proberen een powerline verbinding te maken vanaf je hoofd router naar je pc, misschien werkt dat beter?

Met ik weet dat het openwrt in ieder geval mogelijk is om in client mode te verbinden. Maar configureren is idd lastig..Redudant verbinden word lastig want dan zou een soort load balancer moeten hebben, het kan omgetwijfeld maar is nog veel moeilijker dan client mode.
ergo: tenzij je het leukt vind om lang te klooien kan je misschien beter investeren in betere powerline apparatuur ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 30-12-2010 21:22 ]

• moppentappers
Nouja, ik vond de omdat het kan factor in deze opzet ook wel leuk, en die directe verbinding had ik al eens geprobeerd, maar ik ben er na wat tests vrij zeker van dat het probleem tussen de 2 plugs zit. Sowieso zijn dit 2 sitecom LN-511, ik kan me niet voorstellen dat een ander setje enige/veel verbetering zal geven.
Wat ik me overigens ook nog zat te bedenken, kan zo'n opstelling geen broadcast strom opleveren?

[ Voor 13% gewijzigd door moppentappers op 30-12-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
bump