Computer komt niet voorbij BIOS scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Al enkele weken bezig om diverse onderdelen van de kinderPC te vervangen na een spanningsprobleem wat het moederbord opblies. Het is allemaal nieuw spul, zowat alles vervangen, nog steeds kan ik de computer niet opstarten! Inmidddels kom ik voorbij het BIOS sherm en dan krijg ik enkele seconden na het doorstarten (IRQ scherm) gekleurde knipperende blokjes ... Verder kom ik niet wat ik ook verander in de BIOS settings. Van DVD starten lukt ook niet. ZIjn het moederbord en de grafische kaart niet compatibel? Wat doe ik fout? 7(8)7

Nieuw:
voeding 400W
grafische kaart (30-12): ASUS EN210 silent met 512Mb DDR3
moederbord: ASUS P5P41TD voor 775 processsor (geen on-board graphics)
geheugen: Kingston DDR3 2gb 1333Mhz (bij opstart te zien OK)
Overgezet met nieuwe pasta:
Processor Intel Celeron E3200 2.4Ghz

Bedankt voor jullie reaktie, scheelt misschien een rit naar de winkel...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wel vertellen wat je gedaan hebt? Dus wat je al vervangen hebt.

Waarom werkt een bootable dvd niet?
Probeer eens een ubuntu livecd, is ook een bootable cd.

Verwijderd

Het moederboard ondersteund geheugen tot 1066 mhz. Je hebt geheugen gekocht met 1333 mhz snelheid.
Stel de snelheid van het geheugen handmatig in op 1066. Als de geheugentiming in de bios op "AUTO" staat leest het moederboard de spd van het geheugen uit en zet de snelheid automatisch op 1333 mhz waardoor de pc niet boot.

Mocht dit niet helpen probeer dan het geheugen te ruilen voor compactible geheugen. Let wel, Asus borden zijn behoorlijk kieskeurig wat geheugen betreft dus kijk ff in het boekje voordat je het geheugen omruild.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de grafische kaart uit het PCI slot gehaald en opniuew aangedrukt.
Toen de windows 7 repair CD erin en jawel startte weer op.
Heeft het probleem verholpen. Bedankt voor de reply.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:03:
Het moederboard ondersteund geheugen tot 1066 mhz. Je hebt geheugen gekocht met 1333 mhz snelheid.
Stel de snelheid van het geheugen handmatig in op 1066. Als de geheugentiming in de bios op "AUTO" staat leest het moederboard de spd van het geheugen uit en zet de snelheid automatisch op 1333 mhz waardoor de pc niet boot.

Mocht dit niet helpen probeer dan het geheugen te ruilen voor compactible geheugen. Let wel, Asus borden zijn behoorlijk kieskeurig wat geheugen betreft dus kijk ff in het boekje voordat je het geheugen omruild.
Geheugen loopt aan de hand van de FSB, het maakt het moederbord niet uit wat je erin stopt. Sneller wordt gewoon terug geclocked