• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 16:26
Een hele goede avond,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie goedkope dj controller voor m'n iMac, gewoon als hobby.
Nu zag ik vandaag bij een vriend een Hercules DJ Control MP3 e2, en deze voldeed perfect aan mijn eisen.

Nu kan ik twee dingen doen, aangezien de iMac maar 1 geluidsuitgang heeft en ik er dan twee nodig zou hebben:
-Ik kan de DJ Control MP3 e2 kopen, met een externe geluidskaart.
-Ik koop een DJ controller met een geïntegreerde geluidskaart. (de DJ Console Mk4)

Persoonlijk neig ik meer naar de eerste optie (is toch wat opgeruimder op m'n bureau) alleen nu had ik daar een vraag over: Als geluidskaart wilde in dan de Sweex 7.1 External USB Sound Card kopen, maar bij de lijst van ondersteunde besturingssystemen staat geen Mac OS X. Ook is er op internet niets te vinden over de compatibiliteit van de OS X met deze geluidskaart.

Zijn er misschien mensen met ervaring, of klopt het dat het eigenlijk geen probleem zou moeten mogen vormen? In principe zou het namelijk gewoon moeten werken zonder software.

(Bestaan er trouwens ook adapters van 6.3mm naar 3.5mm? Op internet zijn ze namelijk allemaal andersom..)

[ Voor 4% gewijzigd door StefanoDiBosso op 30-12-2010 19:49 ]

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Werkt de DJ controller met ingebouwde geluidskaart wel met OS X?

Mail Sweex anders even of bel ze op om er achter te komen. De kans is niet erg groot dat er toevallig iemand naar dit topic kijkt die dezelfde geluidskaart gebruikt op OS X. Daarnaast zijn mijn algemene ervaringen met Sweex niet erg goed, misschien kun je beter wat geld bijleggen en zoeken naar een kaart die zeker goed met OS X werkt.

iig antwoord op je laaste vraag: http://www.bol.com/nl/p/e...00000004987006/index.html

En nog een puntje om rekening mee te houden: je schrijft dat je de geluidsuitgang van de iMac ook nodig hebt. Volgens mij kan OS X maar een signaal naar een apparaat sturen, dus als je de externe geluidskaart gebruikt werkt de uitgang van de iMac niet. Maar dit weet ik niet zeker. Anders heb je een externe kaart nodig met dubbele uitgang.

[ Voor 24% gewijzigd door weetikveel! op 30-12-2010 21:38 ]

weetikveel!

• StefanoDiBosso
weetikveel! schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:35:En nog een puntje om rekening mee te houden: je schrijft dat je de geluidsuitgang van de iMac ook nodig hebt. Volgens mij kan OS X maar een signaal naar een apparaat sturen, dus als je de externe geluidskaart gebruikt werkt de uitgang van de iMac niet. Maar dit weet ik niet zeker. Anders heb je een externe kaart nodig met dubbele uitgang.
De Sweex die ik op het oog had heeft 2 uitgangen ;) 2.1 en een headphones aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
StefanoDiBosso schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:56:
[...]

De Sweex die ik op het oog had heeft 2 uitgangen ;) 2.1 en een headphones aansluiting.
Ok, en als je de headphone gebruikt blijven die andere 2 ook gewoon werken?

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
weetikveel! schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:19:
[...]

Ok, en als je de headphone gebruikt blijven die andere 2 ook gewoon werken?
Een heel goed punt.. Ik denk dat jouw naam daar het beste antwoord op is..
Ik denk dat ik toch maar ga kijken naar de optie met de geïntegreerde geluidskaart in de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor DJ'ing is het heel belangrijk dat je een lage latency hebt, ik heb geen idee hoe het met die Sweex zit maar ik zou er niet vanuitgaan dat het optimaal is. Ik denk dat je beter af bent met een geluidskaart die echt gericht is op DJ/audioproductie-doeleinden met een lage latency, degelijke aansluitingen, en goede driver support.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Dit topic gaat richting Macs & Software aangezien het hier specifiek om een iMac gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Welke software ga je gebruiken icm met de geluidskaart?
Ik heb deze: http://www.native-instrum...n/products/dj/audio-2-dj/
Krijg je Traktor LE software bij.

[ Voor 50% gewijzigd door kaassouffle op 31-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
kaassouffle schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:27:
Welke software ga je gebruiken icm met de geluidskaart?
Ik heb deze: http://www.native-instrum...n/products/dj/audio-2-dj/
Krijg je Traktor LE software bij.
Ik gebruik Traktor Pro ;)
Ik krijgt bij deze geluidskaart wel het gevoel dat hij vrij prijzig is? Zoals ik al aangaf gaat het om een hobby, en wil ik er niet teveel geld aan uitgeven. Denk aan max 250 voor controller + geluidskaart. (los of gecombineerd)

Ik zie nu dat hij ''maar'' 90 euro kost. Dat zou dus wel een aantrekkelijke optie kunnen zijn.
De geluidskaart zou aangesloten moeten worden op m'n Logitech Z4 (3,5mm) thuis, en natuurlijk op een koptelefoon (moet nog gekocht worden).
Dit zou geen problemen moeten opleveren denk ik?

[ Voor 20% gewijzigd door StefanoDiBosso op 01-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Geen probleem daar.
Hij heeft twee uitgangen die je in Traktor kan instellen als deck a en deck b, of je stelt de uitgangen in als main (versterker) en monitor (koptelefoon). Hij heeft 1 USB aansluiting en twee grote jack uitgangen. Je krijgt er usb kabel bij en twee kabels [grote jack > 2x tulp]. Voeding gaat gewoon via USB.

Ik heb deze simpele mixer erbij: http://www.m-audio.com/products/en_us/XSessionPro.html
Werkt goed met Traktor ook. €50,- bij Paradigit computer zaak (Bij muziekwinkels is ie vaak €100 geloof ik). Mapping van de controls kun je netjes via Traktor instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door kaassouffle op 01-01-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
kijk eens naar m-audio producten bij thomann.de die hebben vaak ook nette prijs.
ooit aan pro-tools gedacht?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een behringer bcd 3000 goed werken icm Traktor Pro.

Werkt aardig goed, ben echter hobbymatig hier mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
o.poulssen schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:41:
kijk eens naar m-audio producten bij thomann.de die hebben vaak ook nette prijs.
ooit aan pro-tools gedacht?
Protools? Hij heeft het toch over DJ-ing?

Een M-Audio Fast Track (oid) is evt concurrerent met de NI Audio 2 DJ. http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrack.html Of bv iets van Numark (DJ|io), ESI of EMU.

[ Voor 22% gewijzigd door Jesse op 03-01-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:02:
Ik heb een behringer bcd 3000 goed werken icm Traktor Pro.

Werkt aardig goed, ben echter hobbymatig hier mee bezig...
Dat is ook mijn bedoeling, het is puur een hobby van me.
Hoe is de ingebouwde geluidskaart van de Behringer?
Pagina: 1