PC boot niet, no beeps/post/video

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:55
Goeiedag,

Ik heb een probleem met mn desktop PC.

Betreft een Asus P5Q SE moederbord + Q8600 + 4 GB Crosshair 800MHZ + XFX 9800 GT. 700W OCZ Stealthstream voeding

Wat gebeurd er;

Soms wil de pc WEL opstarten, sluit ik hem af en start ik hem weer op draaien de fans 100% en verder gebeurd er niks. Geen bios beeps!

Soms wil de pc de eerste keer ook niet eens opstarten en krijg ik geen beeps of post of beeld.

Nou heb ik het internet al afgezocht en het volgende geprobeerd:

Geheugen eruit, en per reepje testen. - Geen resultaat.
Andere videokaart - Geen resultaat.
Moederbord batterij eruit gehaald, zit vol. Opnieuw erin gezet. - Geen resultaat.

Met het moederbord vervolgens terug naar alternate gegaan. Laten testen door hun. Blijkt alles normaal te zijn.

Nou ben ik ten einde raad, zou ik naar mijn voeding moeten kijken?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Het iemand enig idee?

Ik heb de voeding in een andere desktop PC getest. Werkt prima!
Hardware buiten de kast geprobeerd. Geeft geen resultaat.
PC opstarten zonder HD, zonder DVD. geeft geen resultaat.
Andere videokaart in deze computer. Geeft geen ander resultaat.

Ik ben ten einde raad.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Probeer het eens zonder I/O panel, ik vermoed dat je power button defect is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
De fans gaan wel draaien? weleenswaar 100%. Dan is mn O/I toch niet defect?

wat ik al zeg soms wil hij wel opstarten. Sluit ik me pc dan af en zet ik hem weer aan. Heb ik 't probleem weer. Dat fans 100% aangaan. Geen beep/post en/of video.

[ Voor 7% gewijzigd door EHA1337 op 03-01-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Dat kan een kortsluiting zijn; kun je eens kijken naar poortjes die eventueel contact maken/verbogen zijn? Ook de poortjes op je frontpaneltje even bekijken. Probeer anders eens de PC stap voor stap te strippen van hardware, als het probleem verandert weet je waar het probleem zit (een andere videokaart is natuurlijk een goede stap, maar wat gebeurt er zonder videokaart? Het probleem kan ook in het slot zitten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Op de 20+4 pins aansluiting van het Mobo, zit een groene draad. Verbind deze eens met een zwarte op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://stevenholder.com/wp-content/uploads/2010/08/PSU-TEST0.jpg

Dit is de meest simpele manier om uit te sluiten of je voeding het geheel begeven heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 18:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
het bovenstaande verrichten na het lostkoppelen van alle bekabeling van mn voeding neem ik aan.
wat zou er moeten gebeuren als ik deze actie verricht?

Edit. Wat ik al zei hierboven, er zijn keren dat mn PC ineens wel een keer wil opstarten. Maar sluit ik deze af, en start ik deze geheel opnieuw op zal hij zeker valen, en met geen post, beeld, piepjes en met fans die 100% draaien komen.

[ Voor 44% gewijzigd door EHA1337 op 03-01-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je voeding moet aan gaan (De fan moet gaan draaien).

Idd, alle bekabeling loskoppelen, de voeding via de achterzijde uit zetten. Met een paperclip de groene+zwarte verbinden. En dan de voeding weer aan zetten.

Laat maar, ik had niet gelezen dat hij soms wel stroom krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
zoals gezegd, Soms wil hij weldegelijk opstarten. 2e poging tot opstarten zal vervolgens falen.

de voeding in een andere pc werkte prima. wel 10x opnieuw opgestart zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
nou zit ik het forum verder door te spitten. Kom ik dit tegen bij het BBG forum van voedingen:
Turn-on delay
Heel soms valt het voor, dat sommige moederborden in combinatie met sommige voedingen niet werken hoewel er niets mis is met de voeding, noch het moederbord. Ook zou de voeding met een dikke marge het systeem moeten kunnen trekken.
Wat is dan de oorzaak van het probleem?
De oorzaak van het probleem is dan te wijten aan een compatibiliteitsprobleem tussen het moederbord en de voeding met betrekking tot de 'Turn-on delay' van de voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sionex
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
bouw de hardware buiten de kast. dus op de tafel.
misschien maakt je pc kortsluiting met de kast.

en als dat niet werkt dan kan ik alleen nog bedenken dat de voeding het niet aankan
of niet genoeg stroom kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:45:
nou zit ik het forum verder door te spitten. Kom ik dit tegen bij het BBG forum van voedingen:

[...]
Dat is apart, gebeurt niet veel. Toch zou ik voor de zekerheid gewoon je PC strippen; mocht het aan een ander onderdeel liggen dan heb je in ieder geval een stukje zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
700Watt van een OCZ modstream van net een jaar oud. Moet dit systeem toch makkelijk aankunnen?

Zoals je kunt lezen hierboven! heb ik de hardware ook geheel buiten mn kast geprobeerd. Dit zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
EoG schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Dat is apart, gebeurt niet veel. Toch zou ik voor de zekerheid gewoon je PC strippen; mocht het aan een ander onderdeel liggen dan heb je in ieder geval een stukje zekerheid.
PC strippen heb ik gedaan?

Ben met mn moederbord naar alternate gegaan. laten testen door hun tech. afdeling met HUN eigen hardware verder. Deze scheen prima te werken.

PC opgestart zonder Geheugen, HDD's, videokaart, DVD speler. Gaf ook geen beeps/post.

PC opstarten zonder geheugen geeft zelfs geen piepjes.

[ Voor 7% gewijzigd door EHA1337 op 03-01-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sionex
ik had ditzelfde probleem.. al mijn fans draaien gewoon het leek net of dat hij opstartte
maar hij piepte niet en je zag geen beeld en geen bios:(

toen had ik ook van alles probeert maar wat er nou mis was.
de voeding was stuk :P

maarja misschien ligt daar bij jou het probleem niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
sionex schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:51:
ik had ditzelfde probleem.. al mijn fans draaien gewoon het leek net of dat hij opstartte
maar hij piepte niet en je zag geen beeld en geen bios:(

toen had ik ook van alles probeert maar wat er nou mis was.
de voeding was stuk :P

maarja misschien ligt daar bij jou het probleem niet ....
Had jij ook al mijn opties al geprobeerd, of hoe kwam je erachter dat je voeding defect was. Aan je bovenstaande verhaal heb ik namelijk niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:48:
700Watt van een OCZ modstream van net een jaar oud. Moet dit systeem toch makkelijk aankunnen?

Zoals je kunt lezen hierboven! heb ik de hardware ook geheel buiten mn kast geprobeerd. Dit zonder resultaat.
Dit moet inderdaad geen probleem opleveren.
EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:50:
[...]

PC strippen heb ik gedaan?

Ben met mn moederbord naar alternate gegaan. laten testen door hun tech. afdeling met HUN eigen hardware verder. Deze scheen prima te werken.

PC opstarten zonder geheugen geeft zelfs geen piepjes.
Dat begrijp ik, maar ik lees nergens dat je bijvoorbeeld hebt getest zonder geheugen en zonder videokaart, ook deze kunnen voor een no post situatie zorgen ;)
Het is maar een check, je post hierboven verklaart natuurlijk vrij veel, maar liever een stuk zekerheid dan "gissen" waar het probleem zit nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sionex
EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Had jij ook al mijn opties al geprobeerd, of hoe kwam je erachter dat je voeding defect was. Aan je bovenstaande verhaal heb ik namelijk niet zo veel?
ik hoorde een raar geluidje uit de voeding komen :P
maar ik dacht dat het niet ernstig was.

maar daar lag dus mijn probleem met dezelfde probleempjes die jij nu ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
EoG schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Dit moet inderdaad geen probleem opleveren.

[...]

Dat begrijp ik, maar ik lees nergens dat je bijvoorbeeld hebt getest zonder geheugen en zonder videokaart, ook deze kunnen voor een no post situatie zorgen ;)
Het is maar een check, je post hierboven verklaart natuurlijk vrij veel, maar liever een stuk zekerheid dan "gissen" waar het probleem zit nietwaar?
Thats true,

Ik heb zowel zonder geheugen en videokaart geprobeerd. Dit tot geen resultaat.
Ook met andere videokaart en zonder geheugen geprobeerd. En ander geheugen en andere videokaart. Allemaal tot geen resultaat.

Ik moet wel bekennen. Elke videokaart die erin is gezet, had een 6 pins aansluiting. Maar deze heb ik uiteraard gewoon aangesloten telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:56:
[...]

Thats true,

Ik heb zowel zonder geheugen en videokaart geprobeerd. Dit tot geen resultaat.
Ook met andere videokaart en zonder geheugen geprobeerd. En ander geheugen en andere videokaart. Allemaal tot geen resultaat.

Ik moet wel bekennen. Elke videokaart die erin is gezet, had een 6 pins aansluiting. Maar deze heb ik uiteraard gewoon aangesloten telkens.
Dat zou voldoende moeten zijn, dan durf ik inderdaad wel te stellen dat je een compatibiliteitsprobleem (Scrabble :+ ) hebt. De goedkoopste oplossing is natuurlijk een nieuwe voeding, gewoon even Alternate mailen; vaak hebben ze hier wel begrip voor (ik neem aan dat dit om nieuwe hardware gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Het staat me ook bij dat ik 't heb geprobeerd incl voeding wel geheel aangesloten. 24+4 pin en CPU 4pins aansluiting, maar geen CPU in het moederbord. Verder zat mn videokaart wel aangesloten. Aangezien ik aan deze ( 9800GT ) goed hoor dat de Fan weer 100% draaid incl geen beeps/post/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
EoG schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:59:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn, dan durf ik inderdaad wel te stellen dat je een compatibiliteitsprobleem (Scrabble :+ ) hebt. De goedkoopste oplossing is natuurlijk een nieuwe voeding, gewoon even Alternate mailen; vaak hebben ze hier wel begrip voor (ik neem aan dat dit om nieuwe hardware gaat).
Nouja, na een jaar lang heb ik dit nooit gemerkt. Hoe ik erachter kwam; toevallig. De hardware betreft als aankoopsdatum mei 2009. De videokaart als enige 2 maanden ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
iemand nog ideeén. ik begin zelf de hoop een klein beetje op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Zoals aangegeven zou ik toch even contact opnemen met Alternate, geef ook aan waar je aan deze informatie komt; coulance zit in een klein hoekje!

Een bump van een topic wordt binnen 24 uur niet op prijs gesteld, dat terzijde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Probleem is bij alternate, dat het een zelfbouw pc betreft.

Ze willen dus alleen losse componenten testen.

Edit, waarbij ik het moederbord al heb laten testen. Tot geen resultaat.

[ Voor 25% gewijzigd door EHA1337 op 03-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Dat snap ik, maar geef duidelijk genoeg het probleem aan en bied eventueel aan jouw PSU mee te sturen. Mocht dat niet baten dan zou ik toch gaan voor een nieuwe voeding, dat is in ieder geval de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Alles behalve je CPU heb je dus los gehaald neem ik aan? En het mobo was al getest door Alternate.

Lijkt mij het probleem toch duidelijk? Je CPU is gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:11:
Alles behalve je CPU heb je dus los gehaald neem ik aan? En het mobo was al getest door Alternate.

Lijkt mij het probleem toch duidelijk? Je CPU is gaar.
Hij geeft hier aan:
EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:00:
Het staat me ook bij dat ik 't heb geprobeerd incl voeding wel geheel aangesloten. 24+4 pin en CPU 4pins aansluiting, maar geen CPU in het moederbord. Verder zat mn videokaart wel aangesloten. Aangezien ik aan deze ( 9800GT ) goed hoor dat de Fan weer 100% draaid incl geen beeps/post/video.
Dat, voor zover ik de post begrijp, het board is getest zonder CPU en hetzelfde resultaat geeft, met de betreffende voeding aangesloten. Ik ga er dus van uit dat het inderdaad compatibiliteit betreft in plaats van een daadwerkelijk "defect" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Dat, voor zover ik de post begrijp, het board is getest zonder CPU en hetzelfde resultaat geeft, met de betreffende voeding aangesloten. Ik ga er dus van uit dat het inderdaad compatibiliteit betreft in plaats van een daadwerkelijk "defect"
met het bovenstaande wil je dus zeggen dat je denkt dat mijn voeding niet compatible zou zijn met mijn mobo? Of in ieder geval voor voor dit vreemde fenomeen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik lees daar dat hij het ZONDER cpu heeft geprobeerd. Maar ik lees nergens of hij het alleen MET cpu heeft geprobeerd. Zonder CPU krijg je sowieso al geen piepjes.

Dus zeer simpel:

Alleen Mobo+CPU+PSU
Alleen de 20 stekker aansluiten (Zonder het extra +4 stukje)
Alleen de 4 pins CPU power aansluiten (Zonder het extra +4 stukje)
EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:20:
[...]

met het bovenstaande wil je dus zeggen dat je denkt dat mijn voeding niet compatible zou zijn met mijn mobo? Of in ieder geval voor voor dit vreemde fenomeen zorgt.
Ik neem toch aan dat dit een wat ouder systeem is? Dan ga je echt niet na een jaar opeens compatibiliteitsproblemen met de voeding krijgen.

Sinds wanneer doet dit probleem zich eigenlijk voor? Heb je hardwarematig nog iets uitgevoerd voordat het gebeurde? Overgeklokt OID?

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

EHA1337 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Eerder naar aanleiding van de post die je hier aanhaalt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35303389. Het lijkt dus inderdaad op een compatibiliteitsprobleem; kun je anders testen met een ander merk/type voeding? Misschien biedt dat een uitkomst voor je.
D4NG3R schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:21:
Ik lees daar dat hij het ZONDER cpu heeft geprobeerd. Maar ik lees nergens of hij het alleen MET cpu heeft geprobeerd. Zonder CPU krijg je sowieso al geen piepjes.
Dat je zonder CPU geen beeps krijgt durf ik niet te beweren, ik weet wel zeker dat de ledcode van bijvoorbeeld de flea led kan veranderen, dus dit heeft zeker nut! ;)

Sinds wanneer doet dit probleem zich eigenlijk voor? Heb je hardwarematig nog iets uitgevoerd voordat het gebeurde? Overgeklokt OID?
Goede vraag inderdaad, niet bij stil gestaan! :)

[ Voor 36% gewijzigd door EoG op 03-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337

Dus zeer simpel:

Alleen Mobo+CPU+PSU
Alleen de 20 stekker aansluiten (Zonder het extra +4 stukje)
Alleen de 4 pins CPU power aansluiten (Zonder het extra +4 stukje)

[...]

Ik neem toch aan dat dit een wat ouder systeem is? Dan ga je echt niet na een jaar opeens compatibiliteitsproblemen met de voeding krijgen.

Hetgene van proberen met alleen 20pin aansluiting ed. zal ik morgen eens proberen. Dan ben ik weer @ home waar mijn desktop staat.

Nope systeem is niet of eigelijk nooit anders geweest dan de config die die nu heeft. Behalve andere HDD's maar dat lijkt me best aanwaarschijnlijk, dat dit de oorzaak is.

Het systeem is inderdaad net iets ouder dan 12 maanden. Nooit enigsinds vermoede van problemen gehad tot 1 maand geleden. Google en asus forum afgezocht maar niks hielp.

ik zal eens de voeding uit mijn HP Xeon machine halen morgen, en deze proberen in mijn huidige systeem. Ik sta er nu pas bij stil ik wel mn voeding getest heb op een andere pc. Maar geen andere voeding in mn huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Ik lees daar dat hij het ZONDER cpu heeft geprobeerd. Maar ik lees nergens of hij het alleen MET cpu heeft geprobeerd.
Ik heb het systeem buiten kast, alleen met CPU + koeling + voeding geprobeerd. Geen beeps. wel gaat de fan draaien van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
vrijwel het zelfde probleem hier gehad vorige week.
een Acer computer die ineens in de slaapstand leek te staan.
was echter niet zo
de voeding gaf wel spanning maar te weinig om de pc op te starten,... ledjes gingen wel branden, fans gingen draaien, verder niets.
ook geen piepjes.

heel soms kreeg ik de pc toch aan de gang maar dan was het ook zo weer over.

Ik heb de voeding vervangen en het probleem was weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Ik ben benieuwd! alsnog als ik in de bios kijkt geeft de hardware monitor weinig raars aan kwa voltage waarders.

En weleenswaar. als de pc WEL is opgestart kan ik hem ook gewoon gebruiken. Gamen, films kijken. Zet ik hem uit bv na een potje lekker wowen en zet ik hem weer opnieuw aan, krijg ik 't probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

Terug naar Alternate met elk stukje van je pc.
Laat ze maar testen.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
heb hetzelfde probleem.... hoop niet dat voeding kapot is

edit: bijna alles getest, kan alleen nog maar voeding zijn... KUT

edit 2: andere a-merk (430wtt) voeding geprobeerd, zelfde probleem als mijn andere a-merk (550w)

[ Voor 65% gewijzigd door TI_Observer op 04-01-2011 16:45 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Nou. ik ben dus met mn pc naar alternate gegaan.

Maar ik moet per onderdeel hetgene aanrijken omdat het een zelfbouw betreft.

Toen ik naar alternate ben gegaan, hebben ze deze 'achter de schermen' getest. Ik zie op pricewatch dat dit type moederbord ( asus P5Q SE ) niet meer leverbaar is.

iets in mij zegt, dat ik opnieuw mijn moederbord moet laten testen. DITMAAL, in MIJN bijzijn. Heb ik dit recht als koper?

Eigelijk alles wijst uit naar mn moederbord. Alle No beeps/post/video problemen met draaiende fans, wijzen op defecten moederborden. Ik lees op zoveel fora, dat men dan 't mobo heeft vervangen en dat het euvel weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
krijg vanavond een mobo van een vriend van mij..... ik denk dat het dan wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Post het even zodra je iets weet als je de gelegenheid ervoor heb?

Dan weet ik het bijna zeker dat ik het moederbord in mijn bijzijn wil laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
EHA1337 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:03:
Post het even zodra je iets weet als je de gelegenheid ervoor heb?

Dan weet ik het bijna zeker dat ik het moederbord in mijn bijzijn wil laten testen.
hij komt morgen pas, en dan laat ik het je weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
Ok, hij had 2 moederborden en een processor meegenomen

ALLES getest: moederbord, processor, videokaart, harde schijf, voeding.. dus toen hij maar vervelend bleef doen was er dus nog maar 1 component over in de pc, degene waar we het minst rekening mee hadden gehouden... JUIST, het GEHEUGEN. Met 1 van de 2 modules opgestart, zelfde fout... daarna met die andere opgestart... en ja hoor, warempel! hij deed het weer. Zoveel moeite gedaan, alles uitgeprobeerd, bijna alles vervangen blijkt het geheugen de boosdoener..... bah bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Ah ok.

Nou bij mij is het probleem nog onopgelost.

Geheugen is het niet want het probleem is ook aanwezig wanneer ik 't geheugen eruit laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Nou ik heb contact gehad met asus.

Ik heb nog steeds het probleem.

Heb op verzoek van Asus toch mijn moederbord batterij vervangen en een Clear CMOS gedaan. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Het enige wat me opviel! dat als ik mijn graffische kaart eruit laat. dat hij ALTIJD opstart met bios beep codes!

Als ik een andere kaart probeer, krijg ik hetzelfde probleem. Deze kaart is een nvidea NVS kaart uit een HP workstation. ook met een 6 pins aansluiting.

Kan het dan zijn dat mijn voeding faalt om mijn videokaart na het opnieuw opstarten de juiste spanning te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
EHA1337 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:11:
Nou ik heb contact gehad met asus.

Ik heb nog steeds het probleem.

Heb op verzoek van Asus toch mijn moederbord batterij vervangen en een Clear CMOS gedaan. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Het enige wat me opviel! dat als ik mijn graffische kaart eruit laat. dat hij ALTIJD opstart met bios beep codes!

Als ik een andere kaart probeer, krijg ik hetzelfde probleem. Deze kaart is een nvidea NVS kaart uit een HP workstation. ook met een 6 pins aansluiting.

Kan het dan zijn dat mijn voeding faalt om mijn videokaart na het opnieuw opstarten de juiste spanning te geven?
Misschien zit er ergens een breuk in je moederbord bij bijv je PCI-E slot, of een SMD daar.

Want het blijkt dat hij bij een 'koude' start wel boot en bij een 'warme' start niet?

Als er een miniscule 'breuk' ergens zit op je moederbord ergens in het circuit waar je grafische kaart ook wordt aangestuurd, kan misschien door de koude (het circuit wel helemaal gesloten is) en dat hij boot, maar door de warmte, na het aflsuiten, niet en je ergens dus kortsluiting krijgt.

Waarom werkt hij dan gewoon als hij eenmaal aanstaat. Misschien omdat de breuk zo klein is dat als de sroom eenmaal loopt dat hij toch contact maakt. (zeg maar de 'elektrische' cohesie van tussen 2 delen)

Dit is ver gezocht maar aangezien je ook al een andere voeding geprobeerd hebt, lijkt het me toch een manco ergens in het circuit van je moederbord te zijn. ook omdat het een verschil maakt als jet de graka er in hebt of niet.

Kan zo even niet iets anders bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
Klinkt als je voeding.

Ik heb dit ook gehad, alleen het enige verschil bij mij was dat mijn PC in een opstart loop terecht kwam, ook geen piepjes(wat normaal is met mijn MB) en alle fans op 100%.

Ik heb toen de DVD drives losgekoppeld, dit loste het probleem tijdelijk op, en zo nu en dan ging hij weer in de loop.

Ik gebruikte een 650W Sweex voeding(welke slecht bleek te zijn) en ben nu over naar een 450W Corsair(?) voeding, welke perfect draait, ondanks dat hij 200W minder heeft.

Dit bleek het probleem te zijn.
Ik zou zeggen, bereken het aantal Watt dat je nodig hebt(google heeft een aantal generators) hier: http://www.antec.outervision.com/

En zoek dan een goede nieuwe voeding. Op GoT zijn speciale topics over voedingen met een aantal tips.

Succes

PS: Na het er uit halen van mijn grafische kaart ging hij ook gillen als een gek, maar een andere(oudere) kaart deed het ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Remz op 31-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je processor misschien defect / niet compatible?

Heb zelf net ook soort gelijk probleem opgelost.

PC gaat aan, fans draaien op 100%, processor (core2duo e6300) vervangen voor een P4 775 socket, pc start weer normaal op.

Heb je onlangs een upgrade uitgevoerd met de processor?

Lees nergens dat je die eruit hebt gehaald en opnieuw geplaatst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Ja cpu is er meerdere malen uit geweest.
Pinnetjes zijn niet verbogen en volgens de asus specificaties is de q8300 comp. met mijn moederbord.
Ook de laatste bios versie staat er al op.
Pagina: 1