voltage laptopbatterij

Pagina: 1
Acties:

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 21:58
Ik ben op zoek naar een batterij voor een Acer Aspire 5600AWLMi laptop. De batterij die er nu in zit is dood en heeft de volgende eigenschappen:

merk: SMP
series SQU-25
10.8 V
4000 mAh

Echter vind ik op het internet enkel overeenstemmende batterijen met een spanning van 11.1 V of 14.8 V
Ik vraag me dus af of het kwaad kan zo'n replacement batterij van 11.1 V te kopen, terwijl de oorspronkelijke batterij een iets lagere spanning heeft.

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 12:59

koudepinda

Don't Panic

volgens mij komen voltages redelijk krap bij laptops. dus tenzij je iets wil door branden was ik blijven zoeken naar een 10.8V exemplaar

Betreft de waarde mAH maakt niet uit en zou zelf naar een exemplaar zoeken met de hoogste mAH waarde

[ Voor 27% gewijzigd door koudepinda op 30-12-2010 17:33 ]

always bring a towel

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
koudepinda schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:31:
volgens mij komen voltages redelijk krap bij laptops. dus tenzij je iets wil door branden was ik blijven zoeken naar een 10.8V exemplaar

Betreft de waarde mAH maakt niet uit en zou zelf naar een exemplaar zoeken met de hoogste mAH waarde
Nee. Het voltage van de accu wordt bepaald door het aantal cellen (en de materialen, maar dat is tegenwoordig allemaal hetzelfde). Echter sommigen rekenen met een cel-spanning van 3,6 volt, anderen met 3,7 volt. Afhankelijk daarvan is een 3-cels accu (of 6-cels met steeds 2 parallel) 3 x 3,6 = 10,8 of 3 x 3,7 = 11,1 volt. Het is gewoon hetzelfde dus, maar de waarde verschilt afhankelijk van wie je het vraagt.

In de praktijk varieert de spanning een beetje rond die 10,8 ~11 Volt, lager wanneer bijna leeg (tot soms wel onder de 10 volt) en moet geen probleem zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-12-2010 17:40 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
Vaak kunnen laptops ook meerdere accuspanningen aan. In feite schakelt de elektronica op het moederbord alles netjes om naar de gewenste spanningen voor CPU ed. Bij een hogere spanning neemt hij vaak iets minder stroom, bij een lagere spanning iets meer. Qua vermogen maakt het vrijwel niets uit.

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 21:58
Ok, bedankt voor deze zinvolle replies!