MEDION AKOYA P6622 (MD 98250) A-NL

Pagina: 1
Acties:

• DDNurgle
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2024
Mijn vadar heeft dit jaar een Medion laptop aangeschaft. Hij gebruikt hem voor office en Foto's opslaan en bewerken. Niet bijzonder intensief.

Nu heeft hij een nieuwe lcd en wou hij zijn laptop er op aan sluiten. Hdmi er in en gaan zou je zeggen. Een hoop geflikker en heel veel artifacts op de tv.

In deze laptof zitten 2 GPU's beide zitten ze op het moederbord. Gpu 1 Intel Graphic media Accelerator HD met 68MB geheugen.

Gpu 2: Nvidia Geforce 310M met 512 MB geheugen incl laatste drivers.

Je zou denken dat vooral nummer 2 wel een resolutie van 1920x 1080 moet aankunnen. Geen games ofzo maar gewoon foto's op de tv. Wat ook mijn vaders idee was.

Ik gebelt met medion of het werkelijk waar de bedoeling was dat beide GPU's aan staan? Ik ben geen laptop kenner en in mijn eigen systeem draai ik ook geen twee verschillende chipbakkers naast elkaar.

Het verhaal van Medion is dat de intel chip uitschakeld en dat dan automatisch de nvidia aan zou moeten slaan. Ik sluit wederom de laptop op de tv aan en doe de toetsencombo om een extern scherm aan te sturen. Een grote stroboscoop en artifacts. De aardige meneer van de medion wist niet wat een artifect is??? wat doet hij daar dan.

Ticket aangemaakt ooit bellen ze terug.

Nu heb ik er zelf 3d mark vantage opgezet. Met in mijn achterhoofd het idee van op zijn staart trappen en dan moet de nvidia aan gaan. De meeste bizarre score ooit van wel 0 punten gehaald.

3d mark ziet ook nergens bij de system info een nvidia chip.

Wie weet een oplossing?

andere harde waren in deze laptop:
Specificaties

Processormodel Intel Core i3 350M
Processorsnelheid (GHz) 2.27
Intern geheugen (GB) 4
Geheugensoort DDR3-1066
Geluidschip Realtek ALC269
Grafische chipset Intel GMA HD + Nvidia GeForce 310M
Schijfcapaciteit (GB) 500
Optische drive DL-DVD+/-RW
Netwerkaansluitingen 1x Gigabit Ethernet
Draadloze verbindingen 802.11 b/g/n
Schermformaat (inch) 15.4
Schermresolutie (pixels) 1366 x 768
Reflectered scherm? nee
Touchscreen? nee
Overige componenten cardreader
webcam/microfoon
USB-poorten 3
Overige aansluitingen vga
hdmi
line-out
microfoon
esata
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium (32 Bit)