• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 14:32
Hallo,

Mijn contract loopt de 31ste af, nu heb ik mondeling al te horen gekregen dat deze word verlengd voor een bepaalde tijd. Alleen heb ik het contract nog niet gezien en ik wil het nog over bepaalde zaken in mijn contract hebben. Zoals mijn loon bijvoorbeeld. Nu heeft mijn baas nog geen tijd gehad om met mij over het contract te hebben, nu wou die het volgende week over mijn contract hebben.
Nu vraag ik me af als ik de 3de weer ga werken wat er dan gebeurd want ik heb het verlengings contract niet getekend en mijn andere contract is afgelopen. Dus ik zit feitelijk niet op een contract ? of wel ?

Kan iemand mij hier meer informatie over geven ?

Groetjes Take

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Het oude contract blijft gelden.
Indien er een nieuw contract wordt afgesloten, zal dat met terugwerkende kracht van toepassing zijn tot het moment waar het oude contract ophield.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 18:17

Dido

heforshe

Normaliter wordt aangenomen dat als jij doorwerkt nadat het contract is afgelopen, het contract tegen dezelfde voorwaarden is verlengd voor eenzelfde periode.

Daar zijn uitzonderingen genoeg op, maar aangezien je totaal geen relevante informatie geeft (Nederland, Belgie? Wat voor contract? Is er een CAO van toepassing? Hoeveelste contract hebben we het over?) ga ik daar niet op in.

Wat betekent mijn avatar?

• Take
Oke wat meer informatie,

Nederland
Contract voor bepaalde tijd
geen COA
word mijn eerste verlening reeds wel 1 aanpassing gehad

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 18:17

Dido

heforshe

Dan mag je ervan uitgaan dat als jij maandag niet de deur gewezen wordt op je werk dat de voorwaarden van je contract gewoon van kracht blijven.

Je kunt altijd een nieuw contract overeenkomen dat ingaat per 1/1/2011 met andere voorwaarden, maar zelfs als dat uitblijft heb je in feite gewoon je oude contract.

Let er wel op dat als jij graag eventuele wijzigingen in de voorwaarden wilt bespreken, je eigenlijk geen poot hebt om op te staan. Als het bedrijf je een mailtje stuurt met "je contract is onder dezelfde voorwaarden met eenzelfde termijn verlengd", wat ga je dan doen?

Controleer even of er een expliciete mogelijkheid is opgenomen om tussentijds het contarct op te zeggen. Als die er niet instaat, is die mogelijkheid er ook niet. Dan kun jij dus niet eens in januari opstappen als ze je geen loonsverhoging willen geven (bijvoorbeeld).

Wat betekent mijn avatar?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maandag dus eerst maar even babbelen voor je aan het werk gaat...afhankelijk van hoe graag je daar werkt en hoe hard je eisen zijn natuurlijk :)

• Take
oke bedankt voor de informatie ;) weet voorlopig genoeg word dus even afwachten tot maandag ;) zal wel goed komen uit eindelijk
Pagina: 1