Systeem:
Kast+voeding QF50
Mobo: MSI K9N Neo (AM2)
Proc: AMD X2 5600+
Geheugen 2X1GB+2X512MB, cheap-ass
Dit systeem draait al weer een jaar prima. Altijd op lage temperaturen gewerkt en nooit hardware-problemen. Geen modding of overclocking in welke zin dan ook, net zomin als nieuwe/andere software, de laatste week. Voor de kerstvakantie normaal afgesloten en de schakelaar op het stekkerblok omgezet (nadat hij volledig uit stond). Bij het terug spanning er op zetten doet hij in 't geheel niets meer. Met de naastliggende server is niets mis, dus een blikseminslag oid lijkt mij onwaarschijnlijk.
Wat heb ik geprobeerd (zonder andere hardware, dus alleen cpu, moederbord, videokaart en geheugen)
Zijn er mogelijke oorzaken/problemen die ik over 't hoofd heb gezien?
Kast+voeding QF50
Mobo: MSI K9N Neo (AM2)
Proc: AMD X2 5600+
Geheugen 2X1GB+2X512MB, cheap-ass
Dit systeem draait al weer een jaar prima. Altijd op lage temperaturen gewerkt en nooit hardware-problemen. Geen modding of overclocking in welke zin dan ook, net zomin als nieuwe/andere software, de laatste week. Voor de kerstvakantie normaal afgesloten en de schakelaar op het stekkerblok omgezet (nadat hij volledig uit stond). Bij het terug spanning er op zetten doet hij in 't geheel niets meer. Met de naastliggende server is niets mis, dus een blikseminslag oid lijkt mij onwaarschijnlijk.
Wat heb ik geprobeerd (zonder andere hardware, dus alleen cpu, moederbord, videokaart en geheugen)
- Het grootste deel van de troubleshooter doorgenomen
- De aan/uit verbinding op 't mobo kortgesloten (indien startschakelaar kapot was)
- De groene draad en de zwarte draad van de mobo-voeding kortgesloten. Hiermee komt er inderdaad spanning op de 3.3V en 12V lijnen, spanning is goed, dus een kapotte voeding lijkt mij sterk. Beide fans (processor en kast) gaan draaien, verder gebeurt er niets. Geen geluid (interne speaker is aangesloten en werkt), wel een knipperend lampje van HDD-activiteit, terwijl er geen HDD of dvd-speler is aangesloten.
- Mobo grondig geinspecteerd. Geen zichtbare brandplekken of geplofte condensatoren.
- Geheugenstrips gevarieerd, in diverse slots, met en zonder punt 3. Geen verschil, geen zichtbare schade op geheugen.
- Videokaart er uit gehaald, met en zonder punt 3 en 5. Geen verschil.
- CMOS batterij getest, 3.05V.
Zijn er mogelijke oorzaken/problemen die ik over 't hoofd heb gezien?
[Voor 2% gewijzigd door Autoreply op 30-12-2010 17:00. Reden: CMOS getest en toegevoegd]