Ik heb een P3 700 100mhz, 3 x 64mb pc100 op een asus cuv4x bordje. Ik wil hem gaan overclocken maar wat is een goede snelheid. En moet er dan geen sneller geheugen in als ik de fbs omhoog zet?
Verwijderd
Als je goed geheugen hebt haal je de 1000mhz wel met die proc denk ik...
Kijk anders ff in de cpu database.
Het is toch niet een slot?
Kijk anders ff in de cpu database.
Het is toch niet een slot?
Ik heb gewoon een p3 boxed gekocht,socket 370. Maar kan het niet zo zijn dat het geheugen snel kapot gaat als de fbs omhoog gaat. Dus over die 100mhz heen. En als ik ga overclocken wat voor cooler moet ik dan hebben water gekoeld of trek je dat ook met een golden orb ofzo. Hij word overgens nu maar maar 35 graden na een dag draaien.
Verwijderd
Als je A-klasse geheugen hebt. Dan kan je het wel gemakkelijk overklokken. Zoals Dane-elec, kingston etc.
Verwijderd
Gewoon golden orb erop, fatsoenlijk geheugen ernaast en fsb op bijv 143mhz zetten: 7*143=1001mhz :D:D:D
Lukt dat niet dan zou ik 133 eens proberen: 7*133=933mhz
suc6!
Lukt dat niet dan zou ik 133 eens proberen: 7*133=933mhz
suc6!
Ho Tucko!
Zo OCen is vragen om problemen. Ga altijd in de kleinste stappen omhoog die je kunt. Gewonn stap voor stap de FSB omhoog.
Ik heb zelf ook een PIII 700E op een ASUS CUBX. Bij mij is een reepje PC-100 RAM ook de beperkende factor- hij trekt niet meer dan 124MHz FSB (=868MHz core). Als ik de PC-100 eruit trek komt hij tot 933 (heb namelijk ook een tweede PC-133 DIMM). Daarboven lukt helemaal niet- denk dat het dan aan de CPU ligt:( (is niet de AGP- ik heb ooit met een Celly aanmerkelijk hogere AGP snelheden geOCd met dezelfde kaart).
Zo OCen is vragen om problemen. Ga altijd in de kleinste stappen omhoog die je kunt. Gewonn stap voor stap de FSB omhoog.
Ik heb zelf ook een PIII 700E op een ASUS CUBX. Bij mij is een reepje PC-100 RAM ook de beperkende factor- hij trekt niet meer dan 124MHz FSB (=868MHz core). Als ik de PC-100 eruit trek komt hij tot 933 (heb namelijk ook een tweede PC-133 DIMM). Daarboven lukt helemaal niet- denk dat het dan aan de CPU ligt:( (is niet de AGP- ik heb ooit met een Celly aanmerkelijk hogere AGP snelheden geOCd met dezelfde kaart).
Oslik, blyat! Oslik!
Bedankt maar is het niet zo dat het geheugen snel kapot gaat. Als je dat gaat, overclocken. voor de cpu maakt het weinig uit dat weet ik, maar geheugen?
Wat noem je snel?
Hogere snelheden verkorten de levensduur niet, dat doet de hogere temperaturen. RAM wordt sowieso minder heet dan een CPU.
Getallen zijn niet te noemen, maar je kunt ervan uitgaan dat een fabrikant in principe de MTBF (mean time before failure) op 5 jaar of langer probeert aan te houden. Door de temperatuur hoger te maken verkort je dit. Alleen je weet nooit hoeveel.
Ik heb al geOCde delen sinds 1995 en de CPU en RAM doen het nog steeds. Dus --meestal-- zit je veilig. Bovendien- al verneuk je je garantie is er toch vrijwel geen manier waarop dat te controleren is.
Hogere snelheden verkorten de levensduur niet, dat doet de hogere temperaturen. RAM wordt sowieso minder heet dan een CPU.
Getallen zijn niet te noemen, maar je kunt ervan uitgaan dat een fabrikant in principe de MTBF (mean time before failure) op 5 jaar of langer probeert aan te houden. Door de temperatuur hoger te maken verkort je dit. Alleen je weet nooit hoeveel.
Ik heb al geOCde delen sinds 1995 en de CPU en RAM doen het nog steeds. Dus --meestal-- zit je veilig. Bovendien- al verneuk je je garantie is er toch vrijwel geen manier waarop dat te controleren is.
Oslik, blyat! Oslik!
Volgens HCC kan PC-100 zonder veel risico tot 124 MHz, mijn cheapo Funprice Ram trok het ook makkelijk... Maar inderdaad in kleine stapjes doen, na elke stap effe je proc laten wennen: minimaal een halve dag lekker lomp laten rekenen....
Suc6
Suc6
Regeren is vooruitschuiven
Verwijderd
Ik denk niet dat je je zo'n zorgen hoeft te maken dat je geheugen stuk gaat.
Ik overklok alweer heel wat jaartjes verschillende systemen en ik heb nog nooit meegemaakt dat het geheugen gesloopt werd door een te hoge FSB.
Op te hoge FSB's zal het gewoonweg dermate veel geheugenfouten produceren dat je systeem gewoon niet werkt.
Of het mogelijk is? tsja, ik steek er m'n hand niet voor in het vuur. Maar zo duur is geheugen niet op dit moment. En dan neem je gelijk pc133 cas2
Ik overklok alweer heel wat jaartjes verschillende systemen en ik heb nog nooit meegemaakt dat het geheugen gesloopt werd door een te hoge FSB.
Op te hoge FSB's zal het gewoonweg dermate veel geheugenfouten produceren dat je systeem gewoon niet werkt.
Of het mogelijk is? tsja, ik steek er m'n hand niet voor in het vuur. Maar zo duur is geheugen niet op dit moment. En dan neem je gelijk pc133 cas2
Bedankt voor de tip. Ik heb hem nu op het moment overclock lopen op 866 en het is stabiel. Het gaat als een speer. met die fsb op 124mhz bedankt allemaal
Pagina: 1