• Denamite
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-04 13:53
Vreemde situatie en ik kan nergens het antwoord vinden:

Sinds ik deze week Windows 7 heb geïnstalleerd, kan ik dus niet meer de router met WPA, WEP etc. beveiligen. Bedraad en onbeveiligd doet hij het wel, echter zodra ik een wachtwoord ga gebruiken en deze (copy/paste nog welteverstaan) weer invoer bij het connecten, geeft systeem aan dat het wachtwoord niet juist is. Ik word er gek van. Geprobeerd bij 2 Routers notabene: Conceptronic C300BRS4a en D-Link DIR-615. Tevens pakt het notebook (met windows 7)van mijn zwager dus wel het wachtwoord en kan hij beveiligd internetten.

Modem en Router meerdere malen gereset --> geen resultaat

Heeft iemand hier een goed antwoord op?

[ Voor 4% gewijzigd door Denamite op 30-12-2010 15:52 ]

Verwijderd

Bouw alles eens opnieuw op.
Modem resetten...router resetten naar fabrieksinstellingen (Op de D-Link WPS knop langer dan 15 sec. ingedrukt houden) en dan aansluiten op de modem Dan de computers bedraad testen en dan de WiFi instellen.
Zou allemaal out-of-the-box moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 15:50 ]

• aaiding
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-11-2020
Mac filter?

• Denamite
Modem en Router meerdere malen gereset --> geen resultaat

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-07 11:38
Is de driver van jou wireless kaart up-to-date?

[ Voor 5% gewijzigd door Lars Kremers op 30-12-2010 15:54 ]

Verwijderd

Probeer in ieder geval WPA2 met AES! Dat is de officiële norm. Heb je kabel of ADSL? En ja......, heb je de goede drivers voor Win 7?
Vraagtekentjes bij apparaatbeheer?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 15:58 ]

• Denamite
ik gebruik een Conceptronic Wireless N USB adapter, volledig compatible met beide Routers.

Verwijderd

Herkent Windows zonder de Conceptronics driver de USB adapter? Dan vertrouwen op de Windows driver en die van Conceptronics niet installeren.

• Denamite
Ja, alles wordt netjes herkend. Het enige probleem is de herkenning van het wachtwoord. Alsof ik een tikfout maak (wat uiteraard niet het geval is). Ik probeer vanavond weer zoveel mogelijk uit, en dan misschien hopen dat het per toeval wel geaccepteerd wordt, maar voor mij is het tot dusver onverklaarbar

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 15:12
HHHmmmmm, Dat probleem heb ik precies hetzelfde gehad. Bij mij was de oplossing een nieuwe ssid geven en wachtwoord veranderen.
Het probleem was bij mij dat ik de oude ssid wel kon verwijderen maar deze bleef naar voren komen en dus met oude gegevens probeerde te connecten.

[ Voor 3% gewijzigd door ethan..1 op 30-12-2010 16:17 ]

Verwijderd

Laat wel even weten hier hoe je het hebt opgelost! Leerzaam voor anderen.

• Denamite
Ik hoop inderdaad dat tussen deze tips de oplossing zit, dan laat ik dat direct weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denamite
Probleem is opgelost: SSID inderdaad veranderd en volgens mij ook het wachtwoord van de USB adapter meteen aangepast. Warempel dat ik nu weer beveiligd netwerk heb!

Thanks allen!
Pagina: 1