Toon posts:

Navigatie met GET resultaten..

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste PFZers,

Ik heb een navigatie voor aantal pagina's en me website bestaat alleen uit zoekopdrachten..
Maar de navigatie kijkt hoeveel id's zijn geheel in de database..

Dus wanneer ik een zoekopdracht doe dan zie ik altijd aantal pagina's terwel er maar 1 resultaat is..

Ik werk met GET functie en heb van alles geprobeerd.. ik krijg gewoon niet het idee hoe ik dat het beste kan oplossen..

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$res1 = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM leden") or die("res1: ".mysql_error()); // vraag het AANTAL items op
$items_totaal = mysql_result($res1, 0); // het totaal aantal items
mysql_free_result($res1); // geef het resultaat vrij

$items_per_pagina = 5; // vrij te kiezen
$aantal_paginas =  ceil($items_totaal / $items_per_pagina); // het aantal items per pagina

// de huidige pagina opvragen
$huidige_pagina = 0; // default
if(isset($_GET['p']) && is_numeric($_GET['p']) && $_GET['p'] > 0 && $_GET['p'] < $aantal_paginas) {
    $huidige_pagina = $_GET['p'];
}

// items van de huidige pagina ophalen
$offset = $huidige_pagina * $items_per_pagina; ?>

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php echo "<div class=\"rl\">Pagina ".($huidige_pagina+1)." van ".$aantal_paginas."</div>";
// navigatie
for($i = 0; $i < $aantal_paginas; $i++) {
    if($huidige_pagina == $i) {
        // huidige pagina is niet klikbaar
        echo "<div class=\"select\">".($i+1)."</div>";
    } else {
        if (isset($_GET['categorie']) && isset($_GET['provincie'])) {
            echo "<div class=\"cijfer\"><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?categorie=".mysql_real_escape_string($_GET['categorie'])."&provincie=".mysql_real_escape_string($_GET['provincie'])."&p=".$i."\">".($i+1)."</a></div>";
        // een andere pagina dan de huidige is wel klikbaar
        }elseif($_GET['provincie']) {
            echo "<div class=\"cijfer\"><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?provincie=".mysql_real_escape_string($_GET['provincie'])."&p=".$i."\">".($i+1)."</a></div>";
        }elseif ($_GET['categorie']) {
            echo "<div class=\"cijfer\"><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?categorie=".mysql_real_escape_string($_GET['categorie'])."&p=".$i."\">".($i+1)."</a></div>";
        }else{
            echo "<div class=\"cijfer\"><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?p=".$i."\">".($i+1)."</a></div>";
        }
    }
} ?>

ik heb zelf dit geprobeerd maar krijg dan maar 1 pagina te zien.. bij resultaat van 20
PHP:
1
<?php $res1 = mysql_query("SELECT COUNT(id) FROM leden WHERE provincie = '".mysql_real_escape_string($_GET['provincie'])."' AND categorie = '".mysql_real_escape_string($_GET['categorie'])."'") or die("res1: ".mysql_error()); ?>

Kunnen jullie mij AUB helpen

ps: voor de mensen die de hele script willen zien.. *post enkel relevante(!) (delen van je) code* Niemand gaat hier voor jouw lol 250 regels code doorspitten

MvG,
MrRed0uaN

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 30-12-2010 15:59 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik zou zeggen: ga debuggen.

Kijk welke output je krijgt en welke output je zou verwachten en zoek uit hoe dat komt.

Mij is ongeveer duidelijk wat je probleem is (denk ik). Vooral de regel waarin je het probleem omschrijft is mij behoorlijk vaag:
Dus wanneer ik een zoekopdracht doe dan zie ik altijd aantal pagina's terwel er maar 1 resultaat is..
Zoals ik het lees krijg je meer pagina's dan er zijn. Hoeveel pagina's zijn dat, hoeveel verwacht je en zoek uit waar dat mis gaat. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jaap-Jan schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:33:
Zoals ik het lees krijg je meer pagina's dan er zijn. Hoeveel pagina's zijn dat, hoeveel verwacht je en zoek uit waar dat mis gaat. :)
Zoals ik het lees krijgt hij de tekst "Pagina X van Y" terwijl er maar één pagina is. Als je dat niet wil: if.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Oei, PFZ'ers had het al weg moeten geven. Dit is gewoon stomweg een scriptrequest. :(

En met CodeCaster: gewoon een if gebruiken om dat alleen te laten zien als er meer pagina's zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:X *ouch*

Ik weet niet hoe 't daar is maar hier doen we niet aan scriptrequests / quickfixes / Kan iemand even...? ;)

Zoals reeds gezegd: met debuggen moet je een heel eind komen: Debuggen: Hoe doe ik dat?

Voor een volgende keer: neem even onze Quickstart bij de hand voordat je een topic opent. We verwachten hier wel iets meer eigen inzet. Desalniettemin welkom en een leuke tijd gewenst op Tweakers.net :w

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 30-12-2010 16:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.