Anoniem: 333935

Topicstarter
Hoi,

Eerst even de huidige situatie schetsen:
Enkele maanden geleden is de bliksem bij ons binnen geweest :( . Deze is binnengekomen via het TV kabelnetwerk en heeft alles wat aan ons thuisnetwerk verbonden was + de TV kapotgemaakt.
De TV, digicorder van Telenet, modem,... werd intussen reeds vervangen.

Mijn oude mediaspeler (Iomega Screenplay Pro HD) is nog niet vervangen (Vind ik trouwens niet zo erg, want vond het toch niet zo een goed apparaat ;) )
Gelukkig heb ik nog wel een backup van de meeste media die er op stonden.

Ondertussen ben ik wel aan het uitkijken om een nieuwe mediaspeler - harde schijf aan te schaffen.

Wat moet de mediaspeler zeker kunnen?
- Hij moet een harde schijf bevatten van min. 1TB hebben, aangezien hij ook als backup moet dienen van bestanden (momenteel heb ik dus geen backup meer)
- Alle bestanden moeten op de TV kunnen afgespeeld worden (logisch :*) ) alsook via de A/V receiver voor het geluid (wat betreft de bestandsformaten en codecs, kijk ik zelf wel uit wat het dient te ondersteunen)
- een Bittorrent client bevatten
- hij moet kunnen bediend worden met mijn Iphone en met mijn logitech AB

Nu zit ik met een dilemma... Ofwel koop ik een all-in-one product (mediaspeler & opslagruimte in 1, type Mede8er)
...Ofwel ga ik voor aparte componenten, waarbij ik aan het volgende dacht:
- Synology DS110j (hierbij koop ik dan een Harde schijf)
- Xtreamer

Het voordeel om voor de tweede oplossing te gaan, lijkt mij alleszins de downloadsnelheid (ik hang een gigabit switch aan het hele thuisnetwerk). Verder ook de meer uitgebreide mogelijkheden (zoals FTP, waardoor ik vanop het werk aan mijn NAS kan, printserver om draadloos te printen,...)

Voordeel van een All-in-one mediaplayer is prijs, alsook mss gebruiksvriendelijkheid???
Hoewel dat prijs op zich niet doorslaggevend is (andres ging ik wel voor een goedkope mediaspeler, maar deze laat ik liever links liggen vanwege de slechte ervaringen met de Iomega)

Mij lijkt dan ook de oplossing voor aparte NAS & mediaspeler beter, vanwege meer upgrade mogelijkheden
- kan er een andere en mss in de toekomst betere mediaspeler aan koppelen
- Als er in de toekomst opslagvolumes uitkomen van vb 10TB kan ik die hier ook insteken (als ik daar al nood aan zou hebben)
- ...

Maar, mss dat de combinatie NAS - aparte mediaspeler/streamer ook wat overkill gaat zijn? En hoe gaat vrouwlief hiermee omkunnen?

Heeft er iemand opmerkingen, suggesties alvorens ik tot een aankoop overga?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:29
Ik zou zelf voor een combinatie van NAS en mediaspeler gaan.
Een nas is veel krachtiger, dus voor dingen als Backup en torrent is deze veel beter geschikt. De door jou genoemde nas is een goede, een Qnap is een alternatief.

Een mediaspeler heeft maar een zwak netwerkgedeelte. De snelheden zullen daardoor laag liggen (5-7 MB/s ongeveer). Een NAS haalt al gauw het dubbele tot viervoudige snelheden.

De chip van een mediaspeler is helemaal gebouwd voor afspelen van Media. Een torrent client kan vaak wel (net als usenet) maar dit kost ook veel kracht. Het afspelen van media en gebruiken van de torrent/usenet client gaat vaak niet samen.

Voor de Dune er net een app uitgekomen om de met de IPAD te kunnen bedienen. Ik neem dat het dan ook via de Iphone kan. Met de logitech AB kan het sowiezo maar dan geldt eigenlijk voor alle IR bediende spelers.

Ik gebruik zelfs voor audio nog een aparte mediaspeler.

Het nadeel hiervan is dat je meerdere afstandsbedieningen nodig hebt. Wat de vrouw misschien niet prettig vind. Het voordeel is echter dan ieder apparaat op zich wel gebruiksviendelijker te bedienen is.

Een universele AB lost het probleem van meerdere afstandsbedieningen op maar naar mijn ervaring is dit niet altijd gebruikvriendelijker.

[Voor 79% gewijzigd door Athome op 01-01-2011 12:05. Reden: Was nog niet klaar met mijn bericht]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee