Hoi,
Eerst even de huidige situatie schetsen:
Enkele maanden geleden is de bliksem bij ons binnen geweest
. Deze is binnengekomen via het TV kabelnetwerk en heeft alles wat aan ons thuisnetwerk verbonden was + de TV kapotgemaakt.
De TV, digicorder van Telenet, modem,... werd intussen reeds vervangen.
Mijn oude mediaspeler (Iomega Screenplay Pro HD) is nog niet vervangen (Vind ik trouwens niet zo erg, want vond het toch niet zo een goed apparaat
)
Gelukkig heb ik nog wel een backup van de meeste media die er op stonden.
Ondertussen ben ik wel aan het uitkijken om een nieuwe mediaspeler - harde schijf aan te schaffen.
Wat moet de mediaspeler zeker kunnen?
- Hij moet een harde schijf bevatten van min. 1TB hebben, aangezien hij ook als backup moet dienen van bestanden (momenteel heb ik dus geen backup meer)
- Alle bestanden moeten op de TV kunnen afgespeeld worden (logisch
) alsook via de A/V receiver voor het geluid (wat betreft de bestandsformaten en codecs, kijk ik zelf wel uit wat het dient te ondersteunen)
- een Bittorrent client bevatten
- hij moet kunnen bediend worden met mijn Iphone en met mijn logitech AB
Nu zit ik met een dilemma... Ofwel koop ik een all-in-one product (mediaspeler & opslagruimte in 1, type Mede8er)
...Ofwel ga ik voor aparte componenten, waarbij ik aan het volgende dacht:
- Synology DS110j (hierbij koop ik dan een Harde schijf)
- Xtreamer
Het voordeel om voor de tweede oplossing te gaan, lijkt mij alleszins de downloadsnelheid (ik hang een gigabit switch aan het hele thuisnetwerk). Verder ook de meer uitgebreide mogelijkheden (zoals FTP, waardoor ik vanop het werk aan mijn NAS kan, printserver om draadloos te printen,...)
Voordeel van een All-in-one mediaplayer is prijs, alsook mss gebruiksvriendelijkheid???
Hoewel dat prijs op zich niet doorslaggevend is (andres ging ik wel voor een goedkope mediaspeler, maar deze laat ik liever links liggen vanwege de slechte ervaringen met de Iomega)
Mij lijkt dan ook de oplossing voor aparte NAS & mediaspeler beter, vanwege meer upgrade mogelijkheden
- kan er een andere en mss in de toekomst betere mediaspeler aan koppelen
- Als er in de toekomst opslagvolumes uitkomen van vb 10TB kan ik die hier ook insteken (als ik daar al nood aan zou hebben)
- ...
Maar, mss dat de combinatie NAS - aparte mediaspeler/streamer ook wat overkill gaat zijn? En hoe gaat vrouwlief hiermee omkunnen?
Heeft er iemand opmerkingen, suggesties alvorens ik tot een aankoop overga?
Eerst even de huidige situatie schetsen:
Enkele maanden geleden is de bliksem bij ons binnen geweest

De TV, digicorder van Telenet, modem,... werd intussen reeds vervangen.
Mijn oude mediaspeler (Iomega Screenplay Pro HD) is nog niet vervangen (Vind ik trouwens niet zo erg, want vond het toch niet zo een goed apparaat

Gelukkig heb ik nog wel een backup van de meeste media die er op stonden.
Ondertussen ben ik wel aan het uitkijken om een nieuwe mediaspeler - harde schijf aan te schaffen.
Wat moet de mediaspeler zeker kunnen?
- Hij moet een harde schijf bevatten van min. 1TB hebben, aangezien hij ook als backup moet dienen van bestanden (momenteel heb ik dus geen backup meer)
- Alle bestanden moeten op de TV kunnen afgespeeld worden (logisch

- een Bittorrent client bevatten
- hij moet kunnen bediend worden met mijn Iphone en met mijn logitech AB
Nu zit ik met een dilemma... Ofwel koop ik een all-in-one product (mediaspeler & opslagruimte in 1, type Mede8er)
...Ofwel ga ik voor aparte componenten, waarbij ik aan het volgende dacht:
- Synology DS110j (hierbij koop ik dan een Harde schijf)
- Xtreamer
Het voordeel om voor de tweede oplossing te gaan, lijkt mij alleszins de downloadsnelheid (ik hang een gigabit switch aan het hele thuisnetwerk). Verder ook de meer uitgebreide mogelijkheden (zoals FTP, waardoor ik vanop het werk aan mijn NAS kan, printserver om draadloos te printen,...)
Voordeel van een All-in-one mediaplayer is prijs, alsook mss gebruiksvriendelijkheid???
Hoewel dat prijs op zich niet doorslaggevend is (andres ging ik wel voor een goedkope mediaspeler, maar deze laat ik liever links liggen vanwege de slechte ervaringen met de Iomega)
Mij lijkt dan ook de oplossing voor aparte NAS & mediaspeler beter, vanwege meer upgrade mogelijkheden
- kan er een andere en mss in de toekomst betere mediaspeler aan koppelen
- Als er in de toekomst opslagvolumes uitkomen van vb 10TB kan ik die hier ook insteken (als ik daar al nood aan zou hebben)
- ...
Maar, mss dat de combinatie NAS - aparte mediaspeler/streamer ook wat overkill gaat zijn? En hoe gaat vrouwlief hiermee omkunnen?
Heeft er iemand opmerkingen, suggesties alvorens ik tot een aankoop overga?