Toon posts:

PC boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn pc in slaap stand te hebben gezet wil deze niet meer wakker worden. Resetten, voeding aan/uit, niks helpt. Er gebeurd helemaal niets. Alsof er geen stroom op staat, maar het ledje bij de aan/uit knop van de voeding brand wel. Wat kan er mis zijn?

Het moederbord is een gigabyte GA-P35-DS3R

Verwijderd

Probeer eens het CMOS batterij uit het moederbord eruit te halen, en dan weer erin plaatsen.

Wat kan er mis zijn; teveel dinge nog

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Verwacht je nu echt dat iemand iets zinvols kan zeggen als je geen informatie geeft? Helderziendheid is echt alleen voorbehouden aan computer-Jomanda...

Ga dus testen en zelf aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12 13:08
Heb je al eens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 al eens gekeken.

Zo ja, welke stappen heb je geprobeerd?

Wat is je systeemconfiguratie?

Verwijderd

waarom uberhaupt in de slaapstand en niet gewoon uit?
die paar seconden opstart winst.. ikzelf ben geen voorstander van slaapstand of hibernation dingen in windows.
maar terug komende op je probleem is inderdaad je post wat karig, systeem specs enz.
overclock?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties.
Hj deed het eerst wel en nu kan ik niet eens in de bios komen dus de meeste stappen uit die handleiding zijn niet van toepassing.

Heb recent niks aangepast qua instellingen, zowel hard als software.

De voeding is van asus 450 watt
moederbord zoals gezegd van gigabyte GA-P35-DS3R
cpu is intel Q6600 klein beetje overgeklokt naar 3.2ghz
4x1gb ram 400mhz
nvidia 8800GT stock
F1 en F2 samsung harde schijven.
vista 64bit

Ik ga nu proberen die batterij er uit te peuteren en de bios resetten. Omdat er echt helemaal niks gebeurd denk ik dat het of aan de voeding of aan het moederbord ligt.

XennOX, ik prefereer de slaapstand boven 5 keer per dag 2 minuten wachten tot de pc weer is opgestart, want ik zet het ding uit als ik m niet gebruik.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 00:47

Twarp

just grin...

Heb hetzelfde gehad met de 45 serie van Gigabyte, ik heb alles eruit gegooid en opnieuw erin gezet en dat deed wonderen. Ondertussen ook alles even afgestoft ;)

Meh ...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:14:
Dank voor de snelle reacties.
Hj deed het eerst wel en nu kan ik niet eens in de bios komen dus de meeste stappen uit die handleiding zijn niet van toepassing.
Dan moet je gaan testen met niet alle hardware aanwezig, zoals er ook in staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:19:
[...]

Dan moet je gaan testen met niet alle hardware aanwezig, zoals er ook in staat.
Ik kan wel de videokaart eruit halen, maar als het moederbord zelf al niks doet als ik de startknop indruk gaat dat weinig verschil maken. Er slaat niks aan, er is niks te horen, niks te zien. geen ledje dat oplicht op het bord.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:29:
[...]

Ik kan wel de videokaart eruit halen, maar als het moederbord zelf al niks doet als ik de startknop indruk gaat dat weinig verschil maken. Er slaat niks aan, er is niks te horen, niks te zien. geen ledje dat oplicht op het bord.
Probeer dan eerst eens een andere voeding.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Topicstarter
racoon schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:29:
[...]

Probeer dan eerst eens een andere voeding.
Dat ga ik als laatst doen, want dat kost me 50 euro. ;)

Het cmos resetten wierp helaas geen vruchten af. Ik ga Twarps methode proberen :P

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:41:
[...]

Dat ga ik als laatst doen, want dat kost me 50 euro. ;)

Het cmos resetten wierp helaas geen vruchten af. Ik ga Twarps methode proberen :P
Geen oude pc met een werkende voeding?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

Topicstarter
racoon schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:42:
[...]

Geen oude pc met een werkende voeding?
neen, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Gegokt dat het de voeding was en... inderdaad, met nieuwe voeding doet ie weer wat. :D Helaas was de vreugde slecht kort: Disk boot failure, insert system disk and press Enter

In de bios zie ik geen van de drie harde schijven. Nu begin ik me toch wel enigszins zorgen te maken. Het zal toch niet zo zijn dat een kapotte voeding alle harde schijven heeft gefried?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 00:11 . Reden: typo ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:09:
In de bios zie ik geen van de drie harde schijven. Nu begin ik me toch wel enigszins zorgen te maken. Het zal toch niet zo zijn dat een kapotte voeding alle harde schijven heeft gefried?
Kan, of je hebt ze niet goed aangesloten. Of mogelijk heb je een cmos reset gedaan waardoor bv de hd controller niet meer ingesteld staat zoals je voorheen had.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet wil uitvoeren omdat (vul hier een drogreden in), dan zie ik weinig reden om het topic open te houden. Dat is namelijk weldegelijk hoe je het beste uitvindt wat er aan de hand is.

Dus, kaal beginnen cf. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarna weer hier terugkomen. En wees in het vervolg volledig, want ik haal maar heel weinig info uit je posts.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al doorlopen Ed_L

Bedankt voor de tip over cmos. Kan niet goed de instellingen vinden die ik nodig heb dus ga nog even puzzelen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Erg afhankelijk van het type bios, maar als je een 'Integrated Peripherals' gedeelte ziet zal 't ws daaronder staan. Soms met nog weer een submenu'tje 'Onboard IDE' oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 04-01-2011 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even wat verschillende settings uitgeprobeerd, met hetzelfde resultaat: geen hdd gevonden.

integrated peripherals:
sata raid/ahci mode: stond standaard op disabled. ook op AHCI geprobeerd.
sata port0-3 native mode: enabled/disabled
onboard sata/ide device: enabled/disabled
onboard sata/ide ctrl mode: IDE / AHCI geprobeerd.

AHCI instelling zorgde voor het laden van extra drivers, maar het mocht niet baten.
Pagina: 1