Samsung HT-C5200 2.1 versus Harman Kardon BDS 300 2.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18
De Samsung HT-C5200 2.1 versus Harman Kardon BDS 300 2.1: vergelijkbaar? In prijs niet!

Doel: Simpele blu-ray A/V set met goede surround geluid weergave, geen boxen overal aan de muur en waar je ook nog een bijv WD Live / TV setup box op aan kan sluiten. Daarbij is het niet erg dat je de setup box en media player op je TV aansluit en het geluid via optisch audio out naar de set stuurt.

Het klinkt bijna geen vergelijken (prijs van de Samsung is 280,- en van de Harman Kardon is 900,-)

Maar toch lees ik dat de features ongeveer gelijk zijn (bijde virtual surround, optisch in, HD geluid en beeld weergave). En, sterker nog, de Samsung heeft een Ipod dock en is DLNA ready. :/

Vraag is dus: wat is de beste keuze? Is de H/K BDS de meerprijs waard? Eventuele alternatieven? Graag jullie hulp! _/-\o_

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Zoals ik veel vaker zeg op dit forum: Ga luisteren! :)

Wij kunnen niet voor je bepalen wat wel of niet mooi klinkt. Als de features gelijk zijn is het prijsverschil waarschijnlijk te vinden in een stukje design, geluidskwaliteit en gewoon het naamplaatje Harman Kardon. Ga erop uit, neem cd's mee en luister of je het verschil het geld waard vind (misschien vind je de samsung zelfs mooier klinken dan de HK!)

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18
Dank voor je reactie. Ik mag dus concluderen dat er verder dus geen (algemeen bekend) verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de HK kan ik geen mening geven, want die heb ik nog niet gehoord. Over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dat deze beter zou moeten klinken, mar vaak zal dit niet in verhouding zijn met de meerprijs. (Maar nogmaals: Dit zijn veronderstellingen, ik heb de set nog niet gehoord.)

De samsung heb ik al wel gehoord, en die viel me serieus tegen. In diezelfde prijsklasse zou ik voor het conccurrerende model van LG gaan, namelijk de HB600. Deze klinkt toch net iets beter, en in mijn ogen zeker voldoende goed voor alles-in-één setje uit deze prijsklasse, en heeft alles wat de Samsung heeft (virtual surround, optisch in, HD geluid en beeld weergave, DLNA,....) en als kers op de taart is bij de LG al Wifi ingebouwd, en speelt hij zonder morren héél veel soorten verschillende videocedecs af. (1080p MKV's ed. zijn probleem.)