• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:33

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Helaas levert mijn zoektocht op google en GoT niet echt eenduidige resultaten op, of helaas oude resultaten. Dan toch maar hier proberen.

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen, maar vraag me af of elke processor wel blu-ray (rips) aankan, of dat je toch een beetje power nodig hebt. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een celeron dit met moeite gaat trekken. En ik wil toch een beetje op mijn budget blijven letten, en dus niet meteen voor de krachtpatsers gaan.

Daarom mijn vraag: vanaf welke processor-types wordt het wel mogelijk blu-ray/HD op de laptop af te spelen?

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
Volgens mij is een aparte grafische kaart ongeveer het belangrijkste. Anders ga je een redelijk straffe processor moeten hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik draai 1080P spul op een Celeron 723. Dat is een 1.2GHz singlecore CPUtje, tenzij je een atom pakt ga je het niet trager vinden.
Een aparte grafische kaart heb je ook echt niet nodig, in dit ding zit een Intel GMA4500MHD, waarschijnlijk ook zo'n beetje de simpelste gpu die je kunt vinden. Maar het ding biedt hardwareacceleratie, en daardoor loopt 1080P spul prima, met zo'n 20 tot 30% cpugebruik.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Een IGP die het aankan is op zich prima. Het gaat er juist om dat je een chip erin hebt zitten die het BD-spul zelf effectief kan decoderen. Anders heb je inderdaad een krachtige GPU/CPU nodig om het softwarematig te gaan decoderen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
bied zo'n Intel HD Graphics wel de hardware-acceleratie dan? Want ik zit nu een beetje te twijfelen tussen twee laptops:

pricewatch: Toshiba Satellite C660-108

of

pricewatch: Acer Travelmate 5742ZG-P613G32MN

De Toshiba heeft de I3 processor, maar dus een gedeelde videochip (als ik het goed begrijp). De Acer heeft wel een losse videochip, maar dus de mindere processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
greatgonzo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:19:
bied zo'n Intel HD Graphics wel de hardware-acceleratie dan?
Waar denk je dat dat HD voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:22:
[...]
Waar denk je dat dat HD voor staat?
tja, ok.. maar er is natuurlijk wel een verschil tussen de mogelijheid van afspelen, of alles super soepel te laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bied zo'n Intel HD Graphics wel de hardware-acceleratie dan?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
bied zo'n Intel HD Graphics wel de hardware-acceleratie dan? Want ik zit nu een beetje te twijfelen tussen twee laptops:

pricewatch: Toshiba Satellite C660-108

of

pricewatch: Acer Travelmate 5742ZG-P613G32MN

De Toshiba heeft de I3 processor, maar dus een gedeelde videochip (als ik het goed begrijp). De Acer heeft wel een losse videochip, maar dus de mindere processor
De Intel P6100 is in principe de voorloper van de i3 en qua prestatie zullen die beide laptops mekaar niet veel ontlopen omdat die Acer een aparte videokaart erin heeft zitten. Bijna zou ik zelfs zeggen dat wanneer het je puur op grafisch gebied gaat je beter uit zou zijn met die Acer in verband met het losse videokaartje.
Pagina: 1