default password Cisco 2960 switch

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07
Ik wil een nieuwe (nagelnieuwe, zo rechtstreeks uit de verpakking) Cisco 2960 switch configureren, maar ik weet zijn standaard password niet. Zo lang geleden is het niet dat ik nog eens een nieuwe switch moest configureren, en ik herinner me dat het standaard password gewoon "cisco" was.

Bij deze dus klaarblijkelijk niet... Ik vind er ook nergens informatie over, er zit geen informatie bij in de doos bijvoorbeeld. De leverancier gebaart van kromme haas, en Cisco zelf is gesloten tot na nieuwjaar...

Ik vind wel een procedure om het password te resetten. Maar voor dat ik dat doe, heeft er hier iemand weet van dat dat default password veranderd is?

De combinaties die ik geprobeerd heb zijn ( * = leeg)
* / cisco
cisco / cisco
* / Cisco
Cisco / Cisco
cisci / Cisco
Cisco / sisco
* / system
* / secret

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:27

Dutch_Celt

Jollygood

Dat zou gewoon cisco /cisco moeten zijn.

is deze nieuw van cisco of via een ander bedrijf?

rechstreeks uit verpakking wil niet altijd zeggen dat dat nieuw is, zeker als er documentatie bij ontbreekt, zou ik eerder denken refurbished of 2e hands.

[ Voor 73% gewijzigd door Dutch_Celt op 30-12-2010 12:08 ]

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 13:42
moet je inloggen als met je console kabel aan de cisco zit ?
default is dat leeg (password ook leeg ) kan je gewoon door enteren.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik heb wel gezien dat cisco routers tegenwoordig ook nog inloggen met cisco/cisco maar dit werkt dan alleen de 1e paar minuten na het opstarten. Ze komen dan ook gewoon nieuw uit de doos.

Misschien heeft een 2960 dit tegenwoordig ook ? Maar je moet natuurlijk wel via de console kabel inloggen >:)

[ Voor 21% gewijzigd door raymonvdm op 30-12-2010 12:36 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07
Nee, het is een nagelnieuwe switch van Cisco rechtstreeks van de groothandel. Helemaal 100% zeker weet je het nooit, maar er zit nog tape van Cisco om de doos.

Als ik via Telnet wil inloggen, dan krijg ik wel verbinding, maar dan onmiddellijk de melding "Password required, but none set".

Console kabel probeer ik dadelijk, eerst nog hyperterminal op Windows 7 zien te krijgen

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 07:36
Shaidar schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:23:
Nee, het is een nagelnieuwe switch van Cisco rechtstreeks van de groothandel. Helemaal 100% zeker weet je het nooit, maar er zit nog tape van Cisco om de doos.

Als ik via Telnet wil inloggen, dan krijg ik wel verbinding, maar dan onmiddellijk de melding "Password required, but none set".

Console kabel probeer ik dadelijk, eerst nog hyperterminal op Windows 7 zien te krijgen
In dat geval heeft ie een config erin zitten welke niet standaard is.

Password recoveren dus, om aan de gang te krijgen.
Beter nog; je leverancier vragen waar het ding vandaan komt ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 13:38
Ik gebruik daarvoor putty, kun je ook gewoon een serieële connectie mee opzetten.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:37
juist, hyperterminal, bah. Putty!

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

en anders gewoon terugzetten naar factory defaults? procedure staat wel in de manual

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Predator

Suffers from split brain

Shaidar schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:23:

Dat is doodnormaal.

Er staan in de default config geen passwords voor de vty's, en geen paswoord = geen telnet access.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Crazius
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 17:46
Wat je kan doen als je via de console kabel bent ingelogd de http server aanzetten.

switch# conf t
Switch (config)# ip http server

Daarna de cisco CNA (Cisco network Assistent) openen. Het ip opgeven en dan connecten. Kan je alles grafisch lekker instellen met een makkelijk menu.

Oja dan moet je wel vlan 1 een ip address geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Crazius schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:35:
Wat je kan doen als je via de console kabel bent ingelogd de http server aanzetten.

switch# conf t
Switch (config)# ip http server

Daarna de cisco CNA (Cisco network Assistent) openen. Het ip opgeven en dan connecten. Kan je alles grafisch lekker instellen met een makkelijk menu.

Oja dan moet je wel vlan 1 een ip address geven :P
en die interface een no shut geven.

Via de console hoort er in een nieuwe switch geen password te staan; in de vty kun je nog niet. (telnet)
edit:
zie hierboven

[ Voor 1% gewijzigd door Kabouterplop01 op 31-12-2010 09:24 . Reden: as predator said! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 16:28
als je inlogt connect via console-kabel geven ze tegenwoordig volgens mij een banner, met daarin het password...

[ Voor 16% gewijzigd door Meester_J op 31-12-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 15:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Predator schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:59:
[...]

Dat is doodnormaal.

Er staan in de default config geen passwords voor de vty's, en geen paswoord = geen telnet access.
Wat predator zegt dus.. Het staat notabene in de melding die je krijgt.

Gewoon een consolekabel eraan hangen dus.

Verder is dit niet echt een topic voor PNS maar meer voor Netwerken dus move..

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1