Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een nieuw setje van 2x2gig Corsair Dominator 8500C5D @1066mhz. Alleen het werkt niet helemaal lekker op mijn mobo (wel goedgekeurd in QVL). Ik heb de DRAM timings en voltage staan zoals het hoort maar mijn PC start alleen op met 1 reepje erin. Zodra ik de tweede erbij doe, doet hij niets meer. (ik kom dan ook de bios niet in).

SYSTEEM

- Intel E8500 @ 3,17 ghz (Core 2 Duo)
- 2x1TB Western Digital Caviar Black (RAID0)
- 2x2GIG Corsair Dominator 8500C5D (draait nu dus met 1 reepje :( )
- Nvidia GTX 295 @stock values (nieuwste drivers)
- X-fi Gamer Xtreme soundblaster (nieuwste drivers)
- Windows 7 64 bit (laatste updates)

Mijn oude geheugen was ook Corsair 2x1gig 800mhz (lat: 4-4-4-12) in dual channel mode, en dit gaf geen enkel probleem en liep als een zonnetje.

Mijn huidige setup met 1 reepje draait met de volgende instellingen: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=75994 (2de comment van DerekT)

PROBLEMEN DIE IK HEB GEHAD

1) Het is mij wel een keer gelukt het tweede reepje erbij te zetten (met alles values op AUTO in de BIOS) en vervolgens kwam ik windows in maar toen had ik een complete system freeze. (Windows gaf wel aan dat ik 4 gig draaide)

2) Ook een keer het reepje erbij geplaatst maar bios en windows gaven stug aan dat er maar 1x2 gig in zat.

3) Ook al een x aantal keer de message (overclocking failed) gehad.

4) Totaal niet booten met 2 reepjes erin / niet verder komen dan post scherm / freeze in windows

Kunnen jullie mij met dit probleem helpen? Ik heb al op diverse fora over problemen gelezen met de ASUS P5 mobo series. Wat voor sommige werkt, werkt bij anderen weer niet. Wil wel graag 4 gig dual channel draaien @1066mhz!

Laatste opmerking: met 1 reepje draait mijn systeem als een zonnetje :) (om toch even de optimist uit te hangen). Alvast bedankt voor alle hulp / reacties!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nog kunt proberen is het voltage van je MCH iets hoger te zetten, dit wil het zaakje ook nog wel eens wat stabieler willen laten lopen.
Als je het spul op 667MHz of 800MHz zet, draait het dan wel stabiel? De performancewinst die je haalt door sneller geheugen is niet al te groot, dus het maakt niet zo gek veel uit als je het op 800MHz zet ten opzichte van 1066MHz.