• opel4ever
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraagje,

Gebruik al een jaar of 3 de pch.
Nu heb ik mijn w7 drives gedeeld staan.
Ik heb handmatig in de pch regels toegevoegd, dat ik snelkoppelingen heb in het hoofdmenu.

Voorbeeld: smb ://core2duo/hd

Dit herleid naar mijn e:\hd

Nu werkt dit wel aardig alleen duurt het de eerste keer ruim 40 seconde voordat hij de verbinding gemaakt heeft. Dat is alleen als de computer uit heeft gestaan. Staat de computer aan, en de pch gewoon aan en zoek naar een uur dan heeft hij geen probleem.

Het lijkt erop dat hij iets wil checken. Soms is het zo erg dat hij zegt die ie geen verbinding kan maken. MAAR als ik dan nogmaals op de networkshare knop druk in hoofdmenu dan vind hij hem meteen.

Wie weet wat dit kan zijn

met vriendelijke groet,

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat het iets met uit standby komen te maken heeft. De andere kant op (van pc naar PCH) gebruik ik vaker op mijn A100 omdat die ook mijn netwerkopslag is en dat kost ook wel 40 seconden denk ik de eerste keer.

Maar je zou het ip kunnen proberen ipv die netwerkshare naam. Misschien dat dit wat sneller gaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb de PCH A-110 ook en als ik deze wil benaderen dan hoor ik de harde schijf eerst opspinnen voordat ik eindelijk vbg kan krijgen. Misschien is dat je probleem.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is bij mij ook, maar hij heeft het over shares van de NMT naar zijn PC. Al moet daarvoor de harddisk waarschijnlijk ook opspinnen want zonder harddisk kan je geen apps installeren op de NMT.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.