iPad US apple store

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Beste Tweakers,

Ik wil mijn vriendin verrassen met een iPad. Aangezien ik niet ontzettend veel geld heb en er niet helemaal van overtuigd ben of ze het superleuk vind heb ik een manier gevonden om veel geld te besparen. Een goede vriend van mij is een Amerikaan, die op dit moment in Californie bivakeert. Komt over een paar weken weer terug naar Nederland.

Ik heb zelf een creditcard op mijn naam. Ik heb een Amerikaans adres gekregen. Moet ik bij naam nu zijn naam invullen of die van mij? In verband met het tekenen van de post bij aankomst, of de naam van de creditcardhouder die dan niet klopt.

Alvast bedankt!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 15:40
Kan die vriend niet zelf even richting de Apple store om een iPad aan te schaffen?

No Shame, only Fame!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Nee, want die heeft geen rooie cent. Anders was het wel makkelijk idd!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 14:48
Ik heb geen ervaring met spullen bestellen in Amerika. Maar om zoveel mogelijk problemen uit te sluiten lijkt me het handigst dat die vriend van je de Ipad bestelt & betaalt en dat jij hem vervolgens het geld overmaakt. Als het een goede vriend van je is kan je natuurlijk het geld van te voren overmaken zodat hij het niet hoeft voor te schieten.

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 14:07
Dan kan hij het wel makkelijk voor schieten ;)

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01 20:52
je kunt toch altijd een ander afleveradres invullen; desnoods als cadeau?

Edit:
Ook al aan een ipod touch gedacht? Ding heeft best veel overlap kwa functies en is goedkoper en handzamer. Wat beter cadeau als je niet zeker weet of ze het leuk vind.. :?

[ Voor 55% gewijzigd door Tijn89 op 02-01-2011 14:43 ]

Verwijderd

Tijn89 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:15:
je kunt toch altijd een ander afleveradres invullen; desnoods als cadeau?
Ja idd, gewoon als cadeau aangeven.

Anders ff het geld overmaken, kan hij het betalen.

Het scheelt trouwens toch niet eens zo heel veel?

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 21:18
als ik jou was zou ik hem gewoon in nederland halen hoor ;)
Ipad in Amerika kost 499$ exlusief belasting
Ipad in Nederland kost 499€ inclusief belasting
de huidige koers is momenteel 1€=1,22$ uiteindelijk bespaar je dus misschien 50 dollar maar moet je zelf en die vriend van jouw een hele hoop werk doen en lastig gaan doen.

don't mind me

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Heb je al gedacht aan wat de douane gaat zeggen als ie met een iPad met doos eromheen aan komt lopen?
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:

- uw gebruikelijke normale reizigersbagage
- een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
- andere goederen met een waarde van maximaal € 430
- het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)
Als je zeker wil zijn dat je niet nog een heffing van de douane krijgt zou ik als ik jou was hem vragen de doos in Amerika te laten ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Op het bonnetje staat toch gewoon de 373 euro die je in de states hebt betaald neem ik aan, dus onder de 430 euro?

(aangenomen dat ook Apple zo slim is om het vanuit een andere staat te verzenden zodat je geen btw betaald, Amazon doet dat wel bijvoorbeeld)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik weet niet of dit ook voor de Apple Store geldt, maar toen ik een tijdje in de VS werkte, werden mijn Nederlandse creditcards (Visa en Amex) ook niet geaccepteerd bij internetbestellingen bij Amerikaanse webshops, ondanks mijn Amerikaanse postadres. Ik kon dus niet bestellen. Amazon was een van de weinige uitzonderingen, dus toen heb ik daar heel veel besteld. Grote shops als NewEgg en TigerDirect weigerden mijn creditcards.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1