Verwijderd

Topicstarter
Op de WL-350 is een USB aansluiting aanwezig om een externe HDD (WD Elements 320GB) op aan te sluiten. Vervolgens moet deze over het netwerk bereikbaar zijn.

Wanneer de HDD is aangesloten gaat het in eerste instantie nog goed en is deze op het netwerk bereikbaar via: \\Gateway\extern

Ik 'map' de schijf in verkenner en kan alle mappen bekijken en lezen en schrijven.

Echter na enkele minuten is de schijf ineens niet meer te benaderen... Het lijkt erop dat deze in 'slaapstand' gaat waarna ik 'm daar niet meer uit kan krijgen over het netwerk.

Weet iemand de oplossing voor dit vervelende probleem?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Aansluiten op de PC, en kijken of je de extern HDD kan instellen..

Maar wat ik wel vreemd is, als de externe HDD op standby gaat, en je gaat hem benaderen, dan zou die weer aan moeten springen..

Heb je toevallig ook al op google gekeken en op de WD site zelf na tips & tricks ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bijdrage Soundstorm2010!

Er is volgens mij niets in te stellen aan de HDD ik heb ook al op wdc.com en Google gekeken, maar ik kom er niet verder mee. Het lijkt wel of de router 'm niet uit slaapstand krijgt o.i.d.

Vreemd is dat hij wel gewoon zichtbaar blijft in het menu van mijn router als ik hierop inlog. Hij is enkel niet meer te benaderen over het netwerk.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik denk dat jou router niet echt lekker er mee overweg kan...

Heb ook al andere reviews gezien van deze router, en hij is na andermanse meningen niet erg lekker in vele opzichten.

Misschien tijd voor een nieuwe ? of je wacht ff en kijken of iemand anders een betere/andere oplossing heeft :)

Want ik zou nu ff niet kunnen weten wat het probleem kan zijn, alleen je router :(

[ Voor 12% gewijzigd door Soundstorm2010 op 30-12-2010 11:02 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor mij echt de perfecte router. I.c.m. het snelste Ziggo abo doet hij het echt heel erg goed bij mij. Ik ben voornamelijk heel erg te spreken over de hoge doorvoersnelheden (zowel op 2,4 als 5 Ghz) en stabiliteit.
Enige minpuntje is nu dit 'USB' probleem, maar daar ga ik geen halszaak van maken. Als het niet lukt is het jammer. Op termijn komt er toch wel een NAS, maar voor nu was het een leuke oplossing geweest.

Ik hoop er enkel op dat iemand wellicht al eens tegen een dergelijk probleem aangelopen zou zijn en mij nu kon helpen...