Toon posts:

CAT5e kabel aan beide zijden aansluiten op een contacdoos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil vanuit mijn meterkast naar mijn woonkamer twee CAT5e kabels trekken door een bestaande PVC buis.
Afstand is door de leiding zo'n 25 meter. Door de kabels moet gigabit ethernet gaan lopen.

Ik denk te gaan kiezen voor stugge CAT5e FTP kabels.Is dit een goede keuze of zou UTP ook probleemloos werken?

De kabels wil ik op beide uiteinden (zowel in de meterkast als in de woonkamer) afmonteren op een wandcontactdoos. Kan iemand mij uitleggen hoe het dan met de volgorde van de adertjes zit? Moet hiervoor bij beide wandcontacdozen dezelfde volgorde worden aangehouden, of juist niet?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gewoon de kleurcodering volgen zoals ze op de dozen staan beide kanten dezelfde. Niet die troep van de Gamma kopen though

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:22:
gewoon de kleurcodering volgen zoals ze op de dozen staan beide kanten dezelfde. Niet die troep van de Gamma kopen though
Is het niet zo dat als je aan beide kanten dezelfde kleurvolgorde kiest, je de kabel eigenlijk kruist?
\De contactdozen zijn immers 'gespiegeld' aangesloten op de kabel, dus als bruin bijvoorbeeld helemaal links uitkomt op contacdoos 1, zal hij helemaal rechts uitkomen op conctdoos 2.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee natuurlijk niet. Ik zie echt niet hoe je deze kronkel maakt. Op die doosjes staat gewoon keurig welke kleur ader je op welke connector moet. Geen rare dingen doen.

[ Voor 78% gewijzigd door TrailBlazer op 30-12-2010 09:37 ]

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41

empy

Rijdt rondjes

Op de aansluitingen in de contactdoos staat als het goed is welke kleur waar moet. als je deze aanhoud, moet je geen probleem kunnen vinden. En je moet aan beide kanten dezelfde kleurvolgorde aanhouden van links naar rechts :)