Toon posts:

4x Ultra Kaze 3000 op 1 fan-controller channel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Vandaag is m'n leuke bestelling tegengekomen. Ik wil 4 Kaze fans op m'n radiator plaatsen maar het lijkt me behoorlijk stom om m'n complete fan-controller daarvoor op te offeren. 1 channel voor alle 4 lijkt me dan ook wel flink gemakkelijk, gezien ik op andere plaatsen ook nog fans heb die ik wél apart wil kunnen aansturen en ik een 4-channel ding heb (1A per channel). Maar, die kaze 3000 fans trekken 0,6A per stuk. Ofwel; dat gaat zo niet lukken.
Ik las ergens dat je de power vanuit de molex kunt trekken en dan de gele kabels van de fans kunt aansluiten op je fan-controller die op die manier de snelheid regelt? Is dat ook zo? Ik zou graag een oplossing willen weten, dan kan ik weer verder met m'n project ;).

Groeten,

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Nee kan niet.
De gele is om de snelheid te meten, dus deze regeld niks.
Met de andere 2 word de snelheid geregeld, die jij dus aan een vaste stroom gaat zetten, dus die niet te varieren is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat maakt het dan vrij lastig inderdaad... Bah.
Is er niet iets te verzinnen met een simpele versterker of iets dergelijks?

Verwijderd

Anders doe je er toch 2 aan 2, heb je nog 2 kanalen over voor andere fans

Verwijderd

Topicstarter
0,6x2 = 1,2, per kanaal kan max. 1A... Dus dat gaat hem helaas niet worden

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Ik zou het om te beginnen eerst proberen... Niet geschoten is altijd mis, ik heb aan mijn fancontroller op sommige kanalen ook meer fans hangen dan het ding officieel zou ondersteunen, maar op maximaal vermogen draaien ze nog steeds allemaal op de maximumsnelheid.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43

Zenix

BOE!

Fatsoenlijke fancontroller kopen, Sunbeam/Lamptron/Scythe hebben fancontroller's die het makkelijk aankunnen en zelfs meerdere per kanaal.

Je kan hem wel proberen te overloaden, maar je wilt niet dat het er later uit knalt lijkt me.
En mag ik vragen welke controller je hebt?

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 03-01-2011 16:11 ]

Pagina: 1