Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word 2007] Afbeeldingen automatische nummering is vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik word gek van de automatische nummering van Word 2007 mbt afbeeldingen. Als ik 3 afbeeldingen naast elkaar zet op een pagina dan nummert hij ze niet automatisch van links naar rechts. Mijn hele nummering loopt dus in de soep. Als ik ze daarna handmatig wijzig en de cross-references update staat het tijdelijk even goed. Als ik dan het hele document update (bijvoorbeeld door er een pdf van te maken) dan gaat hij allereerst mijn afbeeldingen weer hernummeren waardoor alles dus weer door elkaar komt te staan. Is er een of andere handigheid om de figuurnummering wel gewoon goed te krijgen automatisch als ik meerdere afbeeldingen naast elkaar heb staan?

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Toch nog even reageren).

Ten eerste: drie figuren naast elkaar kan je ook samen 1 nummer geven. Staat IMHO mooier (tenminste in het soort teksten dat je in Word maakt, en niet in LaTeX).

Wat is de terugloopstijl van de figuren? Als dat niet al zo is, zet het via RMB=>Afbeelding opmaken => Indeling op In tekstregel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi F_J_K,

Het is me uiteindelijk gelukt. Het had inderdaad te maken met de terugloopstijl mijn inziens. Ik heb het in tabellen gegooid en de borders uitgezet. Dan pakt hij ze wel op de goede manier en kan je gewoon de Inline versie gebruiken.

Ja ik heb voor Word gekozen ivm het niet willen programmeren van mijn document :D. Maar samenvoegen als één afbeelding is geen optie aangezien er uitleg bij de afbeeldingen moet en wordt wat onduidelijker als je het voor 3 afbeeldingen doet. Zeker met cross-references is één label nummering niet handig. Toch bedankt voor het antwoord.