Toon posts:

Pied Piper speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand The Pied Piper standaard speakers? En, zo ja, kan je daar meer over vertellen?
Ik wil deze speakers misschien gaan gebruiken met de receiver Marantz SR 7005 .

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 21:56 ]

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
heb je zelf al enig onderzoek gedaan naar deze speakers? dat is volgens mij wel de bedoeling.

weetikveel!

Verwijderd

Topicstarter
weetikveel! schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:56:
heb je zelf al enig onderzoek gedaan naar deze speakers? dat is volgens mij wel de bedoeling.
Via via heb ik gehoord dat dit een hele goede luidspreaker is, en ik heb reeds gemaild om te gaan luisteren bij de maker daarvan.

Verwijderd

Vooral zelf naar luisteren, met je eigen muziek en liefst in je eigen huis. Persoonlijk ben ik geen fan van PP, klinkt erg vermoeiend.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:24:
Vooral zelf naar luisteren, met je eigen muziek en liefst in je eigen huis. Persoonlijk ben ik geen fan van PP, klinkt erg vermoeiend.
En waarvan dan wel? Ik bedoel wat is dan een goede speaker?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 23:14 ]

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:12:
[...]

En waarvan dan wel? Ik bedoel wat is dan een goede speaker?
Wederom, bezoek een paar audiozaken en ga zelf goed luisteren wat je mooi vind. Ik kan je een hele lange lijst geven van goede luidspreker fabrikanten maar ieder heeft zijn eigen karakter en ik kan je garanderen dat je niet alles even mooi vind. Ik zal er een paar opnoemen om je op weg te helpen: Monitor Audio, Kef, Mordaunt Short en Focal.

Ik weet niet of je handig bent maar ander zou je zelfbouw ook nog kunnen overwegen. Dan heb je zo'n beetje de beste prijs kwaliteit. Spreek hier uit ervaring, heb een set Scan Speak Ultimo's gebouwd. Kijk bv bij speakerland in Oss.

[ Voor 11% gewijzigd door weetikveel! op 29-12-2010 23:38 ]

weetikveel!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:12:
[...]
Ik bedoel wat is dan een goede speaker?
Tja.. wat is "goed"? Niemand kan voor jou zeggen wat jij goed moet vinden.
Stel een budget, zoek speakers, vergelijk specs, maak een shortlist en ga luisteren.

Wil je voor zelfbouw gaan, lees je dan eens in in de materie, of bouw een bestaand ontwerp na. Speakeland, speaker&co of remo kunnen je prima verder helpen dan.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik heb ze staan. Ben er erg blij mee. Het kan geen kwaad een sterke versterker te gebruiken. Ze klinken erg helder, maar zijn in het laag niet zo sterk als bijvoorbeeld B&W. Dat komt denk ik door het open design, er ligt namelijk alleen doek bovenop. Voor Jazz, klassiek, vocaal, en alles acoustisch kun je denk ik niet beter krijgen.
Als je wilt beuken met de bassen moet je verder zoeken.

Nog een tip; als je ze tweedehands koopt, let dan goed op dat je de versie neemt met de ronde tweeters. Je hebt ook bandtweeters en die zijn een stuk minder mooi van geluid vind ik.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Men oom heeft die dingen al 20+ jaar ofzo.
En ze zijn echt slecht :x

Voor de grap eens vanalles ernaast gezet, en zelfs aldi zuiltjes van 100 euro waren een stuk beter.
8)7

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 07:43
Mijn vader heeft deze speakers staan (alleen niet meer in gebruik door vervanging). Deze speakers klinken standaard uit de fabriek geweldig als je klassieke muziek draait. Echter bij elk ander genre vind ik (en mijn vader dus ook) ze totaal niet klinken. Hij heeft ze dus ook zelf helemaal aangepast. Ik ben geen expert, maar als ik goed heb begrepen heeft hij de wisselfilters en wat weerstanden vervangen en nieuw dempingmateriaal geplaatst , nadat hij de speakers helemaal van de grond af aan opnieuw berekend had. Deze berekeningen had hij dan gemaakt op basis van de eigenschappen van de speakers, als ik het goed begrepen heb.

Anyway, ze klonken daarna wel fantastisch :)

Ik moet er ook bij zeggen dat de andere apparatuur en kabels er ook een groot invloed op heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mattie84 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:48:
Mijn vader heeft deze speakers staan (alleen niet meer in gebruik door vervanging). Deze speakers klinken standaard uit de fabriek geweldig als je klassieke muziek draait. Echter bij elk ander genre vind ik (en mijn vader dus ook) ze totaal niet klinken. Hij heeft ze dus ook zelf helemaal aangepast. Ik ben geen expert, maar als ik goed heb begrepen heeft hij de wisselfilters en wat weerstanden vervangen en nieuw dempingmateriaal geplaatst , nadat hij de speakers helemaal van de grond af aan opnieuw berekend had. Deze berekeningen had hij dan gemaakt op basis van de eigenschappen van de speakers, als ik het goed begrepen heb.

Anyway, ze klonken daarna wel fantastisch :)

Ik moet er ook bij zeggen dat de andere apparatuur en kabels er ook een groot invloed op heeft.
Dan ga ik toch maar eens van de week naar Haarlem om te luisteren. Ik ken iemand die ze op zijn werk heeft in een relax ruimte, en hij is er erg te spreken over.
Pagina: 1