Toon posts:

[OSX] Gegevens overzetten via Migratie-assistent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier 2 macs staan. 1 met een versie 10.3.9 en de andere met een versie 10.5.8 nu wil ik van die oude gegevens overzetten naar de nieuwe. dit gaat normaal erg mooi en eenvoudig met migratie assistent. maar nu staat dit programma niet op de oude mac. hoe kan ik dit nu oplossen? alles handmatig gaan kopieren enzo ?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
Helaas moet je inderdaad met de hand kopiëren. De oude mac heeft namelijk geen Time Machine, dus kan je de migratie-assistent niet gebruiken!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Time Machine en de Migratie-assistent hebben weinig met elkaar te maken en zijn niet van elkaar afhankelijk. Vanaf 10.3.4 is er de Configuratie-assistent, wat later dus de Migratie-assistent is gaan heten. Deze vindt je in de map Programma's -> Hulpprogramma's. Hoe goed de 10.3.9 assistent met de 10.5.8 assistent kan communiceren weet ik niet, maar wat je ook kunt doen is de oude Mac verbinden via FireWire met de nieuwe Mac. Vervolgens start je de oude Mac op in Target Disk Mode. Met de Migratie-assistent op de nieuwe Mac kun je vervolgens de gegevens van de oud Mac kopiëren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
@Daedalus, dat wist ik helemaal niet! Zo leer je nog eens wat he :)

Verwijderd

Topicstarter
alles met de hand moeten doen. dit heb ik gedaan door simpel weg een ethernet kabel tussen de pc's te doen en zo de data over te brengen. met target disk mode even geprobeerd maar had er op 1 of andere manier niet veel zin in. het is nu ook gelukt maar duurde wel een stuk langer. maar het is gelukt. Bedankt voor de reacties :)