Firmware update Devolo Dlan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb thuis een netwerk met de Dlan 200AV Plus van Devolo, nu zag ik dat er voor de adapters een firmware update is (4.4). Weet iemand wat deze firmware update inhoud? Want ik kan het nergens op internet terug vinden. En heeft iemand al ervaring met deze update? Is het nodig om de update uit te voeren?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

Geen changelog ..
Service Hotline
0900 0400 629 (0,12 Euro/Min. - vaste lijn)
Vragen over installatie, configuratie of garantie-afwikkeling van uw devolo producten worden van maandag - vrijdag van 14.00 - 18.00 uur door de devolo Service Hotline beantwoord, of schrijf ons een e-mail support@devolo.nl.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Hebben jullie de update al gedaan ?? Ik zie het nu pas ...

Er is intussen ook een nieuwe dLan Cockpit (v3) en weer nieuwe firmware (4.4b).

De laatste update (4.1a) heb ik nog gedaan door alle plugs apart aan m'n PC te hangen en de update te draaien, maar met die Cockpit zou je de firmware over het LAN kunnen doen :

Als er nieuwe firmware updates voor de 200-serie dLAN® adapters zijn, kunnen deze direct via het netwerk worden gerealiseerd.

iemand al op die manier de firmware vernieuwd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik krijg de 4.4 geeneens geinstaleerd ook al hang ik de adaptors aan mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Ik heb de 4.4.0 net op alle plugs geinstalleerd, zie geen spectaculaire snelheidswinst ... maar kan ook geen change-history vinden met wat er verbeterd/veranderd is.
Bij 4.4.b wordt tenminste nog vermeld dat er een 'improved power safe mode' in zit.

Overigens, i.t.t. wat wordt beweerd op de site zit er in de dlan cockpit geen mogelijkheid om firmware updates over het netwerk te doen !!
Even nagevraagd toen ik die optie niet kon vinden :

het klopt, dat in de beschrijving de optie voor firmware update van het hele Devolo netwerk via de dLAN Cockpit software mogelijk zou zijn.
Helaas is deze functie in de momentane versies van de Cockpit nog niet geïntegreerd. Dus u moet een firmware update voor alle adapters via een Windows PC voor iedere adapter uitvoeren. Het firmware update wordt dan alleen op de aangesloten adapter opgespeeld.
In komende versies van de Cockpit wordt deze update functie geïntegreerd.

dooie mus en zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxy66
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-11-2020
Wil mijn devolvo dLAN 200 updaten. Alleen dat lukt niet. De update software kan de dLAN 200 adapter niet vinden. Tijdens het googlen kwam ik dit draadje tegen. Kan iemand me vertellen hoe je precies de adapter op je computer moet aansluiten?, via ethernet, met een ether-net cross link kabel?

Wellicht is windows 10/8 het probleem, wat ik kan niet updaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Cross is sinds 2001 niet meer relevant, eigenlijk hebben alle nieuwe chips automatische selectie. Updaten moet gewoon lukken als je hem rechtstreeks aansluit. Stel dat je custom instellingen hebt die het bemoeilijken moet je hem misschien even resetten zodat hij op defaults staat en benaderbaar is.

Je kan je ook afvragen of je de firmware wel moet updaten; behalve als je security of performance issues hebt is er eigenlijk geen reden om de firmware bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxy66
Ik heb dus performance issues... Net de laptop van mijn vriendin gepakt (win7), helaas... Geen adapter gevonden...

Dank voor het snelle antwoord btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxy66
Ik ging er vanuit dat die adapters van KPN alleen een ander stickertje hadden, was dus niet zo, je moet de updater echt van de KPN site halen;

http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/16214
Pagina: 1