Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[DREAMWEAVER] goed begin of hoe te starten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een header (kop), een menu(links), daarnaast tekst (soort hoofdscherm) en een footer.

Ook heb ik gekozen voor vaste kolommen, omdat ik de maten wil ingeven, maar hoe ?

Ik wil dus de header 900x140 px hebben (als voorbeeld)

En het menu 140x700 px.
Kies ik wel de juiste start, 2 kolommen vast+ headers ? Zover al overal op lopen klikken 2 uur lang zonder resultaat.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat je je beter wat kunt verdiepen in HTML en CSS dan de visuele kant van Dreamweaver te gebruiken. Dan weet je ook echt wat je aan het doen bent en zo moeilijk is het niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je WYSIWYG probeert en er niet uit komt loop je meteen tegen het feit aan dat je zonder kennis toch echt geen goede dingen kan maken. :)

Zie: http://www.webmasterworld.com/html_editors/4104980.htm

Diverse argumenten en uitleg over hoe je goede (X)HTML kan bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:11:
Ik denk dat je je beter wat kunt verdiepen in HTML en CSS dan de visuele kant van Dreamweaver te gebruiken. Dan weet je ook echt wat je aan het doen bent en zo moeilijk is het niet.
Ik haat nu dreamweaver en wil in header en menu balk flash inplakken, tekst in hoofdscherm en flash in footer. Daar heb ik me nu al uren in verdiept zonder resultaat...'ff simpel' schijnt bij mij niet te werken.

Kijk maar op link weg, flash krijg ik er op geen mogelijkheid passend in. Op link weg zie je hoe ik het wel wil hebben, maar ben nu 5 dagen bezig om een .gif (extern) te importeren en zodoende nu op dreamweaver overgegaan, waar naar mijn mening dingen niet simpel zijn. Hoop dat jullie mijn frustraties begrijpen. Wil gewoon een simpel antwoord, dan kan ik ook eens een fijne avond hebben :|

[ Voor 24% gewijzigd door iisschots op 30-12-2010 09:25 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik raad je af om voor cruciale webonderdelen (navigatie) flash te gebruiken? Het menu zoals jij hem maakt is ook prima mogelijk met een rolloverimage of een hover.

Verdiep je je in de code als je op Code view drukt of puur op rondklikken? Ik raad je het eerste aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:14:
Als je WYSIWYG probeert en er niet uit komt loop je meteen tegen het feit aan dat je zonder kennis toch echt geen goede dingen kan maken. :)

Zie: http://www.webmasterworld.com/html_editors/4104980.htm

Diverse argumenten en uitleg over hoe je goede (X)HTML kan bouwen.
Ik snap helaas nog niet alles, wat ik altijd deed is swish converteren en plakken in dw, dat werkte altijd perfect.

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:17:
Ik raad je af om voor cruciale webonderdelen (navigatie) flash te gebruiken? Het menu zoals jij hem maakt is ook prima mogelijk met een rolloverimage of een hover.

Verdiep je je in de code als je op Code view drukt of puur op rondklikken? Ik raad je het eerste aan.
Ik ben juist grote fan van swish, daar lukt heel veel, ik snap het, doet wat ik wil, maar liep vast met eea, dus daardoor dw gaan gebruiken waar ik dus nu op loop te schelden omdat ik met een simpele maatvoering invoeren al niet eens verderkom. Alleen dat is wat ik nu wil weten en kan ik me voorlopig redden, dan kan ik door.

Als swish gebuiker pak je iets op, sleep je het ergens heen, stel een maat in en voila! Met dreamweaver....zucht, ik vind het maar een raar programma en vraag daarom hulp, begin ik goed ? hoe stel ik maat in ? thts all :F

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 20:31 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

HTML is wat minder makkelijk slepen en schuiven dan bij Flash. Dat is nou eenmaal zo. Ik zie dat je een huisje verhuurt op de website, maar doordat je alles in Flash hebt (wat je in Swish doet is in Flash) kan de tekst niet geïndexeerd worden door bijvoorbeeld zoekmachines. Ik raad je toch echt aan om je wat te verdiepen in HTML. Of je moet het voor het gemak en snelheid in een tabellenraamwerk gieten, dat is binnen Dreamweaver ook niet zo moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:47:
HTML is wat minder makkelijk slepen en schuiven dan bij Flash. Dat is nou eenmaal zo. Ik zie dat je een huisje verhuurt op de website, maar doordat je alles in Flash hebt (wat je in Swish doet is in Flash) kan de tekst niet geïndexeerd worden door bijvoorbeeld zoekmachines. Ik raad je toch echt aan om je wat te verdiepen in HTML. Of je moet het voor het gemak en snelheid in een tabellenraamwerk gieten, dat is binnen Dreamweaver ook niet zo moeilijk.
Die index boeit me voor geen meter, ben nu bezig met een website. Header, menu en footer in flash, zie het probleem echt niet (sorry). Ben er inmiddels achter dat jullie me flink laten zwemmen en na weer wat klikken en doen kom ik dus bij CSS stylen uit, daar kan ik maten ingeven (en bedank he mensen :> ). Daar ben ik dus nu aan het verder klooien en hoop de ingeplakte flash net zo groot te krijgen als het venster.

Na weer wat tijd verder ben ik ook daar uit...voila! een mooi passende .sfw in de header :9 dit door padding op 0 te zetten. (nog steeds mezelf niet verdiept in HTML overigens)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 21:43 ]

Verwijderd

Zoals eerder al gezegd; een goede website kun je niet maken zonder je in elk geval een beetje te verdiepen in html en css :) Je kunt het niet vergelijken met swish o.i.d., dat is flash en iets totaal anders dan html en css. En als je website bouwt moet je je zeker interesseren in de indexering van zoekmachines als Google.

Goed dat het je nu gelukt is! Maar wil je verder gaan met het bouwen van je website, verdiep je dan eens (met de eerder gegeven linkjes) wat meer in html/css. Het is, als je er totaal geen ervaring mee hebt, misschien een beetje overweldigend, maar relatief snel op te pikken als je er de tijd voor neemt. Succes!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:22:
[...]

Header, menu en footer in flash, zie het probleem echt niet (sorry).
Flash = bad om meerdere redenen:

- Alle content die je in flash zet kan niet geïndexeerd (en dus niet gevonden!) worden door google -> veel minder bezoekers en linkjes worden niet gevolgd omdat google ze niet kán volgen.
- Niet alle gebruikers hebben zin om flash te installeren om jouw website te kunnen gebruiken.
- Mobiele gebruikers hébben vaak niet eens flash en kunnen je website dus ook niet zien.

Ook qua onderhoud is het af te raden. Wat nou als je eventjes een stukje tekst of een menuitem aan wilt passen? Moet je dat helemaal in flash gaan zitten doen, lekker onhandig...

Verwijderd

Topicstarter
Avalaxy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:25:
[...]

Flash = bad om meerdere redenen:

- Alle content die je in flash zet kan niet geïndexeerd (en dus niet gevonden!) worden door google -> veel minder bezoekers en linkjes worden niet gevolgd omdat google ze niet kán volgen.
- Niet alle gebruikers hebben zin om flash te installeren om jouw website te kunnen gebruiken.
- Mobiele gebruikers hébben vaak niet eens flash en kunnen je website dus ook niet zien.

Ook qua onderhoud is het af te raden. Wat nou als je eventjes een stukje tekst of een menuitem aan wilt passen? Moet je dat helemaal in flash gaan zitten doen, lekker onhandig...
Kijk, met deze uitleg kan ik het begrijpen. Probleem is dat ik dw onhandig vind en er al zoveel denkwerk in combinaties swish(flash)+dw zit ik geen moeite heb om iets snel te veranderen op de manier die jij dan weer onhandig vind. Naar aanleiding van jouw mening ga ik dus wel eea overwegen en bedank ik je voor de toelichting.

ps: na dus continu bezig te zijn geweest vanaf de eerste post kan ik dw nog steeds niet begrijpen, hij blijft in de menu (flash) linkervenster bovenin een grijs balkje weergeven (link weg) die ik er niet uit krijg. Morgen maar eens naar de bieb, dw voor noobs ofso :/

[ Voor 12% gewijzigd door iisschots op 30-12-2010 09:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er iemand uit Arnhem (omg) komen om zo eea te doorlopen zou ik dat op prijs stellen, stuur dan een persoonlijk bericht, dat zou ik leuk vinden.

Dit valt onder "mail me" danwel werving en beiden is niet gewenst hier ;)

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 30-12-2010 02:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak in plaats van dreamweaver anders gewoon notepad++. Het is gratisch te downloaden en heeft een fatsoenlijkere taghighlighting dan die van Dreamweaver.

Daarbij is je code niet echt geweldig. Een object in een object zetten (dat ook nog eens beide menu.swf gebruikt) is verre van logisch en zal je site eerder stuk maken dan dat het fatsoenlijk gaat werken.

Voor het uitvogelen welk element nou precies wat is kun je in firefox firebug installeren, of in IE8 op F12 drukken en op die manier door je documentstructuur heenwandelen. Dan kun je kijken wat dat grijze balkje is en hoe je dat weg kan halen.

Maar dat komt er wel op neer dat je wel enigszins moet gaan kijken wat je aan het doen bent, en niet sleuren en pleuren en hopen dat er iets uitkomt, want dat gaat niet werken zoals je ziet.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 15:00
Het lijkt me verstandig dat je voordat je weer een topic opent Het algemeen beleid doorleest. Jouw topic voldoet daar namelijk niet aan.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.