processor overclocken niet mogelijk door bios?(msi G41M-S01)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een msi G41M-s01 moederbord met daarop geinstalleerd ami bios v26.0. Ik heb een Intel Core 2 Quad q6600 processor die ik lichtjes over wil clocken naar 3.0Ghz. Heb hiervoor een goede cooler erop gezet. Nu kan ik in de bios hetgeen niet aanpassen wat aangepast moet worden. Is er dan geen enkele mogelijkheid om te overclocken?

Biosmenu ziet er als volgt uit:

http://img574.imageshack.us/i/p1030303t.jpg/

Ik neem aan dat ik in het volgende menu de FSB zou moeten veranderen om te overclocken:

http://img196.imageshack.us/i/p1030304c.jpg/

Probleem is echter dat ik 'Adjust CPU FSB Frequency' niet aan kan passen. (kan enkel de optie daarboven Intel EIST, waarvan ik niet weet wat dit betekent, Enablen of Disablen.

En ik veronderstel dat het vak daaronder is voor het aanpassen van de snelheden van mijn geheugen.

Heb overigens gezien op MSI dat mijn specifieke moederbord type helemaal niet voorkomt bij hen terwijl het
wel een type is dat op Google te vinden is (en ook in NL via genoeg online stores te krijgen is).

Moet ik gewoon voor een ander moederbord gaan om te kunnen overclocken of zijn er toch mogelijkheden?

thxz voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al de nieuwste bios van je bordje?Zo niet , even flashen , kan enorm schelen in je mogelijkheden tot overclocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

je moet de waarden veranderen met de plus en min op je numpad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:13

BrammT

The one and only!

Probeer in de BIOS eens CTRL + F1. Over het algemeen krijg je dan meer opties. :)

EIST betekend overigens: Enhanced Intel Speedstep Technology. Dit betekend dat hij de CPU automatisch terugklokt als 'ie weinig te doen heeft. Dit moet je disablen als je gaat OC'en. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:13:
je moet de waarden veranderen met de plus en min op je numpad ;)
thxz! dat was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Als je dat standaard niet kan aanpassen heb je een vergrendelde bios (geen overklokkerij)
Soms zijn er 3rd partie biosen die je meer opties geven.
Ik weet hoe vervelend het is al je bios geen ondersteuning bied voor dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
BrammT schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:15:
EIST betekend overigens: Enhanced Intel Speedstep Technology. Dit betekend dat hij de CPU automatisch terugklokt als 'ie weinig te doen heeft. Dit moet je disablen als je gaat OC'en. ;)
als ik eist op disabled zet krijg ik daarna een ratio die ik in kan/moet stellen. standaard staat deze op 8 en hij kan max op 9. ik neem aan dat ik deze dan op 9 moet zetten? (als ik m op 9 zet 'klopt' de cpu freq. weer en komt deze op dezelfde waarde als wanneer ik eist op enabled heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja op 9 is goed ;)
Pagina: 1