Oude advertentie op website achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 12:01
Ik hoop dat ik hier goed zit.

Mijn pa is begin dit jaar via een advertentie op *een willekeurige site* in contact gekomen met een man welke twee *dure producten* verkocht. Hij is door deze man flink opgelicht en om de rechtszaak wat te bespoedigen zouden we graag de originele advertentie terug kunnen vinden, welke hij natuurlijk heeft weggehaald.

Deze advertentie stond er december 2009 zeker nog op, echter werd er geadverteerd onder een telefoonnummer (wat ik nog heb) en de merknaam van de motoren.

Weet iemand of het mogelijk is om deze advertentie op de een of andere manier nog terug te halen? Bijvoorbeeld aan de hand van het telefoonnummer?

[ Voor 4% gewijzigd door virtualJac op 29-12-2010 19:57 . Reden: Even wat algemener neergezet ]

there's no tweak without the tweaker

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Alstublieft:
http://web.archive.org/web/*/http://www.findafishingboat.com

Hmm, crap, 2009 niks in het arcief

[ Voor 23% gewijzigd door 3dfx op 29-12-2010 19:38 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
Soms valt een pagina via archive.org te achterhalen. Werkt vaak voor bijvoorbeeld algemene voorwaarden, voor dynamische sites vaak wat minder.

Beste oplossing is om contact op te nemen met de dienstverlener en om een afschrift van de originele advertentie te vragen.

• virtualJac
De betreffende site wil een IP adres ontvangen. Dat hebben wij natuurlijk niet van de beste man. Echter heeft deze nu wel een nieuwe advertentie op een andere site. Zou ik via die advertentie zijn IP-adres kunnen halen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jij niet, de mensen van die website zouden het wel kunnen achterhalen uit logs e.d. maar het is maar de vraag of ze dat doen. Als je een email van de verdachte krijgt kan je daar wel z'n ip uit halen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
virtualJac schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:46:
De betreffende site wil een IP adres ontvangen.
Een vreemde voorwaarde om een oude advertentie boven water te halen.

Als je de oude e-mails nog hebt dan zijn daar de IP-adressen wel uit te halen.

Een andere optie om de originele advertentietekst te achterhalen is uit de cache van de Internetbrowser als je toevallig een backup van rond die periode hebt liggen.

• virtualJac
Ik had de dienstverlener verkeerd begrepen. Hij wil een ID-nummer van de advertentie. Moeilijk te achterhalen voor mij.

Ik kan eens in de laptop van mijn pa gaan kijken, maar ik geef het weinig kans. Het is natuurlijk al erg lang geleden, waarschijnlijk TE lang.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 14:14
Ben wel benieuwd naar het verhaal..

Kijk ook eens op dit forum en doe bij de politie of hier aangifte van oplichting!

Zoals eerder gevraagd, heb je geen e-mails van de oplichter meer?

PVO

• virtualJac
De dader is bekend, sterker nog, er loopt al een rechtzaak. Echter had hij twee verschillende advertenties en degene waar mijn pa op heeft gereageerd bestaat niet meer. De andere nog wel, maar daar staan andere zaken in. Vandaar dat we de andere graag terug willen vinden, dit zou het proces wat vergemakkelijken. :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37

MsG

Forumzwerver

Heb je de mails niet meer met een link? Daar zit het ID vaak in verwerkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1