[PHP] Groupware welke je kan integreren in een Intranet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic kan denk ik ook naar Client Software, maar aangezien het ergens in wil pluggen lijkt me dit beste.

Ik ben al jaar en dag bezig met het testen van verschillende groupware varianten, met de voorkeur Gratis en Open Source varianten gebaseerd op PHP.

Hier komen een aantal prominent naar voren als: phpgroupware, egroupware, horde en eigenlijk ook wel zaken als openchange en dergelijke.

Er zijn ook commerciële bedrijven welke een community versie maintainen maar vaak vindt ik dat deze versies echt gemaakt zijn om over te stappen op de betaalde variant en die vrijheid wil ik me niet laten ontnemen.

Aangezien ik soms graag delen uit een groupware variant zou willen gebruiken en de groupware verder in zijn waarde wil laten ben ik aan het uitzoeken welke groupware geschikt is om te implementeren in je eigen intranet. Horde heeft bijvoorbeeld een API maar daar kun je niet even de hele applicatie al Kronolith includen zonder iframe in je website.

Ik zie dat men graag roundcube integreert maar dit is alleen webmail en voor mij te weinig en ik zie verder weinig alternatieven na 2 dagen zoeken waar mensen dit ook gedaan hebben met software X.

Mijn vraag is dus of er ontwikkelaars hier zijn welke delen uit een groupware gebruiken en deze implementeren in hun eigen site met behoudt van de groupware backend voor upgrades, etc.

Zou best interessant zijn om te weten aangezien je soms zaken helemaal niet wil gebruiken of in een ander jasje wil steken zonder direct een template te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik ben op dit moment voor een bedrijf bezig om exchange te vervangen. De keus is voor hen gevallen op SOGo. Dit is een pakket dat boven op je bestaande mail infra draait. Ik draai deze icm. iRedmailserver zonder roundcube.

Het mooie van het pakket vind ik dat het een alternatief bied voor exchange+outlook vanwege de thunderbird+lightning die ze als standaard client gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor deze post, ik ben deze volgens mij nog niet tegen gekomen.

Ik duik er eens in want het ziet er goed uit! Hoe is de SQL backend ? Goed voor integratie met meerdere paketten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Hij draait gedeeltelijk op mysql/postgressql voor de appointments en todolist, authenticatie word afgehandeld door openldap, je kan natuurlijk ook AD integratie gebruiken.

Zoals ik al zeg SOGo is een laag boven op postfix+dovecot+openldap+mysql etc.., dus de mogelijkheden zijn eindeloos.

Er zitten ook nadelen aan. Documentatie is niet overal even duidelijk en ben je aangewezen op google. Het is weliswaar nog een vrij jong pakket maar wel met behoorlijk potentie. Support is tevens ook te verkrijgen alleen zit daar een prijskaartje aan.

Je kan virtual appliance downloaden om te kijken of het voor je is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe makkelijk ging de implementatie bij jou ?

Ik heb even de virtual appliance binnen gehaald en gestart... inloggen gaat niet geweldig en die users zie ik niet in de pgSQL Db staan eigenlijk.

Het pakket ziet er mooi uit, begrijp me niet verkeerd maar ik wil zo min mogelijk verstrengeling van protocollen wat simpeler kan....