Gekleurde ghosting videokaart/beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Ey0liku
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 16:08
Beste Tweakers,

Ik heb een onlangs een nieuwe pc gehaald alleen heb ik een probleem met de kleuren tijdens het gamen of video kijken. Ik heb gegoogled als een gek maar ik weet niet hoe ik dit probleem moet vinden...het probleem deed zich vanaf het begin al voor.

In deze video zie je de eerste 20 seconden dat er zich rode blauw groene kleuren om de textures heen bevinden. Volgens mij is dit geen ghosting. Het gebeurd in alle activiteiten (games/films) die ik doe, behalve als ik desktop dingen doe. Ik heb het gevoel dat het aan mijn videokaart ligt of de settings daarvan.

YouTube: BlackOps 2010 12 29 17 53 12 24

Specs:
Videokaart: ASUS HD 4890 1GB (stock settings)
Processor: i5 760 @ 2.8 (stock)
Beeldscherm: Samsung BX2450 (reviews over dit beeldscherm zeggen niks over dit probleem)
SSD : OCZ vertex 2

Mijn ati drivers zijn 10.12

Heel erg bedankt voor het lezen =) en ik hoop dat je me kan helpen.

Met vriendelijk groet,

Ey0liku

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e zie ik al weinig ghosting,
Ten 2e zal ghosting altijd bij je scherm liggen.

Met welke kabel is je monitor aangesloten?
Op welke resolutie staat je scherm ingesteld?

Edit: Even voor de goede orde, ik heb het filmpje nu net nog een keer gekeken op 1080p, ik zie het probleem echt niet :S .

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 29-12-2010 19:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 16:05
D4NG3R schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:15:
Ten 1e zie ik al weinig ghosting,
Same here, ik zie geen probleem in het filmpje.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

Ziet er toch prima uit ?

• Ey0liku
Oke bedankt voor jullie reacties ten eerste.

Ik heb mijn beeld aangesloten met een DVI kabel en mijn resolutie is 1920x1080.
Het gaat specifiek om de eerste 10 seconden bij die buizen, als ik snel beweeg dan zie je dat de kleur van die buizen een rood, blauw kleur geven. Dit heb ik dus ook tijdens video's afspelen.
Ik moet er ook bij zeggen dat de videokaart al een half jaar oud is en nooit overgeclockt.

Het filmpje van black ops is mischien een beetje misleidend en daarom heb ik
op youtube een filmpje met hetzelfde probleem gevonden. Hij legt het in het engels ook beter uit dan ik ;)

YouTube: Blue/Red artifacts on screen

Wat hij hier beschrijft gebeurd bij mij tijdens het afspelen van films in WMP. Het ligt niet aan de film zelf want als ik er andere dvd of bluray, dan gebeurd er hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Ey0liku

[ Voor 18% gewijzigd door Ey0liku op 29-12-2010 19:56 ]

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 17:37
Ey0liku schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:51:
Oke bedankt voor jullie reacties ten eerste.

Ik heb mijn beeld aangesloten met een DVI kabel en mijn resolutie is 1920x1080.
Het gaat specifiek om de eerste 10 seconden bij die buizen, als ik snel beweeg dan zie je dat de kleur van die buizen een rood, blauw kleur geven. Dit heb ik dus ook tijdens video's afspelen.
Ik moet er ook bij zeggen dat de videokaart al een half jaar oud is en nooit overgeclockt.

Op youtube heb ik dit een gelijk probleem gevonden. Hij legt het in het engels ook beter uit dan ik ;)

YouTube: Blue/Red artifacts on screen

Met vriendelijke groet,

Ey0liku
Bij dat filmpje zie je echt duidelijk rode/ blauwe artifacten in beeld, bij jouw filmpje zie ik niks vreemds?
Behalve inderdaad op het begin, een beetje ghosting, valt verder erg mee vind ik.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ey0liku, je probleem ligt waarschijnlijk binnen je monitor. Al eens een ander scherm geprobeerd? Voor de mensen die het wel/niet zien: het filmpje is volgens mij een screengrab, dus via SnagIt ofzo. Daarop zie je de inhoud van het videogeheugen, niet het effectieve beeld op het scherm van de topicstarter.

• Ey0liku
Beste BèR,

Het probleem ligt inderdaad aan mijn monitor. Ik heb een VGA IPS monitor (17inch) aangesloten om te testen of het probleem zich ook bij dat scherm voordeed maar wat blijkt, dat het beeld daar wel perfect is.

Wel vreemd, omdat ik al vele reviews heb gelezen maar dit probleem niet tegengekomen ben.
Ik ga nog even verder testen (vga/dvi) maar in ieder geval weet ik nu dat het aan me monitor ligt. Ik hou jullie op de hoogte =P

Hartstikke bedankt jongens,

Met vriendelijke groet,

Ey0liku

• Ey0liku
Beste Tweakers,

Ik heb het probleem gevonden. Het lag aan de monitor-settings die je kan aanpassen.

Ik heb een programma van Samsung gedownload dat heet "MagicTune" daarin kan ik de responsetime op "normal","faster" en "fastest" zetten. Hij bleek dus op faster te staan. Zojuist heb ik hem op normal gezet en nu zijn die regenboogkringen verdwenen!

Op google heb ik het probleem gevonden onder "BX2450 colors" en toen "washed colors". . Zo ben ik eigenlijk op MagicTune gekomen en heb ik de setting ontdekt, geen idee waarom hij op faster stond. Als ik de monitor-settings aanpas dan zie ik die optie ook niet, vreemd. Ik heb geen idee of dit ook bij andere samsung modellen voor kan komen

Met vriendelijke groet,

Ey0liku
Pagina: 1