Toon posts:

audio link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje. Ik zoek het volgende product. Ik wil mijn muziekcollectie graag ook afspelen op de stereo-installatie, of het toestel kan ook zelf luidsprekers hebben. Ik bedoel zoiets als, ik steek een zender in mijn pc en de ontvanger kan ik op een stereoinstallatie in de keuken of living afspelen. Ik heb al enkele dingen gezien. Zoiets van Bose (heel duur, met luidspreker bij). Ook iets gezien van logitech maar dat gaat via de wifi en ik denk dat wij hier maar een draadloze switch hebben en dat van logitech moet je via het wifinetwerk (router) verbinden en dan moet ik misschien eerst nog een router plaatsen. Weten jullie misschien andere toestellen of intressante dingen. Graag jullie mening. Vaak is de kostrpijs wel hoog, ik bedoel richting €500 en dat is toch wel net iets te duur.
Ofwel een goed fuctionele Ipod-dock (tangent, logitech??)

Alvast bedankt!

Groetjes

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
Ik ben redelijk thuis hierin. Ik kan je dan ook het beste adviseren een router op te nemen in je netwerk (hoeft niet duur te zijn en ook niet moeilijk). Dan worden je mogelijkheden ineens een stuk groter. Een groot voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld met een logitech squeezebox (of iets vergelijkbaars) de muziekcollectie van pc op de squeezebox zelf kunt doorbladeren en selecteren. Dit is vaak de beste en makkelijkste optie. Er zijn dan ook niet voor niets verschillende ''high end'' merken zoals Sonos die op deze manier werken.

Er zijn apparaten die bv radiografisch of via bluetooth audio versturen maar die hebben het nadeel dat het gewoon een soort van ''onzichtbaar audio kabeltje'' :P is en niet meer. Je moet op de pc zelf muziek selecteren en afspelen. Daarnaast heb ik mn twijfels bij het bereik, kwaliteit en stabiliteit van deze systemen.

weetikveel!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 08:50

koudepinda

Don't Panic

Ik heb zelf een FM transmitter, koste geen drol. Maar die geeft wel aardig geluid door, en heeft ook een behoorlijk bereik. Maar nu zijn er ook nog duurdere versies te koop die een beter signaal uitzenden. Het bereik blijft ongeveer het zelfde, maar de kwaliteit van het geluid is wel beter. Kwam laatst in de pricewatch, vraag/aanbod zon dingetje tegen.

Een nadeel. Wil je een ander nummer moet je inderdaad naar de bron lopen waar je dat dingetje in hebt geplugd.
Bereik is ongeveer 10 meter als hij ook nog door een muur heen moet ofzo. Maar hangt ook af van kwaliteit van het signaal. buiten in de openlucht is het al gauw 30 meter. (al is het geluid op die grens ook niet heel erg goed meer)

zie dit als de oplossing als je de oplossing van weetikveel maar niets vind. (ik zou dus zeggen kijk eerst naar de oplossing van "weetikveel" dan pas naar dit soort spul)

[ Voor 11% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 22:29 ]

always bring a towel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. wat jij (weetikveel) zegt had ik ook al in gedachten. Ik moet dan wel de switch veranderen door een goede router. De prijs is ook redelijk doenbaar. Een squeezebox kost ongeveer 150-300 euro en valt goed mee. Die dingen van sonos had ik ook gezien, maar veel te duur. Ik denk dat ik het bij de squeezebox ga houden.
Is dit een goed toestel, de reviews zien er toch goed uit, iemand ervaring met deze toestellen?

thx
grtz

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
je kunt even bij de pricewatch kijken. Logitech heeft meerdere modellen met verschillende functies dus daar zou je dan uit moeten kiezen. In de pricewatch en op het forum zijn reviews te vinden maar zover ik weet werken alle modellen prima.

Als ik een router zou mogen aanraden is het een Linksys. Heb meerdere merken gehad maar deze zijn verreweg het makkelijkst te installeren en erg betrouwbaar.

weetikveel!