Touchscreen werkt niet samen met normale monitor

Pagina: 1
Acties:

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb een vraag waar ik zelf zo gauw geen antwoord op kon vinden.

Ik heb hier al een poosje een Elo 15" touchscreen monitor liggen en nou ben ik van plan om die voor de leukigheid in me pc kast te maken.

Nu lukt het prima om het scherm aan de praat te krijgen, drivers staan erop en alles werkt.
Maar nu komt het, Zodra ik dus mijn normale scherm erbij aanhang en die instel als beeldscherm 1 werkt het touch gedeelte niet van de Elo. Als ik dan in de Elo software het scherm identificeer ziet hij me Panasonic als touchscreen in plaats van het Elo scherm. Als ik het scherm vervolgens kalibreer krijg ik dat ook te zien op me Panasonic scherm in plaats van op de Elo.

Wat ik dus zou willen weten is of het überhaupt mogelijk is om het touchscreen zo te krijgen dat het touch gedeelte ook werkt, en dat het dan ook op het Elo scherm blijft in plaats van naar me Panasonic scherm verschuift.

Als dus blijkt dat dat niet mogelijk is hoef ik namelijk niet in me pc kast te gaan zagen:p

Alvast bedankt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Is mogelijk.
kan misschien morgen even nakijken hoe en wat.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Dat zou geweldig zijn :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:49
Heb je al eens geprobeerd simpelweg de monitoren om te wisselen op de aansluiting?... Overigens ontbreekt er nog wel wat info aan je TS, zoals welk OS je gebruikt en welke videokaart... want er zijn bijvoorbeeld bekende issues met bepaalde monitor volgordes onder Vista en Win7.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
ik gebruik 2x een gtx275 met Windows 7 en heb inderdaad de aansluitingen omgedraaid helaas dat ook zonder succes

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb een touchscreen onder Windows 7 (Ultimate) naast een gewoon scherm. Ik krijg bij calibratie van de touchscreen eerst een scherm om te kiezen welk beeldscherm er aangestuurd moet worden door het touchscreen. Toen ik die goed had gekozen ging het bij mij prima.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:49
Kompaan schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:15:
Ik heb een touchscreen onder Windows 7 (Ultimate) naast een gewoon scherm. Ik krijg bij calibratie van de touchscreen eerst een scherm om te kiezen welk beeldscherm er aangestuurd moet worden door het touchscreen. Toen ik die goed had gekozen ging het bij mij prima.
Dat is nou ook net waar het grote verschil tussen de touchmonitoren en smartboards e.d. zit, de techniek ansich is vrijwel hetzelfde dus daar kan/mag het verschil niet in zitten. Het bijgeleverde softwarepakket bepaald meestal de mate van bruikbaarheid; een monitor opgebouwd uit de beste materialen zal nooit goed functioneren met brakke drivers of beperkte instelmogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 31-12-2010 18:35 ]

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
zodra ik mijn tv/monitor uitzet werkt het scherm perfect maar zodra ik de tv er bij aanzet krijg identificeert hij mijn tv als het touchscreen. heb overigens de drivers van de Elo site zelf afgehaald

Pagina: 1