Okee, i.p.v. dat ik nu een review aan het maken ben van de Scythe Mugen2RevB, zit ik met een probleempje. Voordat ik deze koeler wilde plaatsen, zag mijn kast met alle draden kriskras door elkaar er niet uit en de 8pin voeding zat gewoon in de weg. Dus heb ik alle kabels losgetrokken (24pin voeding met moeite), de boel uitgemest en opnieuw aangesloten. Dat duurde toch langer dan verwacht, dus ik sloot mijn pc opnieuw aan om 'm nog even te gebruiken, alvorens met het echte werk te beginnen. Maar dan...
Bij het opstarten krijg ik na het beginscherm de volgende melding: ***Warning: H/W Monitor Status Abnormal*** Please check voltages, CPU temp. en fan speed.
Zodoende gedaan en twee voltages staan in het rood (3.3V=4,08V & 12V=16,32V) en mijn CPU temp flipt van 0 tot 100 graden en weer terug.
Dus ik flip ook. Informatique gebeld... ja, vonden die voltages belachelijk hoog en ik moest maar snel pc uitdoen en langskomen, want dan gaan ze de boel testen. Kan dat ding nog geholpen worden, of kan ik direct naar de RMA afdeling? Google tot dusverre nog niet uitsluitsel kunnen geven.
Ik weet dat het een kritisch bordje is, maar hey... het is een routineklus, dus wat kan er fout gaan, dacht ik nog... Ik bedoel: van draden losmaken en weer aansluiten kan toch niet iets (gruwelijks) fout van gaan?! Wie heeft er met ongeveer eenzelfde bijltje al gehakt en kan me helpen?
Wat specs:
Behuizing: CM Scout
CPU: Q6600, 2.4Ghz
MB: Asus Striker II Formula (BIOS dacht ik 2102)
Mem: 4gb DDR2 Kingston
Voeding: CM Silent Pro 700Watt
2x branders, floppydisk, 120bd SSD, WD Raptor300gb en 1tb dataschijf
Windows 7 draaide.
Bij het opstarten krijg ik na het beginscherm de volgende melding: ***Warning: H/W Monitor Status Abnormal*** Please check voltages, CPU temp. en fan speed.
Zodoende gedaan en twee voltages staan in het rood (3.3V=4,08V & 12V=16,32V) en mijn CPU temp flipt van 0 tot 100 graden en weer terug.
Dus ik flip ook. Informatique gebeld... ja, vonden die voltages belachelijk hoog en ik moest maar snel pc uitdoen en langskomen, want dan gaan ze de boel testen. Kan dat ding nog geholpen worden, of kan ik direct naar de RMA afdeling? Google tot dusverre nog niet uitsluitsel kunnen geven.
Ik weet dat het een kritisch bordje is, maar hey... het is een routineklus, dus wat kan er fout gaan, dacht ik nog... Ik bedoel: van draden losmaken en weer aansluiten kan toch niet iets (gruwelijks) fout van gaan?! Wie heeft er met ongeveer eenzelfde bijltje al gehakt en kan me helpen?
Wat specs:
Behuizing: CM Scout
CPU: Q6600, 2.4Ghz
MB: Asus Striker II Formula (BIOS dacht ik 2102)
Mem: 4gb DDR2 Kingston
Voeding: CM Silent Pro 700Watt
2x branders, floppydisk, 120bd SSD, WD Raptor300gb en 1tb dataschijf
Windows 7 draaide.