ASUS Striker II Formula, Monitor abnormal (hoge voltages)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, i.p.v. dat ik nu een review aan het maken ben van de Scythe Mugen2RevB, zit ik met een probleempje. Voordat ik deze koeler wilde plaatsen, zag mijn kast met alle draden kriskras door elkaar er niet uit en de 8pin voeding zat gewoon in de weg. Dus heb ik alle kabels losgetrokken (24pin voeding met moeite), de boel uitgemest en opnieuw aangesloten. Dat duurde toch langer dan verwacht, dus ik sloot mijn pc opnieuw aan om 'm nog even te gebruiken, alvorens met het echte werk te beginnen. Maar dan... :o

Bij het opstarten krijg ik na het beginscherm de volgende melding: ***Warning: H/W Monitor Status Abnormal*** Please check voltages, CPU temp. en fan speed.
Zodoende gedaan en twee voltages staan in het rood (3.3V=4,08V & 12V=16,32V) en mijn CPU temp flipt van 0 tot 100 graden en weer terug.

Dus ik flip ook. Informatique gebeld... ja, vonden die voltages belachelijk hoog en ik moest maar snel pc uitdoen en langskomen, want dan gaan ze de boel testen. Kan dat ding nog geholpen worden, of kan ik direct naar de RMA afdeling? Google tot dusverre nog niet uitsluitsel kunnen geven.

Ik weet dat het een kritisch bordje is, maar hey... het is een routineklus, dus wat kan er fout gaan, dacht ik nog... Ik bedoel: van draden losmaken en weer aansluiten kan toch niet iets (gruwelijks) fout van gaan?! Wie heeft er met ongeveer eenzelfde bijltje al gehakt en kan me helpen? :?

Wat specs:
Behuizing: CM Scout
CPU: Q6600, 2.4Ghz
MB: Asus Striker II Formula (BIOS dacht ik 2102)
Mem: 4gb DDR2 Kingston
Voeding: CM Silent Pro 700Watt
2x branders, floppydisk, 120bd SSD, WD Raptor300gb en 1tb dataschijf
Windows 7 draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:46
Als je een multimeter thuis hebt, dan kun je het hele zaakje doormeten. Dit geeft uitsluitsel, want de sensors kunnen brak geworden zijn.
Eerst doormeten en dan pas teruggaan, anders ben je dadelijk onnodig naar Informatique geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Dat is zeker abnormaal!
Met zo veel overvoltage brand je hardware door!
Mischien heb je de 2 4 pin stekertjes verkeerdom erin gedrukt (maar hiervoor moet je best veel kracht zetten dus dat zou je wel moeten merken)
Ik denk niet dat het slim is om zowieso nog te gaan testen wat je wel kan doen is een goedkoop test mobo proc en ram pakken en dan kijken met je oude voeding of het weer gebeurt.
Dan weet je meteen of het je voeding is of je met je hele pc naar informatiq moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crap, geen multimeter (eerlijk gezegd ben ik daar dan ook niet echt handig mee) en geen back-up hardware (daar was ik juist vanaf aan het geraken). Ik zal nog even kijken of ik van iemand een plankje kan lenen, maar de kans is klein.

Verkeerd erin drukken is i.i.g. niet het geval, dat ging verbassingswekkend vlot erin (alleen geen klik gehoord, maakt dat uit? Krijg 'm niet dieper). Dit i.t.t. het eruit trekken, wat wel even een gesjor was. Ik heb niks horen kraken wat een oeps moment tot gevolg zou hebben gehad en verder is er geen schade te herkennen. Verder ben ik behoorlijk voorzichtig.

Dit plankje was vorig jaar rondom hetzelfde tijdstip juist erin gezet ter vervanging van de gewone Asus Striker, maar dat ding was helemaal een rampenplan. Die gaf CPU-INIT etc etc en zat ook al te kloten met die voltages, maar dat bordje was sowieso brak. Striker II zou in ieder geval een stuk stabieler zijn in tegenstelling tot zijn voorganger. Ik bedoel... kunnen die plankjes nog wel ergens tegen, heden ten dage. In mijn ervaring met Pentium 4 was dat uberstabiel. Maar goed, dat verder terzijde...

Keep on comming.. in ieder geval bedankt voor de input so far!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, natuurlijk heb ik vandaag niet stilgezeten en ben wellicht achter de oplossing gekomen, hoe vreemd deze ook mag zijn.

Ik herinnerde me een voorval met mijn floppydisk (jaja, deze had ik voor de show er nog in), dat mijn pc niet wilde doorstarten. Zodoende besloot ik mijn floppy en voor de zekerheid ook mijn IDE schijf eraf te gooien (al die kabels wordt ik ook gek van). En welja, hij start nu gewoon op met de goede voltages.

Ik kijk het nog even aan, maak een back up en ga die koeler inbouwen. Als alles goed is gegaan meld ik dit topic begin volgende week af. ;)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het is niet toevallig dat je een PCI-e 8-pins stekker (als dat al past) in de 8-pin cpu connector hebt gedaan? Vreemd probleem, erg vreemd :P

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:53:
Bij het opstarten krijg ik na het beginscherm de volgende melding: ***Warning: H/W Monitor Status Abnormal*** Please check voltages, CPU temp. en fan speed.
Zodoende gedaan en twee voltages staan in het rood (3.3V=4,08V & 12V=16,32V) en mijn CPU temp flipt van 0 tot 100 graden en weer terug.
Gewoon negeren, klopt toch niet wat die zegt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1