Snelheid extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-01 18:47
Beste medetweakers,

Sinds vorige week heb ik problemen met mijn internetsnelheid. Ik heb een 30 MB abonnement bij hun lopen.
Toen ik vorige week merkte dat Youtube filmpjes traag laadden heb ik een speedtest gedaan.
En wat schrok ik zeg. Download: 0.83 Mbps en Upload 2.96 Mbps :o . Upload is normaal maar de download snelheid. Tuurlijk UPC knijpt mijn snelheid maar zoveel?
Ik heb UPC al gebeld ik moet mijn laptop rechtstreeks op de modem aansluiten, maar dat hielp niet. Ik moest ook mijn modem voor 30 seconden uit het stopcontact halen.

Heeft iemand anders de zelfde problemen ik woon in Rotterdam misschien iemand uit de omgeving met dezelfde problemen?

Mvg,
CR9

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Wat heb jezelf al onderzocht? Heb je een firewall of ander programma (of een proxy?) draaien die je snelheid kan beïnvloeden?

Al eens geprobeerd met een andere pc of laptop?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 13:28

chromeeh

the Gnome

Start eens vanaf een live cd, test dan eens :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• CR9
NickH schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:46:
Wat heb jezelf al onderzocht? Heb je een firewall of ander programma (of een proxy?) draaien die je snelheid kan beïnvloeden?

Al eens geprobeerd met een andere pc of laptop?
ik heb 2 computers en bij beide schommelt de snelheid tussen 0.50 en 3.50 Mbps.
Bij de ene computer heb ik Win 7 en MSE
En bij de andere Norton Internet Security
Ik gebruik geen proxy of iets dergelijk

• CR9
chromeeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:47:
Start eens vanaf een live cd, test dan eens :)
Ik heb geen Live CD dus gaat een beetje moeilijk :|

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02 16:47

Releases

Ja maar!

Wellicht dan even een live cd maken?
Download even de nieuwste Ubuntu 10.10 en fik die op cd/dvd.

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

http://www.ubuntu-nl.org/

Gratis !! (voor de hollanders onder ons........:)

Niels en Lieke in the house

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:52:
[...]

Ik heb geen Live CD dus gaat een beetje moeilijk :|
downloaden die handel!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Er zijn genoeg gratis liveCD's te vinden op internet en zelfs een grote lijst to rule them all

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:51
En het downloaden zal nogal is lang kunnen duren.

Heb je al andere methoden gebruikt voor het meten van de snelheid, of alleen speedtest?

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Uhmm sorry, maar je wilt dat we je helpen met een probleem oplossen, maar je wilt geen live cd'tje downloaden om het ea. te testen :/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Met die download snelheid kun je beter DSL pakken :)

• CR9
chromeeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:57:
Uhmm sorry, maar je wilt dat we je helpen met een probleem oplossen, maar je wilt geen live cd'tje downloaden om het ea. te testen :/
ik heb niks gezegd over 'niet willen' ik ben nu inderdaad aan het downloaden maar mijn snelheid is nu 20kb/s - 30kb/s dus even geduld :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
chromeeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:57:
Ha ha ha .... het is natuurlijk te verwachten dat het advies om "even" een ceedeetje te downloaden misschien niet is waar iemand die een probleem heeft met zijn downloadsnelheid op zit te wachten. En hem vervolgens uitfoeteren omdat hij het advies negeert :o :+ _/-\o_

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:02:
[...]

ik heb niks gezegd over 'niet willen' ik ben nu inderdaad aan het downloaden maar mijn snelheid is nu 20kb/s - 30kb/s dus even geduld :)
Dan is het prima :)
We wachten even rustig af dan.

Als je boot met de live cd gebruik je namelijk niet je (waarschijnlijk) Windows install maar een 'schone' setup.
Ik neem aan dat je wel gewoon een UTP link gebruikt en geen Wifi?

Tevens is het nog interessant om te weten of:
* Gebruik je firewall software?
* Virus & malware scan gedraaid?
* 'Rare' software geïnstalleerd die mogelijk je TCP / Packet / MTU whatever heeft aangepast?

[ Voor 17% gewijzigd door chromeeh op 29-12-2010 18:05 ]

• CR9
chromeeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:03:
[...]

Dan is het prima :)
We wachten even rustig af dan.

Als je boot met de live cd gebruik je namelijk niet je (waarschijnlijk) Windows install maar een 'schone' setup.
Ik neem aan dat je wel gewoon een UTP link gebruikt en geen Wifi?
Ik gebruik powerlan/netstroom

• CR9
Heb je trouwens een voorkeur welke ik neem Ubuntu, Linux?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:07:
Heb je trouwens een voorkeur welke ik neem Ubuntu, Linux?
Met die snelheid zou ik de kleinste uitzoeken. DSL werd al genoemd zag ik.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CR9
Is er misschien nog iets anders want het downloaden gaat nogal traag nog zeker 10 minuten.
Mijn router of kabels iets?

[ Voor 10% gewijzigd door CR9 op 29-12-2010 18:44 ]

• CR9
UPDATE
Ik heb DSL gebruikt speedtest 3 keer gedaan en het blijft slecht
Resultaat 1 : 1.26 Mbps
2: 0.89
3: 1.67

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-02 10:05
zelf geen upc, maar iig in mijn modem kun je zien op welke snelheid dat de lijn zit (6.7 mbit op een 20 mbit abbo :S), als die bij jou wel op 30 mbit staat dan zit er iets fout in je hardware vermoed ik

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Misschien moet je is een draad rechtstreeks aan je modem hangen? Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je powerline internet hebt..

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik gok dat het in je powerlan zit. Heb je de mogelijkheid om een laptop/pc met UTP op de modem aan te sluiten?
En, wanneer je verbonden bent met je router, heb je dan packet loss als je naar de router pingt? (in de commandprompt: "ping ip.van.je.router -t" zonder aanhalingstekens)

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-12-2010 19:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• CR9
Tutti-frutti schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:24:
Ik gok dat het in je powerlan zit. Heb je de mogelijkheid om een laptop/pc met UTP op de modem aan te sluiten?
En, wanneer je verbonden bent met je router, heb je dan packet loss als je naar de router pingt? (in de commandprompt: "ping ip.van.je.router -t" zonder aanhalingstekens)
Ik heb 0% verlies alle vier ontvangen.
DJ-Visto schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:21:
Misschien moet je is een draad rechtstreeks aan je modem hangen? Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je powerline internet hebt..
Die man van UPC liet mij dat ook al doen maakt geen verschil

• CR9
marti-n schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:17:
zelf geen upc, maar iig in mijn modem kun je zien op welke snelheid dat de lijn zit (6.7 mbit op een 20 mbit abbo :S), als die bij jou wel op 30 mbit staat dan zit er iets fout in je hardware vermoed ik
Hoe bedoel je hardware?
Ik heb een laptop(wireless/bedraad) en desktop(powerline) lijkt mij nou niet toevallig bij beide dezelfde fout of niet? :|

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Gooi sowieso eens de powerline er tussen weg, dus gewoon een directe UTP link tussen pc / laptop naar het modem.

• CR9
chromeeh schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:40:
Gooi sowieso eens de powerline er tussen weg, dus gewoon een directe UTP link tussen pc / laptop naar het modem.
Ja dat moest ik al doen van die man van UPC maar dat maakte geen verschil

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij zegt toch dat hij dat getest heeft:
CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:45:
Ik heb UPC al gebeld ik moet mijn laptop rechtstreeks op de modem aansluiten, maar dat hielp niet. Ik moest ook mijn modem voor 30 seconden uit het stopcontact halen.
Een live cd gaat ook niets uit maken aangezien het 'opeens' op 2 pc's tegelijk trager gaat. Dan lijkt het niet dat het aan zijn Windows installatie ligt.

Zoals hoger al aangegeven, wat zegt je modem met wat voor snelheid die aan het internet hangt? En wat geven ping testen voor resultaat? Naar je modem en naar een externe machine? (niet alleen packetloss maar ook je ping tijden)

Ow en die ping tijden wel niet proberen tijdens het downloaden van een live-cd.
CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:33:
[...]

Ik heb 0% verlies alle vier ontvangen.
Dan heb je niet -t gebruikt bij het commando. -t wilt zeggen, blijven pingen tot je ^C drukt. 4 pogingen is natuurlijk geen gemiddelde om iets over te kunnen zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door kluyze op 29-12-2010 19:56 ]

• CR9
kluyze schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:51:
Hij zegt toch dat hij dat getest heeft:

[...]
Een live cd gaat ook niets uit maken aangezien het 'opeens' op 2 pc's tegelijk trager gaat. Dan lijkt het niet dat het aan zijn Windows installatie ligt.

Zoals hoger al aangegeven, wat zegt je modem met wat voor snelheid die aan het internet hangt? En wat geven ping testen voor resultaat? Naar je modem en naar een externe machine? (niet alleen packetloss maar ook je ping tijden)

Ow en die ping tijden wel niet proberen tijdens het downloaden van een live-cd.
Ping naar modem: Packetloss nog steeds 0% min. 3ms max 4ms gemid 4ms
Ping naar tweakers Packetloss ook 0% min. 20ms max 36ms gemid 28ms

Hoe bedoel je wat 'zegt' mijn modem?

• CR9
[b][message=35281605,noline]kluyze schreef op woensdag 29 december 2010 @
Dan heb je niet -t gebruikt bij het commando. -t wilt zeggen, blijven pingen tot je ^C drukt. 4 pogingen is natuurlijk geen gemiddelde om iets over te kunnen zeggen.
Sorry ik las het verkeerd ben nu opnieuw bezig
Wat is ^C? ik weet het al :)

[ Voor 19% gewijzigd door CR9 op 29-12-2010 20:06 ]

• CR9
Ping naar mijn IP-adres
Pakketten: verzonden = 411, ontvangen = 411, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 3ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 4ms

Verwijderd

Ik zou even naar je web interface van je modem/router gaan en daar de upstream bekijken, als deze net zo laag is als die van speedtest kun je er vanuit gaan dan het buitens huis is en hoogstwaarscheinlijk aan de provider ligt.

• Nielson
Hij heeft een kabelmodem, geen adsl modem/router, dus grote kans dat je zelf niet in kunt loggen.

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ligt aan het modem, meestal kun je wel de status pagina van het modem opvragen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• CR9
ik kan alleen inloggen in mijn router, op mijn modem weet ik niet zeker
Router ik heb geen idee waar ik het moet zoeken de upstream

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
Effekes hier het je topicverloop gelezen...als ik het juist heb, geniet jij internet via VDSL2 (~ snelheden tot 30 Mbps). Aangezien je aangeeft reeds contact gehad te hebben met de helpdesk van je internetprovider, zouden zij normaal al je telefoonlijn moeten gemeten hebben (en zou deze fysisch moeten in orde zijn, denk ik dan...dus zit er een vermoedelijk probeem binnen bij jou).

1) Ik weet hierover dat bij VDSL2 de snelheid serieus naar beneden kan gaan als er tussen de verbinding van waar de telefoonlijn binnenkomt naar je modem (welke is deze precies?) één of meerdere aftakkingen zijn (naar bijvoorbeeld aansluitcontacten voor binnentelefoons). Concreet: zorg ervoor dat op de plaats waar de lijn binnenkomt er meteen gesplitst wordt (dmv een splitter). Zorg er zeker voor dat vanaf daar een rechtstreeks ononderbroken verbinding is naar je modem.

2) met betrekking tot je modem: kijk ook eens in de configuratie van je modem naar een mogelijk NAT-tabel. Soms kan deze 'vervuild' zijn waardoor je snelheidsproblemen kunt hebben. Deze leegmaken is dan soms een oplossing.

3) Verder: firewalls nakijken (misschien ter test even uitzetten en opnieuw proberen), scannen op virussen, ... Tenzij je natuurlijk met slechte apparatuur zit (slechte modem, ...).

inloggen op je modem: kijk eerst eens via 'ipconfig' in het command-venster wat je 'standaard gateway' is. Dit adres dien je dan in te tikken in de adresbalk van je internetbrowser.

[ Voor 6% gewijzigd door RainerSGF op 29-12-2010 21:37 ]

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• Nielson
RainerSGF schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:29:
Effekes hier het je topicverloop gelezen...als ik het juist heb, geniet jij internet via VDSL2 (~ snelheden tot 30 Mbps).
UPC levert via de kabel, niet via xDSL.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-02 00:09
Weet je zeker dat de kabel die je gebruikt tussen modem en router goed is? Neem aan dat je met die kabel ook hebt getest tussen je laptop en modem. Of heb je met 2 verschillende kabel getest? Heb namelijk vaak genoeg gehad, dat een netwerkkabel tussen mijn modem en router het begeven had.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• woldhek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11-2023
Misschien even de modem uit/aan doen? (moet ik ook 1x per week)
(wel even wachten tot je download klaar is.....)

[ Voor 28% gewijzigd door woldhek op 29-12-2010 21:59 ]

• kluyze
  • Niet online
CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:58:
[...]

Hoe bedoel je wat 'zegt' mijn modem?
Meestal kan je ergens in de webinterface de status van de lijn zien. Zaken als de signaalsterkte, ruisverhouding, ... maar dus ook op welke snelheid dat hij naar het internet staat.
woldhek schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:58:
Misschien even de modem uit/aan doen? (moet ik ook 1x per week)
(wel even wachten tot je download klaar is.....)
CR9 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:45:
:? Als je wilt reageren moet je ook even alles lezen, zeker de zaken in de TS.
Effekes hier het je topicverloop gelezen...als ik het juist heb, geniet jij internet via VDSL2 (~ snelheden tot 30 Mbps). Aangezien je aangeeft reeds contact gehad te hebben met de helpdesk van je internetprovider, zouden zij normaal al je telefoonlijn moeten gemeten hebben (en zou deze fysisch moeten in orde zijn, denk ik dan...dus zit er een vermoedelijk probeem binnen bij jou).
Bij dsl kan het zijn dat de lijn in orde is maar dat er om één of andere vage reden toch een lager snelheidsprofiel ingesteld is. Ik weet niet of dat bij de kabel ook zo kan gebeuren?

[ Voor 73% gewijzigd door kluyze op 29-12-2010 22:32 ]

• CR9

1) Ik weet hierover dat bij VDSL2 de snelheid serieus naar beneden kan gaan als er tussen de verbinding van waar de telefoonlijn binnenkomt naar je modem (welke is deze precies?) één of meerdere aftakkingen zijn (naar bijvoorbeeld aansluitcontacten voor binnentelefoons). Concreet: zorg ervoor dat op de plaats waar de lijn binnenkomt er meteen gesplitst wordt (dmv een splitter). Zorg er zeker voor dat vanaf daar een rechtstreeks ononderbroken verbinding is naar je modem.

2) met betrekking tot je modem: kijk ook eens in de configuratie van je modem naar een mogelijk NAT-tabel. Soms kan deze 'vervuild' zijn waardoor je snelheidsproblemen kunt hebben. Deze leegmaken is dan soms een oplossing.

3) Verder: firewalls nakijken (misschien ter test even uitzetten en opnieuw proberen), scannen op virussen, ... Tenzij je natuurlijk met slechte apparatuur zit (slechte modem, ...).

inloggen op je modem: kijk eerst eens via 'ipconfig' in het command-venster wat je 'standaard gateway' is. Dit adres dien je dan in te tikken in de adresbalk van je internetbrowser.
ik heb een Cisco modem EPC3212 en een Linksys WRT320N. Als het uit de muur komt heb ik een 'soort' van splitter daarna ga het naar mijn modem en op mijn zit mij telefoon ook aangesloten . van mijn modem gaat het naar mijn router

Ik kan niet inloggen op mijn modem

• CR9
kluyze schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:26:
[...]
Meestal kan je ergens in de webinterface de status van de lijn zien. Zaken als de signaalsterkte, ruisverhouding, ... maar dus ook op welke snelheid dat hij naar het internet staat.

[...]

[...]
:? Als je wilt reageren moet je ook even alles lezen, zeker de zaken in de TS.

[...]
Bij dsl kan het zijn dat de lijn in orde is maar dat er om één of andere vage reden toch een lager snelheidsprofiel ingesteld is. Ik weet niet of dat bij de kabel ook zo kan gebeuren?
Wat zou ik volgens jou moeten doen?

• kluyze
  • Niet online
Je kan proberen (als het mogelijk is natuurlijk) om de modem zo dicht mogelijk te plaatsen waar de kabel binnen komt. Dus dat er niet teveel storingen op die kabel zitten. Ik bedoel dat als ergens splitters/koppelingen hebt in die kabel dat je om te testen gewoon even de modem aan de eerste aansluiting hangt.

Verder kan je testen of je intern netwerk nog voldoende goed is. Kopieer eens bestanden tussen de pc's.

Als dat allemaal goed is dan terug contact opnemen met UPC. Vraag expliciet dat ze je lijn nameten en of ze kunnen kijken of je modem goed werkt. Eventueel moeten zij maar een technieker langs sturen.

• CR9
kluyze schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:39:
Je kan proberen (als het mogelijk is natuurlijk) om de modem zo dicht mogelijk te plaatsen waar de kabel binnen komt. Dus dat er niet teveel storingen op die kabel zitten. Ik bedoel dat als ergens splitters/koppelingen hebt in die kabel dat je om te testen gewoon even de modem aan de eerste aansluiting hangt.

Verder kan je testen of je intern netwerk nog voldoende goed is. Kopieer eens bestanden tussen de pc's.

Als dat allemaal goed is dan terug contact opnemen met UPC. Vraag expliciet dat ze je lijn nameten en of ze kunnen kijken of je modem goed werkt. Eventueel moeten zij maar een technieker langs sturen.
Ik heb al geregeld dat iemand van UPC langs komt dus afwachten maar :)

• CR9
Hij is langs geweest
En hij heeft mij AOP vervangen en....
Ik haal nu 29.23 Mbps dus probleem opgelost :*)
Bedankt iedereen voor de moeite!
En een gelukkig nieuwjaar :)
Pagina: 1