Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:39
Voor test doeleinden heb ik momenteel een Small Business 2008 server in Vmware workstation draaien.
Omdat de pc in een DHCP netwerk hangt (wat niet gewijzigd kan worden) is het me na 2 weken nog steeds niet gelukt omdat SBS goed op te kunnen zetten.

Vereiste is dat ik SBS werkend kan krijgen inclusief internet zonder hiervoor DHCP uit te moeten schakelen.
Ik heb in Vmware een PFsense appliance voor de SBS server geplaatst maar alsnog detecteert de SBS server dat er een DHCP server in het netwerk is gevonden.

Iemand een idee welke network settings ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je netwerk even uitschakelen in de VM ?

Trouwens, ik heb nog nooit problemen gehad met DHCP en SBS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je kan ook TCP poort 67 blokkeren tussen je SBS Server en de rest van je LAN. Dan ziet de SBS server je DHCP server niet en zit de DHCP server van je SBS server de rest van je LAN niet in de weg.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:41:
Gewoon je netwerk even uitschakelen in de VM ?

Trouwens, ik heb nog nooit problemen gehad met DHCP en SBS!
Ik ook niet. Je kan tijdens de SBS installatie ervoor kiezen om DHCP niet te gebruiken. SBS waarschuwd je er dan voor dat je wel de juiste instelling op je DHCP server moet maken (met name DNS) en laat je gewoon verder gaan met je installatie.

[ Voor 54% gewijzigd door Dysmael op 29-12-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Wat ik altijd doe is tijdens de DHCP test de stekker uit de machine trekken... Als je hem daarna weer terug stopt pakt hij wel netjes de gateway test en dergelijke op.

Door de netwerkverbinding in VMware Workstation tijdelijk in een ander LAN te hangen (eentje zonder DHCP, VMnet5 ofzo) kun je dit ook voor elkaar krijgen.

while (! ( succeed = try ()));

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
schakel de dhcp functie op de pfsense die tussen je lan en de sbs zit uit. en voila een dhcp loos subnetje.

Verwijderd

ItsValium schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:51:
schakel de dhcp functie op de pfsense die tussen je lan en de sbs zit uit. en voila een dhcp loos subnetje.
Moet dat subnet wel lager liggen dan je router en niet hoger!!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
pfsense zal wel aangesloten zijn als router, zowiezo gescheiden (veronderstel ik) kan zijn dat de TS het anders opgezet heeft maar dit lijkt mij het meest logische om te testen.

Verwijderd

ItsValium schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:56:
pfsense zal wel aangesloten zijn als router, zowiezo gescheiden (veronderstel ik) kan zijn dat de TS het anders opgezet heeft maar dit lijkt mij het meest logische om te testen.
/me was farting :) oops

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

basproffesional schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:37:
Iemand een idee welke network settings ik moet gebruiken?
Niet bridgen en je VMware DHCP daemon uitzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 19:01:
[...]

Niet bridgen en je VMware DHCP daemon uitzetten.
Die Daemon staat standaard uit als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je niet gewoon de NIC NATen en dan op het host os door middel van een lokale firewall de dhcp poort (67 hoor ik hier?) blokkeren...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:53:
[...]
Die Daemon staat standaard uit als het goed is.
Misschien in versie 7, maar 6.53 staat DHCP en NAT gewoon aan (zij het dan op de HostOnly en NAT interfaces).
Maar goed, als je gaat bridgen wordt de al aanwezige DHCP in het netwerk gezien, en bij die andere twee krijg je de DHCPserver van VMware voor je kiezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:37:
[...]

Misschien in versie 7, maar 6.53 staat DHCP en NAT gewoon aan (zij het dan op de HostOnly en NAT interfaces).
Maar goed, als je gaat bridgen wordt de al aanwezige DHCP in het netwerk gezien, en bij die andere twee krijg je de DHCPserver van VMware voor je kiezen.
Hij bridged al, dus heeft de VMware DHCP niet echt van doen. Gewoon even je nic disconnecten met rechtermuisknop en klaar is klara.

Jouw oplossing is er ook een, maarja... zo zijn er dus vele :)

Behoeft niet echt een hele discussie aangezien zelfs Google je naar die oplossingen verwijst, over helpdesk gesproken dan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 19:42 ]

Pagina: 1