Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 23:20
Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn alienware m11x.
Ik heb de processor Intel Core 2 Duo Mobile SU7300 en hij loopt op 1,3 ghz.
Zou ik heb een beetje kunnen overklokken zonder de laptop te kunnen beschadigen.
Hij blijft zeer koel ook onder load.

Ik heb een beetje of fora's gekeken maar ik wil het toch liever advies van jullie. _/-\o_

Mvg Jesper

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Geen ervaring met Alienware, maar ik weet dat bij andere OEM's dat die de bios nogal dicht timmeren waardoor overclock opties ontbreken.

Mocht het niet zo zijn, dan zou je op kunnen zoeken wat de max. temperatuur voor je processor is en dan beginnen met langzaam overklokken. (aangezien je zegt dat de temperaturen 'zeer koel onder load' zijn)

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08 14:10
Volgens mij ondersteunen laptops zowieso geen overklokerij, Maar je kan wel even in je bios kijken Alienware is natuurlijk toch een zeer goed merk veel veel veel veel beter dan zijn broertje dell.
De meeste laptop koeling is een stuk koper met lage vinnetjes waar door een klijne fan doorheen word geblazen(een soort oude videokaart koeler eigenlijk)
Jou processor heeft een lage tdp dus je zou hem als je overklokmogelijkheden hebt wel kunnen opschroeven naar iets van 2,2 ghz denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:46

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> OC

Ik verwacht echter dat ze ook daar liever wat meer eigen inzet zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Weet niet of je een mening waardeert, maar een laptop zelf zou ik nooit overclocken.
Vaak is de bios er niet voor gemaakt tenzij custom wat ik betwijfel bij dell ( alienware ).

En ook de marge van clocken in een laptop met warmte en koeling is mij te gering.
En ik mag aannemen met een Alienware laptop je toch al een best "dik" ding heb ?, kan je de nieuwste dingen niet meer draaien of hoe moet ik "wij" dat zien ?.

Mompelt iets over if it aint broken dont fix it.

edit: 1.3ghz is wel erg mager zit dat er standaard in ?, misschien een cpu upgrade ?
Dus gewoon een nieuwe cpu kopen en hem ermee upgraden ( als het past en kan en je de socket weet etc )

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 29-12-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10

epic_gram

undercover moderator

Mektheb schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:51:
Weet niet of je een mening waardeert, maar een laptop zelf zou ik nooit overclocken.
Vaak is de bios er niet voor gemaakt tenzij custom wat ik betwijfel bij dell ( alienware ).
Hier sluit ik me bij aan, sowieso nooit laptops overclocken, temperatuur kan moeilijker afgevoerd worden en die neemt exponentieel toe bij een overclock.
edit: 1.3ghz is wel erg mager zit dat er standaard in ?, misschien een cpu upgrade ?
Dus gewoon een nieuwe cpu kopen en hem ermee upgraden ( als het past en kan en je de socket weet etc )
Het is ook al een oud beestje, met een FSB van 800 MHz. Ik betwijfel of er veel snellere cpu's zijn die je hierin kan prikken.

Ten slotte vraag ik me af wat de ts hiermee wil bereiken, aangezien het een alienware laptop is vermoed ik dat hij gebruikt word om te gamen, dus dat je meer hebt aan een snellere grafische kaart.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal kon je die ALienware's toch overclocken?
Heb er wel een aantal gezien waarme je de multiplyer kon verhogen maar dat zat dan ook een Extreme
Edition CPU in wat in dit geval niet zo is.
Kijk eerst eens in de Bios van je laptop of je hem uberhaupt kan overclocken anders ben je snel klaar als het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Laatst online: 30-07 23:20
Staat overclock enable verders niks.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
sjepper schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:24:
Staat overclock enable verders niks.
Dan kan het waarschijnlijk niet, maar alsnog zou ik het niet doen bij een laptop :).
Pagina: 1