2 Netwerken Op 1 Modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag vanalles te weten krijgen over "de binnenkant" van computers. Nu ben ik dus bezig om met netwerken, routers en modems te leren werken, maar heb direct al een probleem:

"Kan ik 2 netwerken op 1 modem instellen?"

Mijn vader heeft een router met modem in 1. Nu wil ik 'port forwarding' leren via mijn neef (die dit al lang kan), maar mijn vader wil mij het "wachtwoord" voor de router niet geven (omdat zo "iedereen" in het netwerk en dus de computers zou kunnen). Zo kan ik dus niet port forwarden.

Toen kwam ik op het idee om een eigen router te kopen en die aan het moden te koppelen om zo een eigen netwerk in te kunnen stellen.
"Is het mogelijk om twee netwerken op 1 modem in te stellen?"
"En kan je een router aan een moden koppelen dat bij een router ingebouwd zit?"

Als ik dan mijn eigen router (met eigen netwerk) heb zou ik kunnen port forwarden. Dan kan mijn neef me helpen hoe het verder allemaal moet.

Nu zou je denken, waarom vertelt je neef niet of dit kan. Nou, hij weet het zelf ook niet. Hij heeft niet de studie gehad hiervoor, hij heeft zichzelf vanalles zelf aangeleerd in de praktijk, maar dit weet hij dus niet.

Is er iemand die het mij (een nieuweling in het leren van netwerken, modems en routers) goed uit kan leggen?

Grtz,
MrShizzable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:01:
"En kan je een router aan een moden koppelen dat bij een router ingebouwd zit?"
Kan wel, maar heeft geen nut, dan krijg je [modem - router ] - [ router ]. Kun je in de tweede router wel gaan portforwarden maar 't blijft nog steeds geblokkeerd in de eerste.
Als ik dan mijn eigen router (met eigen netwerk) heb zou ik kunnen port forwarden. Dan kan mijn neef me helpen hoe het verder allemaal moet.
Nou, zo moelijk is het allemaal niet hoor. Kijk hier eens: http://portforward.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:01:
Mijn vader heeft een router met modem in 1. Nu wil ik 'port forwarding' leren via mijn neef (die dit al lang kan), maar mijn vader wil mij het "wachtwoord" voor de router niet geven (omdat zo "iedereen" in het netwerk en dus de computers zou kunnen). Zo kan ik dus niet port forwarden.
[...]
Simpel: dan kun je de poorten niet forwarden, dus een zinloze actie. Je zult dan je eigen internetaansluiting moeten regelen.
Nu zou je denken, waarom vertelt je neef niet of dit kan. Nou, hij weet het zelf ook niet. Hij heeft niet de studie gehad hiervoor, hij heeft zichzelf vanalles zelf aangeleerd in de praktijk, maar dit weet hij dus niet.
Het is dan ook geen "studie". Gewoon www.portforward.com bekijken, de FAQ van dit forumdeel, en je inlezen. Maar het is niet erg zinvol als je toch geen toegang tot het modem krijgt.

Waarom wil je trouwens portforwarden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt dat jullie me helpen, maar jammer genoeg is het dus soort van niet mogelijk zoals jullie zeggen.

ik wil graag port forwarden omdat ik dan "veel" opties met spellen verkrijg. Zoals bij CoD BO kan ik dan mn eigen lobby hosten en met bepaalde vrienden "speaken"

zo zijn er nog veel meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
helemaal waar dat je met port forwarding een hele hoop meer opties krijgt, maar zolang je het niet kunt instellen op de eerste router in je netwerk, bereik je dus niets. Alles wat er over te zeggen valt, is al in de twee andere posts geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Waar je vader bang voor is, is nu JUIST het geval!

Als iets als Skype of MSN filetransfers werken, dan heb je UPnP aanstaan in je router/modem. Dit laat programma's die op de computer staan, routerinstellingen aanpassen zodat binnenkomende verbindingen mogelijk zijn (wel beperkt, zoals je merkt aan).

Stuur de volgende vraag naar de helpdesk van je internetprovider:

Is het veiliger handmatig poorten te forwarden voor programma's die dat nodig hebben, of om UPnP aan te zetten?

Laat je vader het antwoord lezen. Geef aan dat als hij jullie thuiscomputer(s) niet kan beschermen tegen de grote boze buitenwereld internetmensen, jij het wel wil leren!
Waarschijnlijk moet je het iets anders zeggen om dat wachtwoord te krijgen, maar je snapt de opzet.

P.S. Computers zijn niet gevaarlijk. Tenzij je ermee gaat gooien. Of ze in het stopcontact laat terwijl je ze openmaakt. Modems al helemaal niet. De meeste zijn heel licht, dus voordat je daar iemand mee pijn doet moet je hard gooien.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Ik weet niet welke router/modem combo er bij jullie gebruikt is, maar misschien is het een idee om een tweede router aan te sluiten erop en in DMZ te zetten. Eventueel met een eigen publiek IP als je modem/router dat ondersteund. Dit is een éénmalige instelling die je vader dan zou moeten doorvoeren en dan kun je testen/spelen/knoeien op jouw router zoveel je wil.
Pagina: 1