Op het moment dat de + en - van de versterker verkeerd waren aangesloten was er geen subwoofer aangesloten. Wat ik ook nog moet melden is dat de tik (ken, later volgde er meer) was dat ik de behuizing van de versterker aanraakte. Ik heb dus een subwoofer.Ook geen brandlucht of iets dergelijks.
Net ging ik weer eens proberen door alleen het contact aan te zetten en de subwoofer deed het weer. Ik starte de motor en volgens mij vanaf dat moment had ik geen subwoofer meer.
Als versterker heb ik een: MTX RT501
linkAls subwoofer heb ik een: Kicker CVR124
Het is een 2X4Ohm dubbelspools Subwoofer, als volgt aangesloten
VS S1 S2
+ ----------------- + --------------+
- ------------------- - ------------- -
Dit wil dus zeggen dat de versterker op 2Ohm draait, dit moet goed zijn volgens mij.
Edit 20:17
Nogmaals de auto gestart en hij deed het weer. Versterker werdt daarna snel warm en vervolgens deed mijn sub het niet meer. Ik zal later eens proberen om 1 van de 2 spoelen aan te sluiten, kijken of dat wel werkt.
Edit 20:53
Klein stukje gereden subwoofer deed het niet en de LEDs, alle 3, begonnen te knipperen. Versterkers was zeer warm! Ik ga morgen maar eens proberen of ik hem terug kan brengen. Ik zie ook nergens iets staan wat knipperende LED's betekenen maar ik gok op oververhitting
[
Voor 22% gewijzigd door
Barry1989 op 29-12-2010 20:55
]