[Speakers] high end compact speakers ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Menschen,

Ik heb de Cambridge Audio Minx beluisterd op de HiFi beurs in Utrecht een paar maandjes geleden waar
die door Dimex geintroduceerd werd. Geen Audiofielwaardige muziek-set, maar wel een optie voor mensen
die weinig ruimte hebben, geen hoge eisen stellen, vooral HC gebruiken, en budget geen showstopper is.

Afbeeldingslocatie: http://admin.audiovideo2day.be/useruploads/images/november_2010/cambridge_audio_minx_04.jpg

Is er al iemand die ze ook beluisterd heeft? Ik twijfel een beetje om niet toch ook Bose een kans te geven
met de asoustimass 15.

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Ik denk dat het er uiteindelijk toch om gaat hoe jij vind dat deze setjes klinken. Daarom kun je het beste kijken waar deze setjes te beluisteren zijn. Ga daar naartoe en een wat cd's mee. Vergelijk wat je het mooist vind klinken, kijk daarnaast naar de prijs/kwaliteit. Bose klinkt best leuk maar ik vind hun systemen idioot duur voor wat ze bieden (maar dat ben ik en daar ga ik geen discussie over beginnen).

Ik heb zelf producten van cambridge audio beluisterd en ook in mijn bezit die ik voor de prestaties erg goed geprijsd vind.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 10:58

koudepinda

Don't Panic

wat ik zelf zou voorstellen is te kijken naar een leuke boekenplank speaker voor je naar dit soort dingetjes gaat kijken. en verder sluit ik me aan bij "weetikveel"

Het probleem van dit soort systemen is dat als je ook nog bas wil je een losse subwoofer ergens moet neer zetten. Terwijl dat niet hoeft als je een paar goede boekenplank speakers hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door koudepinda op 29-12-2010 22:32 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
Ik ben het met koudepinda eens dat kleine boekenplank speakers voor bepaalde doeleinden beter klinken. Voornamelijk als het gaat om muziek luisteren. Als je dezelfde oempf (bas) uit een setje boekenplank speakers wilt halen als een subje van een home cinemaset met dezelfde prijs wordt het denk ik wat lastiger. Ook gezien het feit dat er een groot deel van het budget naar een versterker of receiver zou moeten gaan. Dit zou je in de toekomst wel meer uitbreidingsmogelijkheden geven

Bij een laag budget denk ik dat je beter uit bent met een home cinema set dan boekenplank speakers als je voornamelijk films kijkt.Maar het ligt er dus net aan wat je doel is.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

samsung lg en diverse andere bekende merken (ook audiofiele merken) bieden verscheidene All-in-one setjes aan die ook niet misselijk klinken. Je levert wel in op uitbreidingsmogelijkheden maar je komt wel goedkoper uit. Waarschijnlijk onder de prijs van dat bose setje en qua geluid boven het bose setje. (ik ben principieel tegen losse sub's, en zeker bij dit soort setjes)

always bring a towel

Verwijderd

Je kan die door jou genoemde merken niet vergelijken met een acc.mas 15 . Dat is niet te vergelijken , en ik kan je verzekeren dat die merken ook geen systemen leveren die beter klinken .

Maar goed je zit wel over een verschil van meer dan 1000 euro te praten .

Ik zou als ik jou was ook is kijken bij denon 2.1 systemen als je niet al te veel ruimte heb is dat zeer interesant.

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

k gaf het alleen maar als voorbeeld voor een ruimere visie.
En zeker in dit soort prijsklasses zou ik toch zeker wel voor een paar mooie boekenplank speakers gaan.
De setjes van bose en CA zullen zeker niet verkeerd klinken maar voor die prijs kun je zoveel meer en beters krijgen.
En zelfs ik kan in mijn kleine kamer 2 zuil luidsprekers kwijt.
en iemand die ruimte heeft voor de genoemde setjes in de eerste post kan zeker ook wel een paar deftige boekenplank speakertjes kwijt

always bring a towel

• Fuzzy
Ik ben inderdaad voornemens ze nogmaals te beluisteren "weetikveel" inmiddels heb ik begrepen dat het in Hilversum & Leersum kan bij Dimex dealers die aangemerkt zijn als "Minx demo" dealers. Het zal helpen dat ik dan mijn eigen versterker mee kan nemen (Onkyo TX-SR608).

Echter, "koudepinda" Ik vind het ontwerp gewoon mooi, kleine cubes passen mooi in mijn interieur. Strak, design grijs, azurblauw, wit, italiaanse verlichting etc. Een sub kan ik nog wegmoffelen aangezien ik ook een nieuw wandsysteem annex boekenkast aan het ontwerpen ben. CA claimt dat door het gebruik van BMA, en nog wat andere fratsen de overgangsfrequentie naar de sub erg soepel gaat door de relatief grote bandbreedte die zo'n klein cubje eruit perst. ( 140-20 Mhz)

Mijn ideale opstelling wordt dan een 7.1 systeem met

- X300 Sub
- Min10 x 4 (2 surround, 2 front high)
- Min20 x 3 (2 front, één center)

Wat ik mij realiseer is dat je in principe geen 7.1 nodig hebt als je goede speakers goed kalibreert. Maar omdat ik nu weleens echt wil ervaren wat Dolby Prologic IIz en Audyssey DSX met je kunnen doen, ga ik toch voor de 7.1 opstelling.

Het tweede waar ik een grote consessie in moet maken is de center speaker. Ik vind het gewoon niet mooi als je een 40" Flatscreen hebt en er zo'n klein cubje voor gaat plaatsen. Liever (qua design zou ik dan een sounbar hebben) maar hier zitten gewoon teveel beperkingen aan. (meestal actief, weinig aanbod, vaak met sub coontjes, niet in te passen met de rest van je opstelling etc.)

Ik vond trouwens ook nog deze als alternatief: boston acoustics flaunts compact soundware xs 5.1 surround-speakersystem

Afbeeldingslocatie: http://www.hitechreview.com/uploads/2009/07/Boston-Acoustics-Soundware-XS-5.1.jpg

Maar die vind ik minder mooi :-)

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55

servies

Veni Vidi Servici

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:45:
Je kan die door jou genoemde merken niet vergelijken met een acc.mas 15 . Dat is niet te vergelijken , en ik kan je verzekeren dat die merken ook geen systemen leveren die beter klinken .
Waarschijnlijk leveren de meeste merken systemen die veel beter klinken dan een Bose Acoustimas 15...

• weetikveel!
servies schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:22:
[...]

Waarschijnlijk leveren de meeste merken systemen die veel beter klinken dan een Bose Acoustimas 15...
mee eens.

Maar zo te horen heeft de TS al een goed idee van wat hij wilt. Prima initiatief om de versterker mee te nemen maar de onkyo 608 (heb zelf een 607 ) is een vrij populaire versterker dus ik zou eerst even bellen of ze hem zelf hebben staan.

Een goed gekalibreerde 5.1 opstelling en zelfs een 4.1 (zonder center) opstelling kan inderdaad al erg goed klinken.Ben erg benieuwd hoe groot het effect van Dolby Prologic IIz is. Volgens Dolby zelf zou het een geweldige ervaring moeten zijn om een hoogte effect erbij te hebben.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Hoe groot moet je huis eigenlijk zijn om 7.1 zin te laten hebben :?

Verwijderd

Heeft iemand de Minx speakers al in het echt beluisterd?

Op hifi.nl kwam men tot de volgende conclusie:
De vraag die bij de meeste mensen zal leven is natuurlijk of de Minx set een alternatief zou kunnen vormen voor meer volwassen ogende hifi-luidsprekers. Het antwoord daarop is een volmondig ja.

http://www.hifi.nl/recensies/4312/Cambridge-Audio-Minx-het-melkpak-voorbij.html

Ik ben zelf op zoek naar een combinatie (speakers/receiver) voor muziek en film en zat eerst te kijken naar de Quad 22L2 i.c.m. Cambridge Audio 650R, maar is dit een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
quad 22l2 zijn toch weer een stuk beter, het feit is gewoon dat grotere speakers zuiverder lage tonen kunnen weergeven, zo'n klein speakertje moet heel veel moeite doen om toch ok te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat idee heb ik ook, maar als een gerenomeerd hifi website zulke uitspraken doet, ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden ;)

Nu nog een winkel vinden die de Minx naast een paar zuilspeakers heeft staan, dan heb ik in ieder geval goed referentie materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er bestaat geen enkele gerenommeerde hifi website en ook alle bladen zijn zeker niet gerenommeerd. Simpelweg omdat je er nooit een slechte recensie in zult lezen. Het is ook opvallend dat een site die ook recensies plaatst waarin ze verschillen tussen kabels menen te kunnen horen (die er volgens mij amper tot niet zijn :P), een bewering plaatsen met droge ogen durven te beweren dat dit soort sets een serieus alternatief is voor normale speakers.... Het is een alternatief, op de manier waarop een suzuki alto een alternatief is voor een Mercedes S klasse. Die alto zal je ook veilig van A naar B brengen en kan voor jouw toepassing prima werken, maar is wel uit een totaal andere klasse..

Dit soort kleine speakers zal nooit een echte volwaardige vervanging zijn van speakers die minimaal tot 80Hz weergeven. Dat wil dus niet zeggen dat ze totaal ruk zijn of dat je ze niet moet kopen. Ga er gewoon naar luisteren. Als jij in je interieur sowieso zulke kleine speakers wilt hebben, ga dan ook niet naar grote modellen luisteren.

Je versterker meenemen kan. Ik vind dat echt iets wat je doet als je extreem audiofiele speakers gaat kopen. Sowieso vind ik versterkers allemaal bijna hetzelfde klinken. Je gaat de speakers in een andere ruimte luisteren en dat zal VEEL meer impact hebben op hoe het klinkt. Je kunt dus beter met de verkoper afspreken dat je ze thuis mag beluisteren (dat gaat dan automatisch ook op je versterker), als je erg twijfelt....

Maar heel eerlijk... Als je dit soort speakers overweegt, dan zou ik gewoon in de winkel checken of je het goed vindt klinken en als dat zo is, ze gewoon kopen. Als je het heel objectief beschouwt, zijn het gewoon matige hifi speakers. Maar als je graag kleintjes wil hebben, of je gewoon niet zo audiofiel bent (kan prima), moet je ze gewoon kopen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Suzuki alto...... Dussssss...

In de eerste instantie ben ik het er niet mee eens dat recensenten altijd positief zijn. Dit is natuurlijk onzin. Er zijn zat minder positieve recensies te vinden en het moet uiteraard wel een minimale kwaliteit hebben omuberhaupt gerecenseerd te worden. Ten tweede is de discussie over speakers altijd een hele bemoeiende. Net zoals altijd geldt dat als jij high end audiofiele speakers in je woonkamer hebt staan, iets ander per definitie niet goed is. Dat is ook helemaal niet erg want zo zitten mensen eenmaal in elkaar. Je hebt er niet voor niets specifiek voor gekozen. Zet je vooroordelen even aan de kant, luister even naar de argumenten, en verplaats je in iemand anders die andere dingen belangrijk vindt.

Mijn zoektocht is bij de Minx geëindigd. ik heb nu 3 weken een x300 met 5 min20. Uiteraard bevallen ze mij erg goed. First of all, ik ben geen audiofiel. Ik had een mix van mission speakers en B&W. Ik wil geen grote zuilen in mijn kamer, alhoewel ik weet dat die vaak het beste geluid produceren. Zoals je hier boven hebt gezien, het is moeilijk om iets te vinden wat niet opvalt, maar wel echt goed geluid produceert. Ik heb verschillende opstellingen beluisterd van verschillende merken. Met iemand aan mijn zijde die wel audiofiel is :) Ik zou zeggen ga ze luisteren. De enkele speakers zijn niet vol genoeg en missen echt impact. Daarom heb ik voor de dubbele gekozen. Voor mij is film erg belangrijk, ik gebruik nu DSX audyssey pl2 voor de meeste films. Dat maakt mijn versterker er vaak van omdat uiteraard de films die zo opgenomen zijn, zeldzaam zijn. De overgangsfrequentie is echt zeer goed. Oftwel de laag van de sub gaat naadloos over in de mid van de min20. Je hoort een muur ipv verscillende smaken, heerlijk knallen gewoon. De sub heb ik overigens vergeleken met een REL quake van 350 watt en die, serieus, was minder dan de CA, het bereik was wel beter van de REL, maar goed.

ik luister ook veel muziek uiteraard. Op stereo, surround, of neo6, klassiek, jazz en veel house. Het klinnkt gewoon heerlijk. Ik zou zeggen een Audi A6 Quattro ipv een Suzuki alto. Daar waar de 'echte' sets van bv Audio Physic de bentley continental zijn, en het setje van Sony de Suzuki alto.

Kijk maar wat je hiermee doet, maar ik zou je aanraden gewoon te luisteren en je niet te veel aantrekken van 'de echte cracks' want die zullen dit toch nooit tof gaan vinden. ik ben er iig blij mee, en ik kan je vertellen dat er nog veel meer mensen blij mee gaan worden.

ik heb alles in het wit, wat compleet wegvalt imijn interieur. Erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf geen audiofiel, maar het verschil tussen slechte en goede speakers hoor ik nog wel ;)
M.a.w. de nieuwe set mag best wat kosten, 3k a 5k, maar daarvoor wil ik dan wel een leuk 5.1 setje die goed muziek en film kan afspelen (eventueel aangevuld met een DAC). En qua design moet het natuurlijk passen in mijn interieur wat modern en strak is.

Momenteel heb ik de volgende opties (in willekeurige volgorde) en waarom ze mij aanspreken:
  • Minx 525 - Goede subwoofer(erg laag), kleine speakers en goede integratie. Nog luisteren.
  • Quad 22L2 + 9L2 sattelieten - Geluisterd i.c.m. Cambridge Audio 340, klinkt erg goed. En mooi design ondanks dat ze groot zijn. Probleem: plaatsing, ideaal 35 cm van de muur. Dit wordt lastig aangezien ze dan ver van de muur afkomen en aan een kant een radiator zit.
  • Monitor Audio Apex - Ziet er super gaaf uit en zou super moeten klinken. Nog luisteren.
  • Mordaunt Short Alumni - Qua design ook leuk. Nog luisteren.
Qua receiver zal het waarschijnlijk een Cambrdige Audio, Denon of Marantz worden.

Welke receiver gebruik jij Fuzzy?
Ter vergelijking met je oude speakers, komt er wel genoeg geluidsdruk/power uit de Minx?
Mijn woonkamer is 36m2 en het zou wel fijn zijn als ik uit mijn bank "geblazen" wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Qua receiver zal het waarschijnlijk een Cambrdige Audio, Denon of Marantz worden.

Ter vergelijking met je oude speakers, komt er wel genoeg geluidsdruk/power uit de Minx?
Mijn woonkamer is 36m2 en het zou wel fijn zijn als ik uit mijn bank "geblazen" wordt ;)
Ik gebruik een Onkyo TX-NR608. Deze levert genoeg power. Ik moet eigenlijk eerlijk toegeven dat ik de nieuwe set eigenlijk nog nooit echt heb laten knallen. In vergelijking tot die set die ik had is het alleen qua mid minder. Maar dat komt omdat ik die Subwoofer extra laat werken om dat die gewoon zoooo lekker "boooomt" >:)

Die Apex ziet er ook goed uit, benieuwd hoe die klinken. Wel een stuk groter als de Minx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is heel veel keuze in goede style speaker systemen, dus ga je zeker niet beperken tot maar deze 2. Bose is niet slecht maar vooral te duur en de Minx krijgen wisselende kritieken: niet slecht maar ook niet echt muzikaal.

Betere suggesties: Dali Fazon series, Mission M-cube en mijn persoonlijke favoriet de Engelse B&W MT serie. Die laatste serie bestaat nu bijna 5 jaar en valt steeds in de internationale prijzen voor z'n erg mooie geluidsbeeld en fraaie bouwkwaliteit. Bijvoorbeeld deze MT-30 met een subwoofer die ook gewoon gezien mag worden! De MT-25 is het kleinere broertje en ook erg goed. Ga vooral eens goed luisteren want speakers zijn erg persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7817/75890024.jpg

edit: zie dat de TS al had aangeschaft. 8)7 Nou ja, voor de andere liefhebbers dan nog als tip!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 19:05 ]

• Fuzzy
Miscchien wel geinig om dit topic aan te passen naar zoiets als: "[Speakers] high end compact speakers ervaringen" ofzo

Verwijderd

Er is volgens mij 1 speakermerk dat het wel voor elkaar heeft gekregen om audiofiel en compact in 1 ontwerp te verenigen: Cabasse http://www.phonophono.de/Ycabasse_riga.php3?Kennung=.

Ik vind ze totaal niet mooi en zou het zelf nooit kopen, ik heb echter een keertje een demo gehoord van die dingen, werkelijk ongelooflijk wat daar uit komt (wel met een sub erbij voor de lage tonen) ik kon het niet geloven.
De prijsklasse is wel een compleet andere dan de poster voor ogen heeft denk ik(begint bij 3500euro per stuk), maar als je echt geld genoeg hebt is het wel degelijk mogelijk om compacte audiofiele speakers te kopen. Die bolletjes zijn ook los te koop en kun je zo aan de muur schroeven.

Ik heb zelf overigens B&W nautilus 805 (zonder D helaas), wat groter als de, voorgaande melkpakformaat speakers of de Cabasse bolletjes, maar ze klinken bijzonder goed...

Ik zie trouwens dat ze ook wat betaalbare speakers hebben Cabasse Eole 2 (500 euro ps)

http://www.phonophono.de/...924ad884ff7da323d51f42049
Mocht dat enigzinds overeenkomen met wat ik op de Cabasse demo heb gehoord dan is dat zeker geen slechte speaker .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 12:09 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21

Gotez

42

Fuzzy schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:18:
Miscchien wel geinig om dit topic aan te passen naar zoiets als: "[Speakers] high end compact speakers ervaringen" ofzo
Goed idee, dan kunnen de Gallo jongens ook mee doen.

http://www.roundsound.com/satellite-speakers.htm

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Ben zelf in het bezit van deze speakerset:

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheatersound.com/equipment/pics/mirage_omnisat6.jpg

Of het high end is is discutabel, wel kan ik melden dat dit een serieus alternatief is voor grote full range kasten (heb ze zelf vergeleken met mijn oude Pied Pipers).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:22:
Ik ben zelf geen audiofiel, maar het verschil tussen slechte en goede speakers hoor ik nog wel ;)
M.a.w. de nieuwe set mag best wat kosten, 3k a 5k, maar daarvoor wil ik dan wel een leuk 5.1 setje die goed muziek en film kan afspelen (eventueel aangevuld met een DAC). En qua design moet het natuurlijk passen in mijn interieur wat modern en strak is.

Momenteel heb ik de volgende opties (in willekeurige volgorde) en waarom ze mij aanspreken:
  • Minx 525 - Goede subwoofer(erg laag), kleine speakers en goede integratie. Nog luisteren.
  • Quad 22L2 + 9L2 sattelieten - Geluisterd i.c.m. Cambridge Audio 340, klinkt erg goed. En mooi design ondanks dat ze groot zijn. Probleem: plaatsing, ideaal 35 cm van de muur. Dit wordt lastig aangezien ze dan ver van de muur afkomen en aan een kant een radiator zit.
  • Monitor Audio Apex - Ziet er super gaaf uit en zou super moeten klinken. Nog luisteren.
  • Mordaunt Short Alumni - Qua design ook leuk. Nog luisteren.

Ik ben groot liefhebber van de Cambridge Audio versterkers (ik heb zelf een 540Rv1 staan), maar... Hou er rekening mee dat deze versterkers niet met elke speaker even lekker klinken. Ik heb Monitor Audio RS8's erop zitten (alles behalve compacte speakers en dat klinkt grandioos. Ik heb in het verleden ook B&W's geluisterd uit dezelfde klasse qua maat en prijs, en vond dat echt nergens naar klinken. De CA is geen neutrale versterker, maar in combinatie met de juiste speaker wel een geweldige versterker (de 540Rv1 en RS8's, die ook bekend staan om toch iets kleuring te geven, vullen elkaar perfect aan in mijn ogen).

Denon en Marantz zijn over het algemeen wat neutraler, maar kunnen daardoor ook wat saaier klinken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magdatt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik zelf heb de MT-30 vergeleken met de monitor audio apex. Ik wilde graag horen hoe deze twee klonken tov elkaar omdat beide bij What hifi de 2010 award hadden gewonnen en ik wilde horen of de MA duurdere prijs gerechtvaardigd was/is.
Na goed luisteren vond ik de MA apex echt een stuk beter klinken dan de B&W. Ik heb het dan over een live registratie van Eric Clapton en Joe Satriani welke ik langdurig heb beluisterd over de beide sets. De receiver gebruikt was een Onkyo TX-NR3008. Zelfs mijn vrouw (die niet echt super geinteresseerd is in geluid, maar wel in de afmeting van speakers :P vond het verschil ook groot).

Ik ga dus de MA's aanschaffen. Ik zit alleen te twijfelen tussen Onkyo TX-NR5008 en 3008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
Even een update van mijn kant. Ik heb ze nu bijna een jaar, en ze bevallen echt heel goed.
Ik heb de Sub enige malen moeten terugdraaien en de rear speakers ook een paar tikkies terug.
Het geluid is echt fenomenaal bij films en is ruim voldoende voor feestjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-09 23:33
De Cambridge Audio Minx Min 21 is nu ook uit.

Hier een test.
http://www.alpha-audio.nl...bridge-audio-minx-min-21/

Ben op zoek naar een compact setje als vervanger van mijn BNS zuilen, Heco midden en achter speakers en JBL sub.

Helaas nog geen setje gevonden die er in de buurt van komt. ( ja ik weet dat dit onmogelijk is als je zuilen hebt)

Weet iemand nog andere compacte setjes in deze classe en zo compact?

Bose heb ik geluisterd maar viel direct af zit geen mooie midden toon in.

BOSTON, MISSION MCUBE en B&W MT vind ik niet mooi.

Binnen kort even naar de cambridge luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Hoe in's hemelsnaam slagen die Minx speakers erin hoge tonen te produceren ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:30

Marc H

- - Is wakker - -

Hoge tonen is geen probleem, het zijn juist de lage tonen, die moeilijk zijn voor dat soort speakers

[ Voor 49% gewijzigd door Marc H op 28-02-2012 17:14 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Lage tonen niet kunnen weergeven is per definitie waarheid voor deze soort van speakers. Maar ik zie geen Tweeter units. ( toch niet die platte schijven vooraan ? 8)7 )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht dat het breedband units zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het lijkt erop dat er een hogetoon unit inzit en een bass/middentoon unit. Daarnaast uiteraard een subwoofer.
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.alpha-audio.nl/wordpress/wp-content/gallery/minx-min-21/units.jpg
De linker unit is de speaker unit uit de vorige serie. Mijn reactie slaat dan ook helemaal nergens meer op :P.

[ Voor 21% gewijzigd door bartvl op 29-02-2012 11:27 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapnr1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 20:03
warp schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:15:
Wellicht dat het breedband units zijn? ;)
Zoiets ja... het zijn BMR-units. Een soort aanpassing op het systeem van NXT. Zie Wikipedia voor uitleg ;-).

Wikipedia: Distributed mode loudspeaker

BMR staat trouwens voor Balanced Mode Radiator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
Heb de Cambridge minx 20 afgelopen zaterdag beluisterd.
Moet zeggen dat ik dit niet had verwacht, wat een geluid komt er uit, en dan zegt men dat de minx 21 nog beter moet klinken.
Binnenkort de minx 21 beluisteren, hadden ze daar helaas niet op voorraad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

We heb sinds begin dit jaar een minx set als vervaning van m'n oude JBL Northridge E serie 5.1 opstelling.
Vrouwlief is blij met de extra ruimte die we nu hebben in de woonkamer :D

Opstelling 4x min 11 (front en suuround), 1x de min 21 (als center) en de x300 (en dag nog 2 crappy noname speakertjes asl suuround back)
Op den duur zullen de twee min 11 fronts ingezet worden als surround backs en komen er min 21's als front.

Het setje klinkt verrassend goed (helemaal gezien de afmetingen), ben er erg tevreden over.

Ik had wat problemen met de subwoofer (maandag ochtend modelletje?), soms bij het aanzetten van de receiver bleef het volume veel te hoog, dus niet op de ingestelde waarde, maar een 20 db harder (en de sub kan echt hard!), dacht eerst dat het misschien aan de receiver lag, maar hab sinds 2 weken een andere receiver en de sub vertoonde nog hetzelfde gedrag. GIsteren de x300 omgeruild voor een nieuwe, klinkt tot nog toe weer erg lekker, verwacht wel dat deze goed blijft werken.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Ik zit zelf te twijfelen om kleinere speakers te kopen. Mijn huidige kef iq7se + iq3 icm denon3311 nemen toch iets te veel plaats in. Ook heb ik het idee dat mijn speakers te groot zijn voor mijn kleine woonkamer.

In ieder geval was ik al een tijdje aan het kijken naar de kef3005se.

Ik vraag me alleen af hoe andere hier tegen overstaan. Ik zie ze in dit topic namelijk nog niet voorbij komen. Kwa prijs gaan ze richting de andere speakers die ik hier voorbij heb zien komen.

Zijn o.a de minx van een betere kwaliteit? of is er een andere reden waarom de KEF`s niet zo populair zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
Zelf vind ik de vorm van de KEF's niet mooi.
Heb zelf de KEF's ook beluisterd maar vind dan de minx er toch boven uit springen. ( zelfs zonder sub. klinkt het goed.)
Ik heb de minx dan zelf ook aangeschaft en nog steeds geen spijt van ;-)
Geluid en vormgeving zijn heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
Dennis t schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:02:
Zelf vind ik de vorm van de KEF's niet mooi.
Heb zelf de KEF's ook beluisterd maar vind dan de minx er toch boven uit springen. ( zelfs zonder sub. klinkt het goed.)
Ik heb de minx dan zelf ook aangeschaft en nog steeds geen spijt van ;-)
Geluid en vormgeving zijn heel persoonlijk.
En welke versie heb je dan gekocht van de minx , de 20 of de 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis t
Heb voor 3x 21 en achter 2x 11.
Killing_Calu schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:05:
[...]

En welke versie heb je dan gekocht van de minx , de 20 of de 21?
Pagina: 1