Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCONiAN_RK
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05-2018
Inleiding
In 2010 heeft 3D zijn intrede gedaan in de huiskamers.
Dit heeft ook zo zijn effect op de game industrie. Er zijn al een aatal 3D games beschikbaar en zullen er waarschijnlijk alleen maar meer worden. In dit topic kan iedere zijn mening geven over 3D games op de console.

Games
Onderstaand is een overzicht opgenomen van games die een 'stereoscopic' 3D modus hebben. Games waarbij uitsluitend met brillen voorzien van gekleurde lenzen in 3D gespeeld kan worden zijn hier niet in opgenomen.

PS3
GT5
Wipeout HD
Super Stardust HD
Pain
The Sly Collection
Prince of Persia Trilogy

Aangekondigd:
Ico & Shadow of the Colossus Collection
Mortal Kombat HD Arcade Kollection
Tom Clancy's Splinter Cell Trilogy
MotorStorm: Apocalypse
Killzone 3

Xbox 360
3D Infinity

Multi
Invincible Tiger: The Legend of Han Tao
COD: Black Ops

Aangekondigd:
Crysis 2

Dit topic

Wat wel?
Vertel wat over de ervaringen die jij hebt bij 3D gamen!
- Noem de game
- Noem de TV
- Deel je ervaring (ervaring van diepte, crosstalk aanwezig? etc,...)

Wat niet?
Problemen met weergave van 3D kan beter besproken worden in betreffende TV topics

Note:
Dit is de eerste keer dat ik een topic start maakt op Tweakers. Alle feedback en verbeter punten zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCONiAN_RK
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05-2018
Ik zal ook maar even beginnen met hele delen van mijn 3D game ervaring:

TV:
46PFL9705

Console:
Xbox 360

Games:
COD Black Ops
3D Infinity -> Trial
Invincible Tiger: The Legend of Han Tao -> Trial

Ervaring:
Mijn eerste algehele ervaring met 3D gaming is: WOW WAT VET!
Ik ben begonnen met COD BO en hoewel ik het aimen wat moeilijker vond dat in 2D modus was ik echt onder de indruk van de 3D kwaliteit!!

Avatar heb ik tot nu toe nog maar heel even kort gespeeld, ik vond de eerste 15min niet zo heel bijzonder hoewel het 3D effect wel duidelijk aanwezig is.

3D infinity is een 'indie game' op de Xbox 360, dat wil zeggen gemaakt door de community. In de game vlieg je door een tunnel waarin je dingen kapot moet schieten. De game stelt echt helemaal niet voor, maar voor 3D is die tunnel echt geweldig!! ik was alleen maar aan het wegduiken voor dingen die tegen me bril zouden kletteren! Voor 3D ervaring zeker een aanrader dus

Invincible tiger is een 2D game. met de 3D modus aan heb je in perceptie dus 3D maar de gameplay blijft uiteraard 2D, vond de game voor de 3D ervaring ook niet echt bijzonder interessant.

Vermoeidheid van de ogen
In veel reviews van 3D tv zie je de vermoeidheid van de ogen terug komen als een punt bij de huidige 3D technologie, ik moet zeggen dat ik daar tijdens het gamen zelf nooit wat van heb gemerkt. Na het gamen (uurtje of 2 a 3) had ik echter nog wel een tijdje last van een gevoel dat ik de hele tijd scheel keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hier is nog wel wat meer info over 3D-games op consoles te vinden;
Wikipedia: List of stereoscopic video games
Succes met dit topic!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght