onkyo 605 met dsp problemen

Pagina: 1
Acties:

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Beste audio experts en enthousiastelingen. Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een tweedehands receiver.
Nu staat er een onkyo 605 te koop met schijnbaar een probleem met het dsp board. De receiver speelt het wel af maar na korte tijd valt het geluid weg. De rest werkt wel naar behoren.
Ik heb natuurlijk even gezocht naar mogelijke problemen met die receiver en er zijn twee dingen die naar voren komen:
1. de firmware zat een fout in bij sommige versies, een update zou dat verhelpen. Wat precies de problemen zijn is niet echt duidelijk.
2. de soldeerpunten van een specifieke chip kunnen niet goed zijn en dan door de hitte uitzetten en niet goed meer werken, door dit aan te passen zou het wel moeten werken.

Nu vraagt de eigenaar er 200 e voor en dat is mooi prijsje voor die onkyo ALS ik het met een van bovenstaande probleemoplossingen kan fixen...

Heeft iemand hier wat zinnigs over te zeggen of ik hier meer tijd in moet steken of gewoon lekker laten liggen voor iemand met meer kennis van zaken?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-01 18:35
tja ikzelf ben hier altijd een beetje huiverig voor. 200 euro voor een onkyo 605 is een nette prijs voor een hele mooie receiver, alleen niet als hij geen geluid geeft (wat toch een beetje het doel van een receiver is! :P).

Zoals je zelf aangaf kan het een firmware probleem zijn. Je kunt natuurlijk vragen of de verkoper dit wil proberen. Of dat je langskomt en het zelf probeert. Mocht hij weer naar behoren werken loop je wel risico dat de verkoper er meer geld voor wil :P

Als het probleem dieper ligt dan de software zou ik zelf afhaken. Ik kan best een beetje solderen maar als je je gaat wagen aan de hardware moet je toch wel goed weten wat je doet. Daarnaast zou het probleem nog ergens anders kunnen liggen dan je hebt gevonden.

weetikveel!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
mjah op zich als het een probleem is dat vaker voorkomt en duidelijk te verhelpen is durf ik het wel aan maar het is wat te vaag idd. Beter maar even sparen of wachten op andere koopjes :) geen haast bij gelukkig.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker