Ik ben bezig een streaming radiostation op te nemen m.b.v. de TuneIn Radio app op m'n iPhone (verrassend genoeg is 3G op m'n iPhone de meest stabiele verbinding die ik in dit huis tot stand kan brengen, router/provider laten me in de steek...). Anyway, het punt is; het station wat ik opneem bezit niet over veel bandbreedte, dus de hoogste kwaliteit streams zijn MP3 128kbps en AAC+ 80kbps, waarvan de laatste de beste geluidskwaliteit met zich mee brengt. Na een beetje zoeken kan ik de bestanden van m'n iPhone af halen, maar de bestanden worden opgeslagen in .aac formaat (onaangetast, voordeel). Nu probeer ik deze bestanden fatsoenlijk te converteren naar MP3, maar wat ik ook probeer (diverse free-/shareware, hogere birates, CBR vs VBR etc.) het resultaat is altijd 'flets', de bass klinkt niet vol meer en de hoogste frequenties worden er afgekapt. Kan iemand mij vertellen welke software, codec en/of instellingen ik het best kan gebruiken op AAC+ files om te zetten in MP3? Oh, en ik bezit niet over een Mac.
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!