Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

P5Q Pro met Corsair DDR2 8500C5DF probleempje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Red Rork
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-04-2017
Beste medetweakers,

Ik heb nieuw geheugen gekocht van 2x2gig Corsair (1066mhz DDR2 8500C5DF) alleen als ik het in mijn moederbord prik doet hij het niet. Ik heb inmiddels ieder geheugenbankje geprobeerd zonder succes.

Als ik 1 geheugenbankje erin doe dan start mijn PC wel op, alleen als ik er 2 in doe, doet hij helemaal niets (ik kom ook de bios niet in, scherm blijft zwart) ik heb nu voor de time being maar mijn oude geheugen (2x1 gig Corsair) erin geprikt maar ik wil graag met 4 gig aan de slag :P.

Kan iemand mij erbij helpen (welke settings moet ik precies veranderen in mijn bios *heb er niet veel verstand van dus graag vermelden welke waardes ik exact moet gebruiken).

Ik neem aan dat ik nu eerst waardes in mijn bios moet veranderen (met 1 balkje erin geprikt) en dan de tweede erbij moet plaatsen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
RedRork

The answer is 42

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-02 10:26
Je kunt proberen om te kijken via Google.nl welke voltage je Intern Geheugen nodig heeft voor desbetreffende Latency (@800 Hmz 4-4-4-12 2.1 volt - Voorbeeld)

EDIT: ik lees net dat sommige mensen de voltage veranderd hebt naar 2.1 voor latency 5-5-5-18
bron: http://www.amazon.co.uk/p...?ie=UTF8&showViewpoints=1
(Het is wel in english)

(zoek op google hoe je je geheugen voor jou moederbord kunt overclocken... Doe DIT WEL, anders heb je misschien straks meerdere dingen die kapot zijn)

Ten2:

Meestal kun je beide kaartjes tegelijkertijd in doen.. Dus ik denk dat 1 kaart kapot is..
Als je 4 Slots hebt (2x wit en 2x rood bijvoorbeeld) dan zou je ze een keer kunnen omwisselen (dus in plaats van 2x in wit, allebij in rood te doen, of anders om..

Anders wordt het toch een RMA... Als die 1 kaart pakt, moet die de 2de MEESTAL ook pakken
(anders ff memtestx86 op een sticky die bootable is zetten... maar aangezien je er niet veel verstand van hebt, moet je wel het 1 en ander lezen op internet)

[Voor 34% gewijzigd door Soundstorm2010 op 29-12-2010 15:24]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Red Rork
Dank voor de reactie. Ik betwijfel of er 1 kapot is maar ik ga het voor de zekerheid wel even testen.

Wat ik weet is dat de waarden van mijn kaart 5-5-5-15 op 2.1 volt zijn en hij draait op 1066mhz. Alleen ik weet niet welke settings ik nog meer moet aanpassen in mijn bios om hem goed te laten draaien.

Heeft iemand verder nog advies voor mij? (wil niet mijn hele systeem zometeen om zeep helpen :)).

The answer is 42

• Red Rork
Okay ik heb het geheugen nu aan de praat gekregen met de volgende instellingen:

FSB frequency: 333
DRAM: 1066mhz
DRAM Voltage: 2.10v

Hieronder foto's van mijn bios instellingen.

http://img530.imageshack.us/img530/1003/imag1007x.jpg
http://img810.imageshack.us/img810/7809/imag1008.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/7429/imag1009.jpg

Vraag aan jullie, klopt dit of moet ik nog iets veranderen? En ik kreeg ook een fan bij dit geheugen geleverd, moet ik die ook erop installeren of is dat alleen nodig voor overclocking?

Alvast bedankt!

The answer is 42

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True