afspelen MKV X264 bestand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik krijg het niet voor elkaar MKV bestanden vloeiend af te laten spelen op mijn laptop. Ik heb een Asus Laptop K70AB, met
- AMD Turion X2 Dual Core Mobile RM-75, 2.20 GHz
- 4GB geheugen
- ATI Mobility Radeon HD 4570, 512 Mb geheugen

Volgens mij zou het met deze specificaties toch moeten lukken om dit vloeiend af te spelen?
De MKV bestanden (tussen de 9 en 12 Gig) worden wel afgespeeld, maar krijg regelmatig overlopende pixels, of het beeld dat stilstaat waarbij het geluid wel goed doorloopt. Dit met VLC player.
MEt XBMC komt het bijna niet voor dat de pixels overlopen, maar wel dat het beeld af en toe vetraagd afgespeeld wordt/ een aantal frames oid lijkt te missen. Geluid blijft gewoon goed lopen en enkele seconden later haalt het beeld het geluid weer in, en loopt weer goed.
Processorgebruik totaal komt niet boven de 60% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
harrie n schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:23:
Ik krijg het niet voor elkaar MKV bestanden vloeiend af te laten spelen op mijn laptop. Ik heb een Asus Laptop K70AB, met
- AMD Turion X2 Dual Core Mobile RM-75, 2.20 GHz
- 4GB geheugen
- ATI Mobility Radeon HD 4570, 512 Mb geheugen

Volgens mij zou het met deze specificaties toch moeten lukken om dit vloeiend af te spelen?
De MKV bestanden (tussen de 9 en 12 Gig) worden wel afgespeeld, maar krijg regelmatig overlopende pixels, of het beeld dat stilstaat waarbij het geluid wel goed doorloopt. Dit met VLC player.
MEt XBMC komt het bijna niet voor dat de pixels overlopen, maar wel dat het beeld af en toe vetraagd afgespeeld wordt/ een aantal frames oid lijkt te missen. Geluid blijft gewoon goed lopen en enkele seconden later haalt het beeld het geluid weer in, en loopt weer goed.
Processorgebruik totaal komt niet boven de 60% uit.
Wat voor Codec pack heb je geinstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:06
en via Mediaplayer Classic Home Cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Weet het niet zeker, maar ik zit net ff je videokaart te bekijken... Weet niet zeker of die zulke grote bestanden kan afspelen

Bron:
http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.13885.0.html

Je hebt een low 64 bits (als ik de goede videokaart voor mijn neus heb)

Misschien vandaar dat je soms dooie en vertraagd beeld krijgt..

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:43:
Weet het niet zeker, maar ik zit net ff je videokaart te bekijken... Weet niet zeker of die zulke grote bestanden kan afspelen
De grootte van een file maakt weinig uit, het gaat om de bitrate. Maar zelfs dan, zo'n videokaart kan dat in principe zonder al teveel problemen.

Wat de TS echter niet vermeldt is wat hij nou precies af wil spelen. .MKV is niets meer dan een container, daar kun je in principe alles ingooien. Dus zonder te weten wat het is (h264, divx, mpg of iets anders) is er niet met zekerheid te zeggen dat de videokaart het kan accellereren.

Als het gaat om spul dat dmv DXVA versneld kan worden dan zal die notebook dat gewoon trekken, daarvoor zou ik MPCHC installeren, dat werkt toch wel een stukje soepeler dan VLC met acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MPC(HC), zoals genoemd, icm CoreAVC al geprobeerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
VLC ondersteund toch geen hardware versnelling (DXVA)? Probeer is Media player Classic Home Cinema en configureer deze zoals op de website staat.

Voor MKV bestanden instaleer ik vaak ook Matroska Media Splitter

[ Voor 22% gewijzigd door Bargemanos op 29-12-2010 14:52 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08
Bargemanos schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:50:
VLC ondersteund toch geen hardware versnelling (DXVA)? Probeer is Media player Classic Home Cinema en configureer deze zoals op de website staat.

Voor MKV bestanden instaleer ik vaak ook Matroska Media Splitter
VLC ondersteund inmiddels alweer een tijdje DXVA, dat mag het probleem niet zijn... of de TS werkt met een oude of verkeerde ingestelde player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb dezelfde kaart in mijn laptop zitten, iets snellere proc en iets meer geheugen hetzelfde geheugen (moet echt leren lezen), maar geloof mij, aan de kaart ligt het niet. Ik speel vloeiend 1080i mkv'tjes af (8 tot 16gb)

Ik gebruik hiervoor de matroska codec en gewoon VLC player (media player classic hapert wel een beetje).

[ Voor 7% gewijzigd door KatirZan op 29-12-2010 16:08 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
cccp codec pack installeren en mpc gebruiken of vlc en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom een codecpack installeren? Die brengen meestal meer rotzooi met zich mee. Met enkel MPC HC speel ik alles af (op een enkele .RM file na eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
KatirZan schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:07:
ik heb dezelfde kaart in mijn laptop zitten, iets snellere proc en iets meer geheugen hetzelfde geheugen (moet echt leren lezen), maar geloof mij, aan de kaart ligt het niet. Ik speel vloeiend 1080i mkv'tjes af (8 tot 16gb)

Ik gebruik hiervoor de matroska codec en gewoon VLC player (media player classic hapert wel een beetje).
1080i is niet hetzelfde als 1080p... 1080p vereist doorgaans toch nog wat meer rekenkracht.. volgens mij is 1080i exact de helft van 1080p.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
MicGlou schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:58:
[...]

1080i is niet hetzelfde als 1080p... 1080p vereist doorgaans toch nog wat meer rekenkracht.. volgens mij is 1080i exact de helft van 1080p.
Wikipedia: 1080i voor meer info.

• MicGlou
Ahh, tnx :) Ik had de engelse wiki-pagina al door gesnuffeld etc, daar stond het niet zo duidelijke als op de Nederlandse pagina :) Idd, 1080i is maar de helft van 1080p...

Overigens denk ik dat juist het installeren van een simpel basic codec-pack het probleem wel op zou kunnen lossen. uiteraard hoeft dat niet zo vervuilend pakket te zijn als k-lite, alhoewel het kleinste pakketje nog best een goede simpele toevoeging is. Maar een pakket als het Combined Community Codec Pack (CCCP) is een heel prima pakketje waar niets teveel of te weinig in zit.

[ Voor 37% gewijzigd door MicGlou op 30-12-2010 10:19 ]

• harrie n
Terw_Dan schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:17:
Waarom een codecpack installeren? Die brengen meestal meer rotzooi met zich mee. Met enkel MPC HC speel ik alles af (op een enkele .RM file na eigenlijk).
Ik ben inderdaad ook niet zo van codecpack's, dan wordt er ook een hoop andere troep geïnstalleerd. Zal het eens proberen met Mediaplayer Classic Home Cinema proberen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 20:45
Je kan bij zowel media player classic als bij vlc debug info in de video aanzetten. Vaak kan je dan zien of er buffer underruns voorkomen. Dat betekend vaak dat ofwel je HD het te druk heeft, of dat er iets anders mis is (Codecs die niet zo efficient lopen) Als je buffer gewoon 90%+ is en je beeld toch hapert, is het eerder je videokaart of een codec die niet zo netjes DXVA gebruikt...

Even niets...

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:08
ik kan met mijn acer aspire amd athlon x2 en hd4250mobile wel full hd spelen, doe dit icm Media Player Classic Home Cinema, die dus ook DXVA heeft geactiveerd(hardware versnelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
Ik heb mediaplayer geïnstalleerd en het even snel geprobeerd. Deze lijkt het inderdaad wel te doen. Van het weekend maar eens testen met een volledige film...
Pagina: 1