• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik kom de volgende waarschuwing nog wel eens tegen in Windows logboek:

De snelheid van processor 1 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.

En

De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.

Iemand enig idee wat dit betekent en of dit "erg" is?

Asus Laptop, K70AB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het klinkt gewoon als speedstep dat aangezet wordt. In dat geval wordt letterlijk de snelheid beperkt door de firmware (bios), maar dat is juist wat je wil om batterij te sparen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-10 10:30
Wat zegt google daar over? Ik kan zelfs het event nummer vinden namelijk wat erbij hoort zodra ik het vertaal naar het engels. Dus een beetje eigen inzet kan geen kwaad denk ik zo?

Zou zelf:
• Kijken of er bios updates beschikbaar zijn
• Op deze link klikken.

edit:
En nog een kandidaat die engels gebruikt hieronder :Y) Daarom vermijd ik brakke vertalingen over het algemeen, o zo makkelijk te googlen als er wat fout gaat.

[ Voor 55% gewijzigd door LinuX-TUX op 29-12-2010 14:34 ]

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:55

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Als ik deze melding op google (in het engels) inklop dan kom ik op het volgende artikel uit: Social.Answers.Microsoft.com
Hier word gesproken over de Enhanced Intel Speed Step Technology, je zou eens in de bios kunnen kijken waar deze optie momenteel op staat?

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Had Google inderdaad wel gebruikt maar alleen de letterlijke foutmelding (dus in het Nederlands). Daar werd ik alleen niet veel wijzer door. Ik vroeg me dus ook af of ik iets met die melding moet, is mijn systeem niet optimaal hierdoor. Ik ga eens aan de slag met de bios updates.
Thanx

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:40
Je hoeft je BIOS er niet voor te updaten ;) Er is waarschijnlijk een optie die Enhanced Intel Speed Step Technology (o.i.d.) heet. Als je deze disablet blijft je processor op volle snelheid draaien, ook tijdens het idlen. Maar het lijkt me beter dat je het Enabled laat. Spaart je batterij zoals Terw_Dan zegt :)
Pagina: 1