TP-Link TL-WR1043ND als UPNP-server?

Pagina: 1
Acties:

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 22:02
Onlangs een TP-Link TL-WR1043ND router aangeschaft. Mooi compleet product met veel mogelijkheden. Maar eigenlijk zou ik muziek op een USB-schijf aangesloten op de router beschikbaar willen hebben voor mijn UPNP-clients. Volgens mij moet dat lukken met custom firmware, DD-WRT of OpenWRT, i.c.m. bijvoorbeeld Ushare.

Heeft iemand ervaring op dit vlak? Kan en gaat dit goed werken? Welke van de twee firmware-opties zou je aanraden?

THNX.

A77II

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

de router die hebt , doet het met stock firmware al, je hoeft er dus niet per se DD-WRT op te zetten om een netwerkschijf via USB op je netwerk bereikbaar te maken, als je een usb stick/externe schijf via usb aansluit, kun je deze als netwerkschijf toevoegen, al dan niet permanent op ieder van je clients.

• MartyF
Dat klopt, de USB-schijf (USB-stick) is beschikbaar binnen bijvoorbeeld windows via \\ip-adres\sharenaam. Maar op de Upnp-client is deze niet te zien. M.a.w. er moet nog een upnp-server opgestart worden, maar de upnp-tab in de stock-firmware biedt mij volgens mij die mogelijkheid niet. Bij CFW kan je bijvoorbeeld Ushare installeren. Of zit ik mis?

A77II

• MartyF
Niemand?

A77II

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ken alleen de manier die amx noemt. Echt dnla oid is niet mogelijk met de stock firmware. Ik meen mij ook uit een aantal reviews te herinneren dat de performance van met usb aangesloten drives nogal laag was.

Of jouw wensen met OpenWRT of DD-WRT mogelijk zijn durf ik niet zo uit mijn hoofd te zeggen. Wel weet ik dat het redelijk verschillende 3rd party firmwares zijn waarbij de ondersteuning voor de TL-WR1043ND nog niet optimaal is. Ik zou beginnen met een onderzoekje naar welke firmware de door jou gezochte optie kan leveren en van daar kijken welke firmware het makkelijkst voor jou is wat betreft installatie en onderhoud.

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 30-12-2010 23:04 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• MartyF
Bor de Wollef schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:01:
Ik ken alleen de manier die amx noemt. Echt dnla oid is niet mogelijk met de stock firmware. Ik meen mij ook uit een aantal reviews te herinneren dat de performance van met usb aangesloten drives nogal laag was.

Of jouw wensen met OpenWRT of DD-WRT mogelijk zijn durf ik niet zo uit mijn hoofd te zeggen. Wel weet ik dat het redelijk verschillende 3rd party firmwares zijn waarbij de ondersteuning voor de TL-WR1043ND nog niet optimaal is. Ik zou beginnen met een onderzoekje naar welke firmware de door jou gezochte optie kan leveren en van daar kijken welke firmware het makkelijkst voor jou is wat betreft installatie en onderhoud.
Dank voor je reactie. Beide 3rd party FW's kunnen uitgebreid worden met Ushare. Maar omdat ik inderdaad verschillende verhalen over de CFW i.c.m. genoemde router lees, twijfel ik nog. Daarom zoek ik naar mensen met ervaringen op dit vlak, en nog beter mensen die Ushare o.i.d. uitgetest hebben.

A77II

Pagina: 1