[SIP] direct VoIP naar xs4all abonee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
Is het mogelijk, om b.v. met voipbuster of budgetphone of je eigen asterisk server direct te 'sip'-en naar een XS4all abonee? Zover ik weet ziet het telefoon 'nummer' zo uit als: 08787xxxxx@sip.xs4all.nl.

(Ik kan het nu nog niet "even proberen" omdat het nummer nog niet heb, enkel het vaste geporteerde nummer.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31

RammY

Dát!

Sippen naar een abonnee ...

Ok.. leg even uit wat je wilt..

Je wilt je XS4All nummer via SIP gebruiken? Of wil je met een andere SIP dienst naar een XS4All VoIP nummer bellen...

Zodra je ingelogd bent met een softphone of SIP op je XS4All nummer is het een gewoon nummer dus ook gewoon te benaderen door normale diensten.
Je kunt dus gewoon bellen naar het nummer.
Wat jij als voorbeeld geeft is niet het nummer maar de gehele login.
Zie: de helppagina van XS4All

Voor je @ is gewoon je tel nr en achter de @ is de SIP Server..

Deze advertentieplaats is te huur!

• oliveroms
exactly, ik wil met b.v. mijn softphone, neem ff ekiga als voorbeeld, waar ik een account heb ik@ekiga.net.

Nu wil ik van mijn softphone, naar een xs4all gebruiker 'bellen' e.g. sippen, zonder dat dit geld gaat kosten. In b.v ekiga kan ik gewoon sip:user@sipserver.net invullen en direct een verbinding opbouwen. Dus kan dat ook door aboneenummer@sip.xs4all.nl te bellen? Gaat dan het toestel dat aan de fritzbox hangt af?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31

RammY

Dát!

euh nee dat kan niet...

xxxxxxxxxx@sip.xs4all.nl is een inlog...

Je kunt alleen bellen naar het nummer. En dat kost je geld.

Hoe dicht je (soft)phones ook bij elkaar staan... je bent verbonden met een server..
In jou geval Ekiga...
Die gaat bellen naar XS4All..
Aangezien dat 2 verschillende bedrijven zijn worden daar gewoon kosten gemaakt...

Nogmaals... je kunt dus xxxxxxxxxx@sip.xs4all.nl niet BELLEN.. dit is een inlog van een server!

Voorbeeldje...
Ik kan op mijn mobiel ook geen postcode plus huisnummer intikken dat ik dan bijv mijn buurman bel en dat dit gratis is.
In dit voorbeeld is sip.xs4all.nl (het domein/aanbieder) de postcode en xxxx (nummer dus of wat voor de @ staat) het huisnummer.

[ Voor 22% gewijzigd door RammY op 30-12-2010 13:02 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als XS4All peering toestaat dan moet dat gaan.
Echter een snelle search via Google laat zien dat ze dat blijkbaar niet toestaan.
https://groups.google.com...ad/7032953dbf38fe7a?hl=nl

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

• oliveroms
Ben met mn stomme hoofd 1 simpel ding vergeten/over het hoofd gezien.

Want, wat met 2 sip-softphones WEL kan, is bellen naar sip:user@ip.address. Dat kan min of meer altijd!

Dus dan de vraag, die ik dus eigenlijk had moeten stellen, waar ik nu voor op mn hoofd sla, is

werkt sip:aboneenummer@ip.addres.van.fritzbox wel? Want je omzeild xs4all in princiepe helemaal, en volgens mij is de fritzbox een vrij ongelimiteerde voip-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Vrees dat ook dat niet gaat werken, wat je wel zou kunnen (proberen) is een ander SIP account (van ekiga) toevoegen aan je fritz!box, en zo via ekiga gratis bellen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat kan soms wel hoor, maar vaak is het geblokkeerd (bijvoorbeeld bij de betamax voipdiensten). Bij Budgetphone kan het dacht ik weer wel. Of het bij XS4ALL werkt is gewoon een kwestie van een keertje proberen toch?
RammY schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:00:
euh nee dat kan niet...

xxxxxxxxxx@sip.xs4all.nl is een inlog...

Je kunt alleen bellen naar het nummer. En dat kost je geld.

Hoe dicht je (soft)phones ook bij elkaar staan... je bent verbonden met een server..
In jou geval Ekiga...
Die gaat bellen naar XS4All..
Aangezien dat 2 verschillende bedrijven zijn worden daar gewoon kosten gemaakt...

Nogmaals... je kunt dus xxxxxxxxxx@sip.xs4all.nl niet BELLEN.. dit is een inlog van een server!

Voorbeeldje...
Ik kan op mijn mobiel ook geen postcode plus huisnummer intikken dat ik dan bijv mijn buurman bel en dat dit gratis is.
In dit voorbeeld is sip.xs4all.nl (het domein/aanbieder) de postcode en xxxx (nummer dus of wat voor de @ staat) het huisnummer.
Lees je eigen verhaal eens en doe eens net of het e-mailadressen zijn (daar lijken ze een beetje op), dan gaat je hele verhaal op behalve het stuk dat het geld kost. Met sip moet je ook gewoon naar user@sipserver kunnen bellen, het is alleen vaak geblokkeerd om obvious reasons. Met voipbellen kun je de telefoonnummers prima overslaan, sterker nog, dat is de reden dat het een stuk goedkoper is als traditionele telefonie. Alleen omdat telefoonnummers nog zo ingeburgerd zijn en telefoons hier met hun cijfertoetsen ook meer op ingericht zijn zitten er toch nog traditionele telefoonnummers aan voipaccounts gekoppeld.
oliveroms schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:07:
Ben met mn stomme hoofd 1 simpel ding vergeten/over het hoofd gezien.

Want, wat met 2 sip-softphones WEL kan, is bellen naar sip:user@ip.address. Dat kan min of meer altijd!

Dus dan de vraag, die ik dus eigenlijk had moeten stellen, waar ik nu voor op mn hoofd sla, is

werkt sip:aboneenummer@ip.addres.van.fritzbox wel? Want je omzeild xs4all in princiepe helemaal, en volgens mij is de fritzbox een vrij ongelimiteerde voip-box.
Dat ligt er aan hoe inteligent zo'n Fritzbox is. Ik denk dat de meeste modems/ata's alleen een voipclient zijn die ergens registreert en geen server. Met een Asterisk server moet het wel kunnen.

Hoewel je het toch zou kunnen proberen, ik heb ook wel eens etechjes gezien die elkaar konden bellen zonder tussenkomst van een server.

[ Voor 105% gewijzigd door Marzman op 02-01-2011 21:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Zover ik het heb getest ooit eens, met 2 ekiga softphones, was dat je gewoon eklaar kon bellen op het ip address, dus user@ip werkte zondermeer. Geen servers en enkel 2 clients. Dus ik zou denken dat het moet werken; maar jammer dat niemand het kan bevestigen :(

Ik heb nog geen toegang tot de gegevens, weet het ip wel, maar het abonee nummer niet. Caller ID zou daar wellicht uitkomst in kunnen bieden? al denk ik dat die netjes het gepoorte voip nummer op de display weergeeft. Misschien data met tcpdump analyzeren uitkomst kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voipbuster blocked dat, maar dat zou betekenen dat als ik een subdomeintje naar mijn modem zet dat ik username@subdomeintje toch kan bellen omdat het Telfortmodem dat zonder tussenkomst van een server afhandeld?

Net even getest, dat werkt bij mij in elk geval niet. Ik zou ook niet weten hoe, want al het voipverkeer wordt verzonden naar Rynga en Voipbuster.

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 04-01-2011 15:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Nou, wat zeker wel zou moeten werken, is dus 2 sip softphones gebruiken en dan van/naar IP bellen. Volgens mij werkt dat ook zonder in te loggen bij een registrar.

Het kan dus zijn dat een modem enkel connecties van de sip registrar aan neemt, om ervoor te zorgen dat je per see betaald.
Pagina: 1