Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
nee, aparte WDS bak en aparte DHCP server.
PXE client krijgt niet eens een IP dus probleem ligt niet bij WDS. Ben wel vaker tegen probs gelopen in zulke situaties waarbij de client wel IP kreeg en niet wilde booten, daar was dan het probleem DHCP options en/of WDS.
Draai je de laatste software release op de 2824? I.10.77 is de laatste release volgens mij.
^^^^^Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:16:
Heb je wel allebei de ip-helpers op vlan2 gezet?
Indd.
Ook de WDS bak moet de DHCP request krijgen, die antwoordt ook.
Staar je niet te veel blind op die PXE meldingen van de PXE client dat hij geen IP adres krijgt, dat krijg je ook als de WDS niet antwoordt.
Verwijderd
Idd heb ik me ook een x suf naar gezocht.Predator schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:20:
[...]
^^^^^
Indd.
Staar je niet te veel blind op die PXE meldingen van de PXE client dat hij geen IP adres krijgt, dat krijg je ook als de WDS niet antwoordt.
Geeft hij aan dat hij geen ip adres krijgt maar blijkt dat hij hem wel krijgt maar de PXE server niet kan vinden.
Vaak krijg je dan iets van een PXE-e52 error ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 15:29 ]
jaAK47 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:13:
Heeft de DHCP server een route naar het subnet van VLAN 2?
Draai je de laatste software release op de 2824? I.10.77 is de laatste release volgens mij.
nee
hoe bedoel je?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:16:
Heb je wel allebei de ip-helpers op vlan2 gezet?
hij krijgt echt geen IP, WDS errors zijn echt anders dan DHCP errorsPredator schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:20:
[...]
^^^^^
Indd.
Er zijn in ieder geval wel een aantal fixes geweest mbt DHCP relay:
I.08.60:
DHCP Relay (PR_1000207419) — The DHCP Relay agent was disabled by default in earlier
Version 8 releases. With this fix, the DHCP Relay agent is enabled by default, as it was in
I.07 releases.
IP Helper/DHCP Relay (PR_1000197046) — The switch may not handle "DHCP Inform"
relay messages properly from the client, resulting in a failed transaction.
tnx, zal morgen ff een upgrade er in proppen.AK47 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:40:
Als je de kans hebt om de software te upgraden dan zou ik dit zeker doen. Software voor de 28xx serie is gratis beschikbaar via: http://h10144.www1.hp.com...ummarypages/i-j4903-c.htm
Er zijn in ieder geval wel een aantal fixes geweest mbt DHCP relay:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door w2cker op 29-12-2010 19:13 . Reden: reden directed broadcast ]
MCITP SA & EA, MCSA, MCSE, en nog een aantal titels
Verwijderd
1 naar je dhcp server, en 1 naar je WDS server.
Verwijderd
Ik snap niet helemaal hoe je dit bedoeld.. zou je een screendump kunnen maken van je commando waarmee je dit hebt geconstateerd?Razwer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:01:
gek genoeg heb ik nu last van iets wat lijkt op duplicate mac adress van 2 machines op een vlan van die switch. zijn twee fysieke machines. had weinig tijd om het uit te zoeken, maar kan de arp tabel op de switch corrupt zijn geraakt ofzo ?
De mac/arp tabel wordt slecht voor zo'n 5 min bewaard dus corruptie is eigenlijk uit te sluiten.
trippy om te ondervinden trouwens
gek genoeg deed zich niet voor voordat ik de switch updated had en de 2e ip helper had toegevoegd.
de 2 vlans zijn trouwens weer losse subnets dan waarvan ik connect.
Verwijderd
Kan je een dump maken van de volgende gegevens?:Razwer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:51:
heb geen screenprints voor je, maar RDP naast een bepaalde host (of zn IP) gooit me de ene keer in de ene, en andere keer in de andere machine en wordt er weer na een x aan tijd uitgegooid.
trippy om te ondervinden trouwens
gek genoeg deed zich niet voor voordat ik de switch updated had en de 2e ip helper had toegevoegd.
de 2 vlans zijn trouwens weer losse subnets dan waarvan ik connect.
sh ip
sh ip-helper
sh arp