Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De TFT-monitor (Maestro 221W) van mijn moeder doet ineens na 3 jaar probleemloos gebruik vervelend.

De computer (W Vista) start normaal op. Het bureaublad verschijnt voor 3 seconden waarna het beeldscherm op zwart springt. De PC ratelt gewoon verder en geluid is er ook. Alles lijkt normaal te werken behalve het beeldscherm

Ook bij het opstarten van Live CD's (Knoppix) of bootable CD's (Acronis True Image rescue CD) gebeurt hetzelfde: 3 seconden normaal beeld en dan ineens paf .... alles zwart.

Wanneer ik het beeldscherm van mijn PC aansluit op de PC van mijn moeder dan is er permanent beeld.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn met de monitor van Ma? Helemaal kaduuk is-ie dus niet aangezien er een korte tijd een perfect beeld verschijnt.

:)

[ Voor 4% gewijzigd door Haaglander op 29-12-2010 13:12 ]

• Haaglander
  • Niet online
Update:

En als ik de monitor van Ma aansluit op mijn PC gebeurt er hetzelfde: 3 seconden beeld en daar na op zwart.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

Dit lijkt mij een probleem met je videokaart. Probeer eens een andere.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Haaglander schreef op donderdag 30 december 2010 @ 05:45:
Update:

En als ik de monitor van Ma aansluit op mijn PC gebeurt er hetzelfde: 3 seconden beeld en daar na op zwart.
Zoals danger zegt, kan je videokaart zijn...

Maar aangezien het op bijde pc's (met andere videokaarten) precies het zelfde doet, denk ik toch dat de monitor kapot is..

1. Misschien ff kijken of je bekabeling goed is
2. Connector na kijken (of er geen pinnetjes zijn gebogen)
3. Heb je een koppeling tussen zitten (van vga naar dvi) ?

Anders inderdaad ff een andere videokaart gebruiken of nieuwe monitor aanschaffen :(

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
D4NG3R schreef op donderdag 30 december 2010 @ 06:19:
Dit lijkt mij een probleem met je videokaart.
Niet dus want als ik een ander beeldscherm aansluit op die PC werkt het goed.
En als ik het betreffende beeldscherm aansluit op een andere PC (met W Vista) dan gaat het ook op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Soundstorm2010 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 09:29:
[...]

Zoals danger zegt, kan je videokaart zijn...

Maar aangezien het op bijde pc's (met andere videokaarten) precies het zelfde doet, denk ik toch dat de monitor kapot is..

1. Misschien ff kijken of je bekabeling goed is
2. Connector na kijken (of er geen pinnetjes zijn gebogen)
3. Heb je een koppeling tussen zitten (van vga naar dvi) ?

Anders inderdaad ff een andere videokaart gebruiken of nieuwe monitor aanschaffen :(
Kabeltjes 5x nagekeken.
Connector ziet er goed uit.
Ik heb geen koppeling, het is 'gewoon' VGA.

Nogmaals, het is vreemd dat het bureaublad 3 seconden keurig, normaal beeld geeft en daarna floept-ie op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
En bedankt voor jullie reacties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

Haaglander schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 06:49:
[...]

Niet dus want als ik een ander beeldscherm aansluit op die PC werkt het goed.
En als ik het betreffende beeldscherm aansluit op een andere PC (met W Vista) dan gaat het ook op zwart.
Wel zo handig dat je dit dan in je TS zet. Ik zie alleen maar dat je het kapotte scherm op een andere PC hebt geprobeerd. En dat het daar wel werkte. Fout gelezen, het scherm was van je moeder. Je hebt toen je eigen scherm geprobeerd.

Als je de PC aanzet (met het kapotte scherm) en dan met een felle zaklamp op je scherm schijnt, zie je dan wat? Zo ja: Backlight is kapot.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 31-12-2010 06:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 22:40
3 jaar, misschien heb je nog garantie. Kijk op internet bij monitor fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18

ResuCigam

BOFH

Ik heb het afgelopen jaar meerdere HP lcd's van 3 jaar oud gehad met soortgelijke problemen waarbij enkele condensatoren bol stonden. Als je een beetje handig bent kun je ze zelf vervangen, ze kosten bijna niks. Mocht je echter geen bolle/kapotte condensatoren kunnen vinden dan is het hoogst waarschijnlijk de voeding die het aan het begeven is en die is vaak een stuk lastiger te vervangen...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 06:56:
[...]

Wel zo handig dat je dit dan in je TS zet. Ik zie alleen maar dat je het kapotte scherm op een andere PC hebt geprobeerd. En dat het daar wel werkte. Fout gelezen, het scherm was van je moeder. Je hebt toen je eigen scherm geprobeerd.

Als je de PC aanzet (met het kapotte scherm) en dan met een felle zaklamp op je scherm schijnt, zie je dan wat? Zo ja: Backlight is kapot.
Nee, ik zie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
jan99999 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 06:56:
3 jaar, misschien heb je nog garantie. Kijk op internet bij monitor fabrikant.
Helaas, de garantie is slechts 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
ResuCigam schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 07:01:
Ik heb het afgelopen jaar meerdere HP lcd's van 3 jaar oud gehad met soortgelijke problemen waarbij enkele condensatoren bol stonden. Als je een beetje handig bent kun je ze zelf vervangen, ze kosten bijna niks. Mocht je echter geen bolle/kapotte condensatoren kunnen vinden dan is het hoogst waarschijnlijk de voeding die het aan het begeven is en die is vaak een stuk lastiger te vervangen...
Helaas, zo handig ben ik niet.
Conclusie: beeldscherm vervangen is waarschijnlijk de snelste optie (niet de goedkoopste waarschijnlijk :) )

Bedankt voor alle reacties.
Ik ga nu op bol.com kijken voor een monitor.
Pagina: 1